جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

چگونگی استقبال از زائران اربعین +عکس

دوشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۵۰
کد مطلب: 556043
بزرگیان گفت: 70 ، 80 هزار پرس غذای نذری در این هفت، هشت روز پخش می‌کنیم، 250 هزار میان وعده بین زائران عزیز در دو مرحله در قالب چای،میوه و سیب‌زمینی سرخ‌شده که مورد استقبال زائران هست را پخش می‌کنیم.
چگونگی استقبال از زائران اربعین +عکس
به گزارش جهان نيوز، سجاد بزرگیان امروز در آستانه اربعین حسینی درباره حال و هوای استقبال از زائران اربعین اظهار کرد: سه محور با مسافت 80 کیلومتری از نجف تا کربلای معلی وجود دارد که اگر مسافت هر موکب با دیگری را 20 متر هم حساب کنیم، تعداد زیادی موکب‌ از نجف تا کربلا برپا می‌شود.وی با اشاره به اینکه از نجف تا کربلا 60 هزار موکب مستقر می‌شود، تصریح کرد: جدای از این موکب‌ها در خود کربلا هم موکب برپا می‌شود؛ 17 میلیون زائر اربعین به کربلا می‌رسند و طبق تعداد موکب‌های ثبت‌شده 2 میلیون نفر جای اسکان دارند.

مسؤول هماهنگ‌کننده موکب مقام امام صادق(ع) در کربلا با بیان اینکه 15 میلیون زائر دیگر در موکب‌های کوچک و خانه‌های مردم عراق سکونت پیدا می‌کنند، افزود: در واقع مردم عراق هم در این ایام در خانه‌هایشان به زائران خدمت‌رسانی می‌کنند.
وی افزود: امام صادق(ع) مروج عاشورا بود و مروج عزاداری امام حسین(ع)؛ ما هم می خواهیم از دریچه نگاه امام صادق(ع) در روایات و احادیث، امام حسین(ع) و حرکت ایشان را معرفی کنیم.
بزرگیان با تأکید بر اینکه موکب ما با عنوان هیأت کربلا است، اضافه کرد: مکان موکب ما داخل شهر کربلا در مقام و باب امام صادق(ع) است که مورد اجحاف شدید قرار گرفته؛ در زمان حکومت صدام باغ امام صادق (ع) کاملاً صاف شد، درصورتی‌که یک زیارتگاه برای مردم است.
وی ادامه داد: زمانی که امام صادق(ع) به کربلا تشریف می‌آوردند در این باغ اسکان داشتند و به زیارت امام حسین(ع) می‌رفتند و از لحاظ معنوی مکانی خوب است و مردم استفاده می‌کنند، بعدازاین اقدام زشت صدام هم اقدامی در بحث اهمیت دادن به بازسازی باغ امام صادق(ع) ندادند.
مسؤول هماهنگ‌کننده موکب مقام امام صادق(ع) در کربلا با اشاره به اینکه ما از یکی، دو سال پیش با تولیت این مکان مقدس هماهنگ کردیم و وارد کار شدیم، افزود: هدف ما این بود که مقام امام صادق(ع) را از این حالت دربیاوریم، از لحاظ کیفی، عمرانی و فرهنگی از حالت موجود در بیاوریم و مردم بدانند مقام امام صادق(ع) کجاست و چرا به زیارت این مکان مقدس می‌روند.



بزرگیان با بیان اینکه باید از دیدگاه و نظر امام صادق(ع) به امام حسین(ع) نگاه کنیم، تصریح کرد: باید احادیثی که امام صادق(ع) نسبت به امام حسین (ع) بیان داشتند و اعمال و رفتاری که آن حضرت نسبت به زائران امام حسین (ع) داشتند و روایاتی که از ایشان هست را انتقال داده و در این راستا مقام امام صادق (ع) را رونق دهیم.
وی با تأکید بر اینکه سال گذشته موکبی که در مقام امام صادق(ع) برپا کردیم یک سری خدمات به زائران دادیم، افزود: امسال یک مقدار این موکب را وسعت دادیم و 17 مورد خدمت در این موکب انجام می‌دهیم، قصد ما این است که زائر وقتی وارد مقام امام صادق (ع) می‌شود و خدمت‌رسانی می‌کنیم، هیچ دغدغه‌ای از لحاظ غذایی و اسکان و موارد دیگر غیر زیارت نداشته باشد.
مسؤول هماهنگ‌کننده موکب مقام امام صادق(ع) با اشاره به اینکه اسکان را برای 2 هزار نفر از زائران محترم در نظر گرفته‌ایم، اضافه کرد: 70، 80 هزار پرس غذای نذری در این هفت، هشت روز پخش می‌کنیم، 250 هزار میان وعده بین زائران عزیز در دو مرحله در قالب چای، نبات، شربت، میوه و سیب‌زمینی سرخ‌شده که مورد استقبال زائران هست را پخش می‌کنیم.
بزرگیان با بیان اینکه برنامه‌های مذهبی در قالب عزاداری و زیارت اربعین در کنار این خدمات در مقام امام صادق(ع) داریم، تصریح کرد: با سخنرانان و مداحان به نام کشوری هماهنگ کردیم و از پنج روز قبل از اربعین حسینی کار را شروع می‌کنیم و هر روز برنامه داریم.
وی ادامه داد: برنامه‌های فرهنگی را به سه زبان انجام می‌دهیم تا همه زائران بتوانند استفاده کنند، غرفه کودکان داریم که در فضای اربعین قرار می‌گیرند خدماتی می‌دهیم تا از این فضا بیشتر استفاده کنند.
مسؤول هماهنگ‌کننده موکب امام صادق(ع) با تأکید بر اینکه درمانگاهی برای زائران ایجاد می‌کنیم، تصریح کرد: تا نیازی به گشتن و پیدا کردن پزشک نداشته باشند و شبانه‌روز پزشک و پرستار است و انجام می‌دهیم، طب سنتی هم ارائه می‌دهیم و داروهای سنتی تجویز می‌کنند، بحث ماساژ را هم داریم که عراقی‌ها راه انداختند و واقعاً کار خوبی است.



بزرگیان با اشاره به اینکه غرفه واکس زدن کفش زائران را داریم، اضافه کرد: خدمتی که ایرانیان در حرم‌هایی مانند امام رضا(ع) انجام می‌دهند را به دنیا صادر کنیم، چهار مکان از مسیر نجف تا کربلا داریم که پانسمان تاول انجام می‌دهیم، این هم ما انجام می‌دهیم که زیرمجموعه مقام امام صادق(ع) است.
وی با بیان اینکه 50 چشمه حمام در نظر گرفته‌ایم که به‌صورت شبانه‌روزی خدمات به زائران عزیز می‌دهیم، تصریح کرد: کارهای دیگر را نیز در کنار چنین اقداماتی انجام می‌دهیم.
مسؤول هماهنگ‌کننده موکب امام صادق(ع) با تأکید بر اینکه بحث کمک‌های مردمی را دادیم که مردم می‌توانند به ما انجام دهند، اظهار کرد: در پوسترهای زیر درج شده است، بحث خادمان را داریم که می‌توانند خدمت کنند و مشتاق زیاد داریم.

منبع: فارس
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *