جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

توصیه برجامی مقام سابق صهیونیست به ترامپ

سه شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۱۷
کد مطلب: 556224
رئیس سابق سازمان اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی در یادداشتی خطاب به رئیس‌جمهوری آمریکا از وی خواسته‌ است تا «فعلا از برجام خارج نشود».
توصیه برجامی مقام سابق صهیونیست به ترامپ
به گزارش جهان نيوز؛ «عاموس یادلین»‌ رئیس سابق سازمان اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی در یادداشتی خطاب به «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا نوشته‌ است: «به جای تلاش برای پایان دادن به توافق هسته‌ای در حال حاضر، آمریکا بهتر است ایران را از طریق تهدید به خروج از وافق در زمانی استراتژیک‌تر، تحت فشار بگذارد».

بنا بر گزارش روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست»، یادلین در این یادداشت رویکرد دونالد ترامپ در قبال برجام را رد نمی‌کند اما معتقد است که هم‌اکنون، شرایط و زمانبندی برای خروج از این توافق مناسب نیست.

بر اساس این گزارش، وی همچنین از آمریکا و غرب خواسته است تا این توافق را در مدت زمان ما بین سال‌های 2023 تا 2025، اندکی پس از آنکه مدت زمان برجام منقضی می‌شود، برای تمدید و ارتقاء‌ این توافق تلاش کنند.

یادلین که ریاست اندیشکده مطالعات امنیت داخلی رژیم صهیونیستی را بر عهده دارد، این یادداشت را به صورت مشترک با «آونر گولوو» عضو سابق شورای امنیت داخلی این رژیم نوشته است.

در این یادداشت آمده است:‌«ارتقاء این توافق هدفی است که باید قاطعانه در میان مدت و درازمدت دنبال شود، اما صرفا پس از ایجاد شرایط لازم برای افزایش فشار بین‌المللی بر ایران به منظور وادار کردن این کشور برای پذیرش محدودیت‌های پیشنهادی».

رئیس سابق سازمان اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی در ادامه توضیح می‌دهد که آنچه آمریکا باید انجام دهد این است که متحدان خود را برای تصویب قطعنامه‌های جدید سازمان ملل علیه آزمایش‌های موشکی و آنچه که فعالیت‌های تروریستی در خاورمیانه خوانده، بسیج کند.

وی می‌افزاید، اگر آمریکا سعی کند که ایران را وارد شرایط جدیدی کند، از حمایت اروپا برخوردار نیست و این در شرایطی است که اصلا حمایت روسیه و چین را کنار بگذاریم.

یادلین همچنین گفته است که یکی از دارایی‌های مهم ترامپ این است که وی مایل است ایران را به خاطر آنچه سوءرفتار و حمایت از تروریسم خوانده، به چالش بکشد، مواردی که هم‌اکنون جزء این توافق نیست.

وی در پایان تأکید می‌کند که هرگونه تصمیم ترامپ برای اعلام عدم پایبندی ایران به توافق باید توسط کنگره آمریکا و غرب مورد استفاده قرار گیرد تا فشار را بر ایران در آینده افزایش دهد اما نباید در حال حاضر از این توافق عقب‌نشینی کرد.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *