پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
ترکی:

نمی‌توانند دلارهای نفتی را بخاطر تحریم وارد کشور کنند، جنس بُنجل می‌خرند

دوشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۰۷
کد مطلب: 555845
نماینده مردم فریدن گفت: پول‌های حاصل از فروش نفت در کجاخرج می شود؟ به نظر می‌رسد دولت مجبور است با پول حاصل از فروش نفت به واردات جنس‌های بنجل خارجی اقدام کند
نمی‌توانند دلارهای نفتی را بخاطر تحریم وارد کشور کنند، جنس بُنجل می‌خرند
به گزارش جهان نيوز؛ اکبر ترکی نماینده مردم فریدن در مجلس درباره راه حل مشکلات اقتصادی حال حاضر کشور به ویژه وجود این مشکلات در زمینه تولید داخلی، اظهار داشت: همان طور که مقام معظم رهبری امسال را سال اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال نامگذاری کردند تنها راه حل امروز مشکلات اقتصادی کشور تمرکز و استفاده از ظرفیت داخل است.

وی افزود: تنها با حمایت از تولید داخلی، می توان در مسیر اقتصاد مقاومتی حرکت کرد و در صورت عدم توجه به این رویکرد شاهد بحران اقتصادی و آشفتگی در بازار داخلی خواهیم بود؛ کما اینکه امروز شاهد واردات برخی محصولات به صورت آشکارا و یا به در خفا به صورت قاچاق هستیم.
 
 
ترکی با بیان اینکه آقایان امروز می‌گویند تحریم‌های نفتی برداشته شده است اما هیچ دلاری از فروش حاصل از نفت را مشاهده نمی‌کنیم، تصریح کرد: پول‌های حاصل از فروش نفت در کجاخرج می شود؟ به نظر می‌رسد دولت مجبور است با پول حاصل از فروش نفت به واردات جنس‌های بنجل خارجی اقدام کند که یقینا این موضوع ضربه مهلکی به اقتصاد مقاومتی خواهد زد. 
 
وی تاکید کرد: دولت باید از واردات بی رویه کالاهای مصرفی به ویژه کالاهایی که در داخل مشابه آن ها وجود دارد، جلوگیری کند تا به جای ایجاد بازار کار برای محصولات مصرفی خارجی زمینه اشتغالزایی را برای کارگران داخلی فراهم کنیم.

ترکی در پایان با اشاره به مشکلات پیش آمده برای کارگران مجموعه کارخانجات هپکو و آذراب خاطر نشان کرد: نباید بگذاریم آنقدر شرایط برای مردم سخت شود که برای گرفتن حقوقشان به تظاهرات خیابانی اقدام کرده و با زد و خورد بتوانند حقشان را پس بگیرند، کاری که دولت امروز انجام داد شش ماه تا یک سال پیش انجام شدنی بود لازم است دولت با تدابیر مناسب از پیش آمدن شرایطی مشابه شرایط کارگران آذراب و هپکو جلوگیری نماید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *