پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

معادله‌ای که علیه آمریکاواسرائیل شکل خواهدگرفت

دوشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۴۱
کد مطلب: 556041
توطئه آمریکا و اسرائیل برای استقلال کردستان معادله جدیدی را بر منطقه تحمیل خواهد کرد که در آن ترکیه به ایران و روسیه نزدیک خواهد شد.
معادله‌ای که علیه آمریکاواسرائیل شکل خواهدگرفت
به گزارش جهان نيوز، در بیست و هفتمین نشست کبوتران مسجد دوردست، دکتر حسین رویوران، با نگاهی به مسئله استقلال عراق، به شکل‌گیری معادله‌ای جدید بر اثر این مسئله اشاره کرد و گفت: حفظ یکپارچگی ترکیه ایجاب می‌کند که ترکیه با سوریه وارد گفتگو شود، زیرا دولت مرکزی حافظ یکپارچگی است، به‌ویژه که ترکیه از آمریکا بابت همکاری با کردها دلخور است.
وی در ادامه همین مسئله را موجب به وجود آمدن معادله و ائتلافی جدید در منطقه دانست که خود را به‌خاطر شرایط به وجود آمده تحمیل خواهد کرد و گفت: ما شاهد شکل‌گیری معادله‌ای جدید در سطح منطقه هستیم. در این معادله ترکیه به ایران و روسیه نزدیک می‌شود. این مسئله یک تحول بسیار جدی و بزرگ است که توطئه اسرائیل و آمریکا برای تجزیه منطقه موجب این معادله جدید شده است، یعنی همکاری ایران و ترکیه برای جلوگیری از هرگونه واگرایی در سطح منطقه را به وجود آورده است. این مدخل خود را بر منطقه تحمیل می‌کند.

منبع:تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *