پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
فایننشال تایمز:

ترامپ در موضوع برجام، با آتش‌ بازی می‌کند

سه شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۵۸
کد مطلب: 556420
یک روزنامه انگلیسی تصمیم احتمالی رئیس‌جمهور آمریکا در خصوص توافق هسته‌ای با ایران را اقدامی پرمخاطره و «بازی با آتش» توصیف کرده است.
ترامپ در موضوع برجام، با آتش‌ بازی می‌کند
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، روزنامه فایننشال‌تایمز در تحلیلی روز سه‌شنبه راهبرد دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در خصوص توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 را «بازی با آتش» توصیف کرده است.

«دیوید گاردنر»، سردبیر بخش بین‌الملل این روزنامه انگلیسی نوشته در صورتی که ترامپ در هفته جاری تصمیم به لغو توافق هسته‌ای ایران بگیرد، این مخرب‌ترین اقدام غیرعقلانی خواهد بود که او تا کنون انجام داده است.

وی می‌نویسد: «تلاش ترامپ برای نابودی اوباماکر بدون هیچ طرح عملی برای جایگزین کردن آن، اقدامی خرابکارانه بود. خارج کردن آمریکا از توافق جوی پاریس، اقدامی به شدت غیرمسئولانه بود، اما با عزم ایالت‌ها و شرکت‌های آمریکایی برای اجرای آن، خنثی شد. اما باز کردن دوباره پرونده توافق هسته‌ای، به منزله باز کردن جعبه پاندورا است- و آقای ترامپ سررشته‌ای در مسائل راهبردی ندارد.»

تحلیلگر فایننشال‌تایمز خاطرنشان کرده در صورتی که ترامپ از صدور تأییدیه پایبندی ایران به برجام خودداری کند، آمریکا ناقض توافق هسته‌ای دیده خواهد شد. وی همچنین نوشته است: «آقای ترامپ، در حال حرکت به سمت یک شکاف واقعی با متحدان اروپایی واشنگتن است.»
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *