پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
مردی با 22 هزار دقیقه تجربه؛

تنها بازمانده روسها از آخرین نبرد با ایران +عکس

منبع: مشرق
سه شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۰۷:۳۹
کد مطلب: 556138
دو تیم ملی ایران و روسیه در حالی به دیدار یکدیگر می روند که میزبان یک بازمانده از شکست قبلی اش برابر ایرانی ها را با خود به شهر کازان آورده است.
تنها بازمانده روسها از آخرین نبرد با ایران +عکس
به گزارش جهان نيوز؛ تیم های ملی ایران و روسیه سه شنبه در دیداری دوستانه پای به ورزشگاه شهر کازان خواهند گذاشت تا شرایط خود را برای رسیدن به اهداف مربیانشان بررسی کنند. ایران به عنوان اولین تیمی که از قاره آسیا جواز صعود به جام جهانی را گرفت و روسیه میزبان مسابقات.
این دو تیم پیش از این یک مرتبه هم در سال 2011 با یکدیگر در کشور امارات روبرو شدند. دیداری که طی آن ایران با هدایت علیرضا منصوریان از روسیه یک مغلوب بزرگ ساخت.
 

* فقط احسان و سید جلال
در تیمی که علیرضا منصوریان چهارشنبه بیستم بهمن ماه سال 1389 برای تقابل با روس ها ارنج کرد، مهدی رحمتی دروازه بان بود، در خط دفاع هم سید جلال حسینی و هادی عقیلی هسته مرکزی را تشکیل می دادند. به این نفرات خسرو حیدری و احسان حاج صفی را در دفاع راست و چپ اضافه کنید. و البته در میانه میدان، آندرانیک تیموریان، قاسم حدادی فر و محمد نوری را.
در تیم پیروز 6 سال و 8 ماه قبل، محمد غلامی، آرش افشین و محمد رضا خلعتبری عناصر کاملا هجومی مجموعه منصوریان را تشکیل می دادند. که از قضا این آخری در دقیقه 90 با گل تماشایی اش عامل غرق شدن کشتی روس ها هم لقب گرفت.
در دیدار یاد شده نفراتی چون غلامرضا رضایی، رضا نوری و ایمان مبعلی هم – نیمه دوم- شانس بازی پیدا کردند. این در حالی است که در دیدار پیش رو، تنها سیدجلال حسینی و احسان حاج صفی هستند که از بازماندگان دیدار قبلی دو تیم هستند و می توانند تعداد بازی های  ملی‌شان برابر روس ها را به عدد دو برسانند.

* آکین فیف تنها بازمانده لشکر شکست خورده روس ها
در تیم میزبان تنها بازمانده از دیدار قبلی ایگور آکین فیف است. دروازه بانی 186 سانتی متری که مغلوب هوش محمدرضا خلعتبری شد.
ایگور تمام عمر فوتبالی اش را در زسکا مسکو گذرانده است. این گلر باتجربه از سال 2005 تاکنون برای زسکا در بالاترین سطح فوتبال باشگاهی روسیه 340 بازی انجام داده در حالی که 21 هزار و 811 دقیقه درون دروازه این تیم سرشناس ایستاده است.

* 10 کلین شیت در 16 بازی
دروازه بان 31 ساله تیم ملی روسیه، در فصل جاری لیگ برتر کشورش 10 بازی انجام داده در حالی که در 6 دیدار مقابل، اسکاخابار، اورال، آکمار پرم، روستوف، دینامو مسکو و یوفا دروازه اش را بسته نگه داشته و گلی دریافت نکرده است.
ایگور در لیگ قهرمانان 18-2017 هم برای زسکا 6 بازی انجام داده تا 4 کلین شیت برابر آ ا ک یونان(رفت و برگشت) و یانگ بویز سوئیس(رفت و برگشت) به ثبت برساند. البته این دروازه بان چند روز قبل در دیدار برابر منچستر یونایتد شبی سخت را گذراند تا طی 90 دقیقه 4 مرتبه دروازه اش تسخیر شود.

* 9 گل خورده در سال 2017
ایگور در سال 2017 برای تیم ملی روسیه 8 بازی انجام داده است که حاصل 2 کلین شیت و دریافت 11 گل بوده است.
روسها در سال 2017 در دیدارهایی که آکین فیف درون دروازه اشان ایستاده است موفق شدند مجارستان، نیوزلند و کره جنوبی را با نتایج 3-0 و 2-0  و 4-2 شکست دهند. در مقابل از ساحل عاج و مکزیک 2 گل دریافت کردند و شکست را پذیرا شدند. روسیه با ایگور در سال جاری میلادی به پرتغال هم  یک بر صفر در جام کنفدراسیون ها باخت و با شیلی یک-یک و مجارستان 3-3 مساوی کرد.
البته عملکرد وی در دیدار اخیر مقابل کره جنوبی صدای هواداران روسی را در آورده و شاید چرسنوف در دیدار با ایران به وی استراحت دهد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *