جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

افزایش نرخ اتوبوس‌ها برای زائران اربعین اشتباه است

دوشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۴۴
کد مطلب: 555905
عضو کمیسیون اجتماعی گفت: معتقدم اقدام دولت در افزایش نرخ اتوبوس‌ها و تصمیماتی که برای زائران گرفته در کل اشتباه است.
افزایش نرخ اتوبوس‌ها برای زائران اربعین اشتباه است
به گزارش جهان نيوز به نقل از دانشجو ، سلمان خدادادی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، با اشاره به افزایش دو برابری هزینه اتوبوس زائران اربعین حسینی اظهار داشت: این موضوع در سنوات گذشته نیز سابقه داشته است سال گذشته و یا سال‌های گذشته برای اینکه دولت بتواند از طریق سیستم حمل و نقل عمومی کشور به زائران خدمات ارائه دهد نرخ‌های این سفر‌ها را افزایش داده است تا بتواند از این طریق برای رانندگان انگیزه خدمت بهتر ایجاد کند.

وی افزود: با توجه به اینکه مسیر زائران در داخل از شهرهای هم مرزی همچون قصر شیرین و مهران عبور می‌کرد همواره شاهد مشکلات رفت و آمدی و تردد آن‌ها در این قسمت بودیم بنابراین دولت با شرکت‌های حمل و نقل مسافربری تفاهم نامه‌ای ایجاد کرد تا با اعطای منابع بیشتربه آن‌ها خدمات بهتری به مسافران ارائه دهد چراکه متاسفانه این افراد حاضر نیستند با هزینه عادی این کار را انجام دهند.

عضو کمیسیون اجتماعی تصریح کرد: معتقدم اقدام دولت در افزایش نرخ اتوبوس‌ها و تصمیماتی که برای زائران گرفته در کل اشتباه است.

وی ادامه داد: بنده سال گذشته یکی از مسافرین اربعین حسینی و از نزدیک برخی نواقص امور را نیز مشاهده کردم. به طور مثال سال گذشته ستاد مرکزی اربعین در اقدامی کاملا خلاف قانون به منظور بیمه افراد از هر زائر ۲۵ هزار تومان دریافت می‌کرد این در حالی است که سال گذشته هزاران نفر به دلیل عدم توانایی پرداخت هزینه ویزا به این امید که بتوانند بدون ویزا به زیارت بروند، به مرز مهران آمده بودند.

خدادادی بیان داشت: سوال اینجاست افرادی که توان پرداخت هزینه اندک ویزا را نداشتند دولت چگونه از آن‌ها ۲۵ هزار تومان پول بیمه آن هم بدون رعایت اصول قانون و بدون اطلاع زائران از این موضوع دریافت می‌کند، این مسئله غلط اندر غلط است.

وی با بیان اینکه این اقدامات مخالف با شئونات و خواسته‌های مردم است چراکه به جای ایجاد تسهیلات، تسهیلاتی را به آن‌ها تحمیل می‌کنیم، تاکید کرد: بنده و یکی دیگر از نمایندگان این موضوع را از وزیر کشور سوال کرده ایم که هنوز نوبت رسیدگی به آن در کمیسیون اقتصادی نرسیده است.

خدادادی در پایان با بیان اینکه احتمالا این موضوع یکی دو هفته آینده در کمیسیون اقتصادی مطرح می‌شود، خاطرنشان کرد: بهتر است دولت به جای تراشیدن هزینه‌های اضافی با ارائه تسهیلات بهتر به برگزاری هر چه باشکوه‌تر این مراسم کمک کند حتی اگر نیاز است که هزینه بلیط اتوبوس‌ها را به منظور خدمات بهتر به مسافران افزایش دهد این هزینه را از منابع دولتی و نه از جیب مردم تامین کند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *