سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰

شوک AFCبه‌فوتبال عربستان/ دست الاتحاد رو شد

دوشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۲۴
کد مطلب: 555874
کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرده است تخلفاتی در مدارک باشگاه الاتحاد عربستان برای دریافت مجوز حرفه‌ای مشاهده کرده است.
شوک AFCبه‌فوتبال عربستان/ دست الاتحاد رو شد
به گزارش جهان نيوز؛ خبر امروز روزنامه الریاضیه عربستان تکان دهنده است. بر اساس این خبر، کنفدراسیون فوتبال آسیا در نامه نگاری با کمیته صدور مجوز حرفه ای باشگاه های عربستانی اعلام کرده تخلفاتی در مدارک باشگاه الاتحاد عربستان مشاهده شده است.
 
این خبر از آن جهت اهمیت دارد که باشگاه های ایرانی هم در گیر و دار ارسال مدارک مورد نیاز به کنفدراسیون فوتبال آسیا و تسویه حساب بدهی های سابق خود هستند و هر آن امکان دارد این اتفاق هم برای باشگاه های ایرانی رخ بدهد.
 
در ادامه گزارش روزنامه الریاضیه به نقل از محمد السلیم رئیس کمیته مجوز حرفه ای لیگ عربستان آمده است: «کنفدراسیون فوتبال آسیا تخلفاتی را در پرونده اعطای مجوز به باشگاه الاتحاد، مشاهده کرد. AFC ما را در جریان این امر قرار داد و ما هم فوری به فدراسیون فوتبال عربستان ابلاغ کردیم.»
 

 
محمد السلیم مجازات و تنبیه برای فدراسیون فوتبال عربستان و باشگاه الاتحاد را به این خاطر رد کرد و گفت: «تا الان و تا زمانی که صحت مدارک برای AFC قطعی نشود، مجازاتی در کار نخواهد بود.»
 
وی همچنین زمان اعلام نهایی رای AFC را اعلام کرد: «تا پایان هفته جاری یا حداکثر تا اواسط هفته بعد گزارشی منتشر می شود که نشان می دهد باشگاه بر اساس معیارهای کنفدراسیون فوتبال آسیا مجوز حرفه ای می گیرد یا خیر.»
 
این مقام مسئول در فوتبال عربستان یادآور شده است که سهمیه عربستان در لیگ قهرمانان آسیا در صورت قطعی شدن صعود الهلال به فینال لیگ قهرمانان آسیا سه و نیم سهمیه باقی می ماند.
 
در پایان گزارش روزنامه الریاضیه آمده است: کمیته انضباطی کنفدارسیون فوتبال آسیا در سال ۲۰۱۶ فدراسیون فوتبال عربستان را به دلیل صدور مجوز غیرقانونی برای تیم های الاهلی و النصر جهت مشارکت در لیگ قهرمانان آسیا در سال ۲۰۱۵، ۱۵۰ هزار دلار جریمه کرد. پس از برداشته شدن گام های اصلاحی از سوی فدراسیون فوتبال عربستان از سال ۲۰۱۵، کنفدارسیون فوتبال آسیا ۱۰۰ هزار دلار از جریمه درنظر گرفته شده را به مدت دو سال به حالت تلعیق درآورد.
 
مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *