جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

صرافی‌های شلوغ اما کم‌معامله

سه شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۴۸
کد مطلب: 556403
درپی ثبت رکورد جدید برای قیمت دلار و سکه، رفت و آمد در اطرف صرافی‌های میدان فردوسی و چهار راه استانبول تهران بیشتر شده است، البته خرید ...
صرافی‌های شلوغ اما کم‌معامله
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا،درپی ثبت رکورد جدید برای قیمت دلار و سکه، رفت و آمد در اطرف صرافی‌های میدان فردوسی و چهار راه استانبول تهران بیشتر شده است، البته خرید و فروش‌ها تغییر نکرده و صرافی خلوت به نظر می‌رسند و بیشتر، توجه مردم به تابلو اعلان قیمت‌هاست. تابلوهایی که قیمت سکه تمام را یک میلیون و ۳۱۲ هزار تومان و نرخ دلار را ۴۰۴۰ تومان نشان می‌دهند.

 به دنبال افزایش قیمت‌ها در بازار دلار و سکه طی حدود ۱۰ روز اخیر در بازار امروز - سه‌شنبه - رفت و آمد در خیابان فردوسی و صرافی‌ها بیشتر شده و مردم توجه زیادی به تابلو اعلان قیمت صرافی‌ها می‌کنند.

پرس و جو از صرافی‌ها حاکی از آن است که وضعیت خرید و فروش ارز در روزهای گذشته تغییر محسوسی نکرده و کفه ترازو فعلا به هیچ سو سنگینی نمی‌کند. دلیل این مسئله به گفته صرافی‌ها و دلالان ارز این است که وضعیت بازار در روزهای آینده قابل پیش بینی نیست و ممکن است به سمت کاهش یا افزایش دوباره حرکت کند؛ لذا مردم چندان حاضر به ریسک در شرایط فعلی نیستند.

وضعیت بازار در ادامه روند گرانی حدود ۱۰ روز اخیر در روز گذشته و همچنین امروز شتاب بیشتری گرفته است؛ به گونه‌ای که برای نخستین بار در سال جاری دلار از مرز ۴۰۰۰ تومان و سکه تمام از مرز یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان عبور کرد که رکوردهای جدیدی محسوب می‌شوند.  

آخرین نرخ خرید و فروش دلار
بررسی‌های میدانی از بازار آزاد امروز نشان می‌دهد که دلار آمریکا بار دیگر به مسیر صعودی خود ادامه داده و به طور متوسط ۴۰۰۵ تومان خریداری و ۴۰۴۰ تومان فروخته می‌شود.
در میان سایر ارزها یورو ۴۸۷۰ تومان خریده و ۵۰۰۰ تومان به فروش می‌رسد. همچنین پوند انگلستان ۵۲۷۰ تومان خریداری و ۵۴۰۰ تومان فروخته می‌شود.

همچنین درهم امارات ۱۰۹۰ تومان خریده و ۱۱۳۰ تومان فروخته می‌شود. لیر ترکیه نیز ۱۱۱۵ تومان خریداری و ۱۱۴۵ تومان به فروش می‌رسد. همچنین دلار کانادا ۳۲۹۰ تومان خریده و ۳۳۹۰ تومان فروخته می‌شود.

ادامه افزایش نرخ سکه
انواع سکه که در روزهای گذشته تحت تاثیر افزایش نرخ دلار روند صعودی پیدا کرده در بازار آزاد امروز هم با همین روند ادامه داده است. سکه تمام طرح جدید به طور متوسط یک میلیون و ۲۸۰ هزار تومان خریده و یک میلیون و ۳۱۲ هزار تومان به فروش می‌رسد که بار دیگر با این نرخ رکورد جدیدی برای سکه تمام در سال جاری به ثبت رسانده است.

همچنین نیم سکه ۶۴۵ هزار تومان خریده و ۶۶۰ هزار تومان فروخته می‌شود. در میان سایر سکه‌ها ربع سکه ۳۷۶ هزار تومان خریده و ۳۸۶ هزار تومان فروخته می‌شود.

بازار طلا هم صعودی است
بازار طلا هم با شیب کندی به روند روز گذشته خود به حرکت صعودی ادامه داده است. هر اونس طلا با افزایش حدود پنج دلاری ۱۲۸۸ دلار در بازار آزاد عرضه می‌شود.
هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز از مرز ۱۲۵ هزار تومان عبور کرده و هر مثقال طلا  به ۵۴۴ هزار تومان نزدیک شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *