پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۴
۴
«سکوت می‌کنیم چون فسادها بزرگ است»

اصلاح‌طلبان سندی علیه قالیباف پیدا نکردند/ سکوت!

سه شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۰۷:۴۱
کد مطلب: 556139
تقریبا بیش از یکسال از آغاز هجمه‌های اصلاح‌طلبان به مدیریت جهادی و اصولگرایانه محمدباقر قالیباف در شهرداری تهران می‌گذرد... حملاتی که با هدف ناکام گذاشتن قالیباف در انتخابات صورت گرفت و دارای سه هرم اصلی فساد در شهرداری تهران، واگذاری املاک نجومی توسط شهردار و ضعف در مدیریت حادثه پلاسکو بود.
اصلاح‌طلبان سندی علیه قالیباف پیدا نکردند/ سکوت!
به گزارش جهان نيوز؛ روزنامه شرق، اخیراً در گزارشی پیرامون چیزی به نام تخلفات شهرداری در دوران قالیباف با اشاره به نامه‌های دستگاه‌های نظارتی درباره برخی فرایندهای اجرایی در شهرداری تهران نوشته است:

«موارد کلی که علیخانی (عضو شورای شهر) درباره موضوع نامه‌های محرمانه اعلام کرده است، اگر مصداق‌های خاص نداشته باشند، آنقدر اهمیت ندارند که برایشان نامه محرمانه نوشته و جلسه غیرعلنی برگزار شود. موضوعاتی نظیر استخدام‌های غیر قانونی، واگذاری املاک به پیمانکاران و حتی موضوع املاک نجومی پیش از این با جزئیات در جلسه علنی شورا مطرح شده و باید پرسید این موارد چه موارد گسترده و عمیق‌تری در این باب بوده‌اند؟ به نظر می‌رسد موضوعاتی که در این نامه‌ها به شورا و نامه‌هایی که خطاب به شهردار تهران ارسال شده‌اند فراتر از موضوعاتی است که اعضای شورای پنجم باوجود قول و قرارشان با مردم برای شفافیت امروز در موردشان سکوت کرده‌اند.»

این روزنامه اصلاح‌طلب در ادامه گزارش خود تصریح می‌کند:
«رویکرد کلی حاکم بر موضوعات مهمی که شهروندان منتظر شنیدن جزئیات بیشتری درباره آنها هستند نشان می‌دهد آن مصلحتی که پیش از این راه ورود به عملکرد شهردار ٨٢ تا ٨٤ تهران را بست، ممکن است راه ورود به عملکرد ٨٤ تا ٩٦ را هم ببندد. نامه‌های محرمانه و در ادامه همراهی شورا با جلسات محرمانه و عدم اعلام موضوعاتی که بارها در موردشان سؤال و جواب شده یا مباحثشان نصفه‌ونیمه باقی مانده و البته رویکرد عطف به‌ماسبق‌نشدن برنامه‌های شهردار جدید و همراهانش نشانه‌هایی از همراهی با این رویکرد مصلحتی است. در عین حال می‌توان قضاوت نکرد و باز هم منتظر ماند و بنا را بر این گذاشت که اعضای شورای شهر پایبند به قید محرمانه‌بودن نامه‌ها بوده‌اند و دلیل دیگری جز این در این میان نیست و باید همچنان منتظر روزهای آینده ماند.»[۱]

*تقریبا بیش از یکسال از آغاز هجمه‌های اصلاح‌طلبان به مدیریت جهادی و اصولگرایانه محمدباقر قالیباف در شهرداری تهران می‌گذرد...
حملاتی که با هدف ناکام گذاشتن قالیباف در انتخابات صورت گرفت و دارای سه هرم اصلی فساد در شهرداری تهران، واگذاری املاک نجومی توسط شهردار و ضعف در مدیریت حادثه پلاسکو بود.

سه مؤلفه اصلی که اصلاح‌طلبان در طول بیش از یک سال گذشته نتوانسته‌اند حتی یک سند متقن که حاکی از سوء عملکرد قالیباف باشد را در قبال این ادعاها ارائه کنند.

و جالب آنکه اکنون نیز که پای هیچ سندی در میان نیست، اعلام می‌کنند که سکوت کرده‌ایم به فلان دلیل و فلان دلیل و یا به چیزی تحت عنوان «نامه‌های محرمانه» التجا می‌برند و فکر می‌کنند که قرار است از بطن این نامه‌های هدایتگر که رویه‌ای جاری در اصول فعالیتی سازمان‌های نظارتی هستند، تحفه‌ای بزرگ برای اثبات فساد قالیباف و مدیریت اصولگرایانه‌اش یافت شود!

پناه بردن اصلاح‌طلبان و رسانه‌هایشان به این نامه‌های محرمانه همچنین در حالی است که چپ‌ها طی ماه‌های گذشته از قطع شدن حتی یک درخت هم توسط شهرداری تهران نگذشته‌اند و یا به دنبال کشیدن مو از ماست در فرایندهای اجرایی دستگاهی هستند که به اندازه چند وزارتخانه وسعت دارد.

کما اینکه مثلا، محمود میرلوحی، از چپ‌های شورای شهر چندی قبل در یک مصاحبه باد به غبغب انداخته و از گم شدن ۲۰۵ میلیون تومان در شهرداری تهران سخن گفته بود![۲]

و یا مرتضی الویری، دیگر عضو شورای شهر پنجم، در سخنانی از پیگیری تخریب ۴ باغ خبر داد اما هرگز سندی برای گفته‌های خود ارائه نکرد.[۳]
شاید برای مخاطبان محترم جالب باشد، که یکی از نمایندگان اصلاح‌طلب نیز چند هفته قبل درباره طرح تحقیق و تفحص از شهرداری تهران که با توهّم وجود فساد در شهرداری ارائه شده، گفته بود: «اسناد علیه قالیباف ناکامل بود ولی ما را قانع کرد!»[۴]

نکته قابل تأمل آنکه غیر از تهی بودن دست ستاد جریان خاص از سند یا اسنادی که حاکی از فساد قالیباف باشد؛ این مسئله هم مد نظر است که تاکنون حتی یک دستگاه امنیتی یا نظارتی نیز مدعی وجود اشتباه یا خطا در عملکرد قالیباف نبوده است.

گفتنیست، تحلیلگران معتقدند اصلاح‌طلبان از آنجا که می‌دانند قادر به تکرار کارنامه جهادی قالیباف در شهرداری تهران نیستند و از طرفی مایل به حضور پررنگ قالیباف در انتخابات سال ۱۴۰۰ هم نیستند؛ تصمیم به تخریب کارنامه جهادی قالیباف گرفته‌اند و مایل‌اند تا به هر نحو ممکن این کار را انجام دهند اما تاکنون سند قانع‌کننده‌ای را برای حرکت خود یافت نکرده‌اند.

افکار عمومی و کسانی که به اصلاح‌طلبان رأی داده‌اند نیز منتظرند تا چپ‌های شورای شهر توضیح قانع‌کننده و البته مدللی را درباره وجود یا عدم وجود فساد در کارنامه محمدباقر قالیباف ارائه کنند...

۱_ http://sharghdaily.ir/News/143043
۲_ mshrgh.ir/776558
۳_ mshrgh.ir/776558
۴_ mshrgh.ir/779201
 
مرجع : مشرق
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
سردار قالیباف واقعا شایستگی این را دارد ریس جمهور ایران در دوره بعد بشه
سردار خداقوت
اصلاح طلبها عقده ای نتونستند خطای از قالیباف بگیرند.
منوچهر
خاک برسر وطن فروشان رو سیاه
Turkey
می خواهند به بهانه گم شدن ۲۱۰ میلیون تومان یا قطع چند درخت! مدیریت جهادی را از بین ببرند و کشور را از آن محروم کنند تا براندازی برایشان ساده تر شود.
افشین
Iran, Islamic Republic of
فرقی نمیکند هر کس در هر لباسی اشتباه کند و دچار فسادی شود باید قوه قضاییه با او برخورد کند این حرف درستی نیست که مثلا اینورها چندین هزار میلیارد اختلاس کرده اند و اینطرفی ها چون مبلغش کمتر هست پس گذشت میکنیم همه در برار قانون یکسان هستند