کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نامه خودم به خودم محرمانه بود!

پافشاری مدیر جنجالی اهل رشت بر اشتباه خبرسازش + تصویر

صبح نو , 18 مهر 1396 ساعت 8:21

نامه مذکور دسته‌گل یکی از مدیران شهری شهرداری رشت است که با نهایت احترام برای خودش نامه‌ای نوشته و درخواست خانه‌ای برای اقامت داشته است.


گروه سیاسی جهان نیوز، مینا افسریان: چند روز پیش تصویر نامه‌ای در فضای مجازی دست به دست شد که در ابتدا یک شوخی به نظر می‌رسید که دستمایه طنز کاربران فضای مجازی شده است؛ اما با کمی دقت بیشتر می‌شد به رسمی و اداری بودن نامه پی برد. نامه‌ای از طرف یک مسوول به خود که چیزی را طلب کرده است.
 

نامه مذکور دسته‌گل یکی از مدیران شهری شهرداری رشت است که با نهایت احترام برای خودش نامه‌ای نوشته و درخواست خانه‌ای برای اقامت داشته است. درخواستی که خودش از خودش داشته و خودش هم آن را تأیید و دستور پیگیری داده است! ماجرا کمی پیچیده اما درعین‌حال نشانه‌ای از ذکاوت و هوش سرشار این مدیر محترم را دارد که نخواسته کسی را به زحمت بیاندازد و خودش دست به کار شده تا مشکلش را بدون استفاده از امکانات دولتیبرطرف کند، مثلاً!

اتفاقی که افتاده ما را یاد آن فیلمی از مستربین می‌اندازد که در روز کریسمس برای خود کارت‌پستال می‌فرستاد و بعد از دیدن آن ذوق می‌کرد! داستان آقای فرامز جمشیدپور معاون حمل‌ونقل و امور دریایی شهرداری رشت، دست کمی از این فیلم ندارد. جمشیدپور در این نامه از خودش محترمانه درخواست کرده که «احتراماً اینجاب فرامزر جمشیدپور معاون حمل‌ونقل و امور دریایی شهرداری رشت خواستار استفاده از یک باب منزل مسکونی به آدرس منظریه روبه‌روی فاطمیه بالای فروشگاه 361 درجه که طی مبایعه‌نامه شماره 202298ر-ش در اختیار شهرداری منطقه چهار می‌باشد، هستم خواهشمندم دستور مساعدت را صادر نمایید.» جالب است که این نامه توسط خودش هم تأیید و به امضا رسیده و برای ثبت به دبیرخانه نیز رفته و شماره اداری خورده است.

برخی معتقدند سوء‌استفاده از مقام و منصب اداری در شهرداری رشت مرزهای سوء استفاده را به حدی جابه‌جا کرده است که تا سال‌ها کسی نمی‌تواند به آن برسد.

البته گفتنی است که جمشیدپور برای اینکه کسی دسترسی به این افتضاح مدیریتی نداشته باشد، وضعیت طبقه‌بندی این نامه را در رده محرمانه قرار داده بود اما از قضا کسانی که از خواندن این نامه روده‌بر شده بودند، حیفشان آمد سایر هموطنانشان را از این میزان هوش و ذکاوت مدیر شهری بی‌نصیب بگذارند و بدین ترتیب نامه به دست کاربران فضای مجازی رسید.

اگر این اتفاق در یکی از کشورهای اروپایی یا حتی کشورهای آسیای شرقی مانند کره‌شمالی، چین و ژاپن رخ می‌داد، حتماً این مدیر را ضمن عزل از کار مورد بازخواست نیز قرار می‌دادند و همچنین خود شخص خاطی نیز از شرم نگاه مردم و رسانه‌ها شروع به عذرخواهی می‌کرد اما در کشور ما معمولاً کسی که اشتباه می‌کند نه تنها عذرخواهی نمی‌کند و از سمت خود استعفا نمی‌دهد بلکه با کمال آرامش در رسانه‌های تصویری ظاهر شده و درباره کار خود توجیه‌ها و قول برخورد با خاطیان انتشار اسناد رسمی را می‌دهد تا با جوسازی رسانه‌ای اذهان را از موضوع اصلی دور کند.

جمشیدپور علاوه‌بر اینکه معاون حمل‌و‌نقل و امور دریایی است، سرپرستی شهرداری رشت را نیز برعهده دارد و درپاسخ به سوالی درباره این اقدام خود گفته است: «براساس ماده سه قانون شهرداری‌ها، شهرداری موظف است برای شهردار یا سرپرست شهرداری در طول دوران خدمت مسکن تهیه کند و اگر مسکن مناسب نداشت 20‌درصد مبنای شغل را برای اجاره‌بها به حقوق آنها اضافه کند. با حفظ سمت معاونت و دو پست حقوقی مجزا؛ دوستان من پیشنهاد کردند که این حق را با درخواست به بالاترین مقام دستگاه اجرایی -که سرپرست است- بگیرم.»

وی ادامه می‌دهد: «بنده به‌عنوان معاون حمل‌و‌نقل و امور دریایی برای نامه‌ای که امور مالی تنظیم کرده بود، دستور اقدام قانونی صادر کردم. در‌حال‌حاضر نه مسکنی داده شده و نه پولی و آتش نخورده و دهان سوخته برای ما مانده است. این نامه محرمانه بوده و از سایت‌های شهرداری برداشته شده و به‌صورت وسیع در کشور پخش شده تا یکی را خراب کنند.» نتیجه‌گیری بر عهده مخاطبان است.


کد مطلب: 556087

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/556087/پافشاری-مدیر-جنجالی-اهل-رشت-اشتباه-خبرسازش-تصویر

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com