شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۳۰
۱۳۷
بررسی موضوع تعدد زوجات در گفت‌وگو با دو هوو

برای اینکه از بودن همسرم با هر زنی جلوگیری کنم، برایش زن گرفتم

يکشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۲۱
کد مطلب: 555762
تعدد زوجات در کشور ما همیشه موضوعی بحث‌برانگیز بوده است. در این میان هستند کسانی که داشتن چند همسر را حق طبیعی مرد و آن را یکی از راه‌حل‌های معضل ازدواج می‌دانند. اما واقعا احساس زنان درباره این مسئله چیست؟ مصاحبه‌مان با دو هوو برای رسیدن به پاسخ چنین پرسش‌هایی است.
برای اینکه از بودن همسرم با هر زنی جلوگیری کنم، برایش زن گرفتم
به گزارش جهان نيوز، تعدد زوجات در کشور ما همیشه موضوعی بحث‌برانگیز بوده است. در این میان هستند کسانی که داشتن چند همسر را حق طبیعی مرد و آن را یکی از راه‌حل‌های معضل ازدواج می‌دانند. اما واقعا احساس زنان درباره این مسئله چیست؟ آیا ممکن است، زنی با وجود هوو در زندگی‌اش احساس خوشبختی کند؟ برای دانستن جواب این سوالات فقط کافی است، این مصاحبه را بخوانید. مصاحبه با دو هوو که به دلیل شرایط خاص هر دو نفر ترجیح دادم، از اسم مستعار برایشان استفاده کنم.

ابتدا پای حرف‌های همسر اول نشستم که در کمال تعجب بدون اینکه خودش دارای نقص یا ایرادی باشد، تصمیم گرفت برای شوهرش همسر دوم بگیرد. سپس حرف‌های همسر دوم را می‌خوانیم، درباره اینکه چطور پذیرفت هووی دوست صمیمی‌اش شود. در ادامه گفت‌وگوی فردا را با این دو هوو می‌خوانید.
 
آرزو: بعد از ازدواج متوجه شدم، همسرم تمایل به چندهمسری دارد
همسر اول که ۳۶ سال سن دارد و کارشناسی معارف اسلامی و کارشناسی ارشد تفسیر خوانده است، درباره ماجرای ازدواج با شوهرش می‌گوید:«۲۰ سالگی ازدواج کردم. کسی شوهرم را به ما معرفی کردند و ایشان به همراه خانواده به منزل ما آمدند و با چند جلسه صحبت، رفت و آمد و مشورت با پدر و مادرم انتخاب‌شان کردم. در جلسات خواستگاری به ایشان علاقمند شدم و در واقع تصمیم نهایی با خودم بود. روزی که عقد کردیم، شناخت نسبی از ایشان داشتم، ولی بعد از عقد و ازدواج این شناخت بیشتر شد. من از همان اوایل ازدواج متوجه شدم که ایشان تمایل به چندهمسری دارند».

آرزو: به هیچ وجه احساس خوشبختی نمی‌کنم
 آرزو درباره داشتن احساس خوشبختی در زندگی مشترک برایم می‌گوید:«۱۶ سال از زندگی مشترک‌مان می‌گذرد، ولی ۵ سال است که رسما همسر دوم دارد و روزانه برای ناهار به منزل من می‌آید و در کنار من و دو فرزندم است. من به هیچ وجه احساس خوشبختی نمی‌کنم. کدام زنی است که به این نوع زندگی راضی باشد و احساس خوشبختی کند؟»

آرزو: برای اینکه از بودن همسرم با هر زنی جلوگیری کنم، برایش زن گرفتم
وقتی از آرزو درباره تصمیم‌اش برای آوردن هوو پرسیدم، او برایم از وضعیت عجیبی که در آن گرفتار شده بود، گفت:«از همان اوایل ازدواج متوجه شدم که قبل از ازدواج‌مان ایشان ازدواج موقت داشت. البته وقتی ازدواج کردیم هم همسر صیغه‌ای داشت. برای اینکه از بودنش با هر زنی جلوگیری کنم و اینکه خسته شده بودم از بس به من گفته بود برایم زن دوم بگیر، تصمیم گرفتم برایش زن بگیرم. یادم می‌آید که یک روز بلند تابستانی بود، من تنها در خونه بودم و بچه‌ها تهران منزل پدرم بودند و همسرم یک خانمی را به خانه آورد و به من گفت:«برو بیرون». شما حساب کنید با گرمای مردادماه قم جز حرم جایی نبود که من بروم. همسرم از نظر مالی می‌توانست دو زن را تامین کند. بیشتر برای اینکه بیماری‌های جنسی نگیرد، برایش زن گرفتم که خودم هم در سلامت باشم» آرزو آهی می‌کشد و درباره سختی‌های تصمیم‌اش گفت:«خیلی سخت بود. یک سال طول کشید تا با خودم کنار بیایم و بتوانم به او بگویم که می‌خواهم برایت زن بگیرم. بعد هم پیدا کردن کسی که مطمئن باشد، برایم سخت‌تر بود. آن یک سالی که داشتم خودم را قانع می‌کردم برایش زن بگیرم یا خودش زن دوم بگیرد، تمام موهای سرم سفید شد. از نظر روحی خیلی اذیت شدم»
 
آرزو: هوویم هوای من را حتی بیشتر از همسرم دارد
از این مادر درباره هووی‌ش سوال می‌کنم و اینکه چطور توانسته با او کنار بیاید:«هووی من از هم‌کلاسی‌های دانشگاه‌مان بود. دختر خوبی بود. خیلی سخت توانستم به این ازدواج راضی‌اش کنم. من خوشحالم که دوست دانشگاهم هووی من شده و هوای من را حتی بیشتر از همسرم دارد»

آرزو: مگر می‌شود محبت یک مرد به دو همسرش به یک اندازه باشد؟
وقتی از آرزو درباره رسیدگی‌های همسرش به او و هووی‌ش پرسیدم، او از نبود محبت در زندگی مشترک‌اش گلایه کرد:«همسرم از نظر مالی به یک اندازه، به هردوی ما می‌رسد. ولی محبت؟ مگر می‌شود محبت به دو نفر یک اندازه باشد؟ شما حساب کنید که بیشتر ساعات شبانه روز را با همسر دوم‌اش زندگی می‌کند. در این ۵ سال یک شب هم به منزل من نیامده است. البته زن دوم هم نبود، باز ایشان با زن‌های دیگری بود. برای من فرقی نداشت. من سال‌هاست محبتی نسبت به ایشان ندارم»

آرزو: فقط به خاطر بچه‌هایم در این زندگی مانده‌ام
از آرزو که دل پردردی داشت، پرسیدم چرا به جای زن گرفتن برای شوهرش، از او جدا نشده:«متاسفانه خیلی زود بچه‌دار شدم و به خاطر بچه‌هایم در این زندگی ماندم. هر دو بچه من با فاصله ۱۱ ماه به دنیا آمدند و انصاف نبود بچه‌ها اذیت شوند. البته الان بچه‌ها اصرار به جدایی من دارند، اما من به خاطر ازدواج و آینده بچه‌هایم نمی‌توانم این کار را کنم. من یک دختر و یک پسر دارم. دخترم ۱۴ ساله و پسرم ۱۳ ساله است. هر دو نیاز به پدر دارند. نمی‌خواهم همین چند ساعتی که هر روز پدرشان به آنها سر می‌زند را از آنها بگیرم»

آرزو: نمی‌خواهم هوویم از ناراحتی من باخبر شود تا زندگی‌اش خراب شود
آرزو درباره اینکه آیا تا به حال مشکلی بین خودش و هووی‌ش به وجود آمده، می‌گوید:«به هیچ وجه مشکلی بینمان به وجود نیامده است. راستش من تا به حال خانه ایشان نرفتم. ولی ایشان قبل از ازدواجش به خانه من آمده بود. در این ۵ سال تقریبا سالی ۳ یا ۴ بار به خانه من آمده است. من به خاطر اینکه زندگی دوستم خراب نشود و تصمیم به جدایی نگیرد، هیچ وقت ناراحتی‌ام را بروز نمی‌دهم. ایشان یک بچه دارند و شاید مثل من برخورد نکنند، تکلیف بچه‌شان چه می‌شود؟ من باید خیلی مراقب باشم. مخصوصا اینکه خودم انتخابش کردم. هر دو هوای هم‌دیگر را داریم»

همسر اول: بچه‌هایم مخالف ازدواج دوم پدرشان بودند
وقتی از او پرسیدم بچه‌ها از وجود همسر دوم در زندگی پدرشان باخبر هستند یا نه، برایم گفت:«بچه‌ها از همان اول از ماجرا باخبر بودند. صحبت‌های من و پدرشان را می‌شنیدند. دخترم خیلی مخالف بود. با پدرش کمتر صحبت می‌کند و در کل بچه‌ها هر دو رابطه کمی با پدرشان دارند. اما قانع‌شان کردم که پدرتان است و باید احترام‌ش را نگه دارید»

آرزو: بهترین کار همین بود که برای شوهرم، زن دوم گرفتم
وقتی از آرزو پرسیدم بعد از ۱۶ سال زندگی مشترک، اگر به گذشته بر می‌گشت باز هم برای شوهرش زن می‌گرفت یا نه، گفت:«اگر می‌دانستم آینده زندگی من اینطور می‌شود، مسلما زن ایشان نمی‌شدم. ولی اگر نمی‌دانستم حتما زن‌شان می‌شدم. بله، اگر به گذشته بر می‌گشتیم باز هم برای شوهرم، همسر دوم می‌گرفتم. چون بهترین کار همین بود». 

آرزو: دیگران به اشتباه فکر می‌کنند؛ من مشکل یا ایرادی داشتم که برای همسرم زن گرفتم
در پایان صحبت‌هایمان از آرزو که به صورت خودخواسته برای خودش هوو آورد، از جامعه و نگاه دیگران به او پرسیدم:«دیگران اکثرا دلشان برای من می‌سوزد، ابراز همدردی می‌کنند و شوهرم را نفرین می‌کنند. خانواده من تا شش ماه از این ماجرا باخبر نبودند و فکر می‌کردند، شوهرم به ماموریت کاری رفته. بعد دخترم با گریه موضوع را به پدرم گفت و پدرم از من خواست جدا بشوم، ولی وقتی دلایل من را شنید، قانع شد. درک زندگی و کاری که من انجام دادم، برای جامعه قابل هضم نیست. اکثرا معتقدند احتمالا مشکل یا ایرادی داشتم که مجبور به این کار شدم. این درست است که مجبور شدم، ولی مشکل و ایرادی نداشتم».
 
 در ادامه این گفت‌وگو به سراغ همسر دوم رفتم. لیلا همسر دوم و هووی آرزو است. او متولد سال ۵۲ و لیسانس معارف اسلامی دارد. لیلا در یکی از روستاهای دورافتاده کرمان متولد شده، پدرش کشاورز بوده و به لحاظ مالی مشکلی نداشته و ندارد.

لیلا: دو یا سه سال طول کشید، تا راضی شوم همسر دوم شوم
وقتی از لیلا پرسیدم که چطور راضی به این وصلت شد، برایم گفت:«در روستای ما پسری که تحصیل کرده، مذهبی و همسن و سال من باشد، وجود نداشت. راستش قصد ازدواج هم نداشتم. تا اینکه با یکی از هم‌دانشگاهی‌هایم صمیمی شدم. آرزو من را برای شوهرش خواستگاری کرد. قبول نمی‌کردم، دو سه سالی خودش و همسرش با من صحبت کردند تا قانع شدم. اینکه دوستم به من گفت اگر من زن همسرش شوم، زندگی او تضمین می‌شود و امکان اینکه یک زنی که با او خوب نباشد، به زندگی‌اش بیاید زیاد است، من را قانع کرد که به خاطر او این کار را انجام بدهم. البته من در این تمام این ۵ سال تلاشم را کردم که محبت همسرم نسبت به آرزو کمرنگ نشود. دوستم هم می‌گوید که محبت‌اش کم نشده و از رابطه‌شان راضی است»

لیلا: هرگز راضی نمی‌شدم برای شوهرم زن بگیرم
از لیلا پرسیدم اگر خودش جای آرزو بود، این کار را می‌کرد و او قاطعانه جواب داد:«خیر. راضی نمی‌شدم این کار را انجام بدهم. حتی با وجود دو بچه طلاق می‌گرفتم. بارها به هم دانشگاهیم گفتم طلاق بگیر و این کار را نکن. اصرار خودش بود و اینکه عاشق شوهرش است. هر کاری می‌کند تا شوهرش را راضی نگه دارد»

لیلا: در زندگی‌ام احساس خوشبختی زیادی می‌کنم
لیلا که از نارضایتی دوستش بی‌خبر است، برعکس آرزو احساس خوشبختی زیادی در زندگی می‌کند:«من خیلی در زندگی‌ام احساس خوشبختی می‌کنم. به نظرم، توانستم با این کار به خوشبختی دوستم هم کمک کنم. چون دوستم عاشق همسرش است. همسرم هم این نکته را ابراز می‌کند که همسر اولش را دوست دارد و برای او کم نمی‌گذارد. اینکه بدانی باعث شدی یک زندگی خراب نشود، باعث می‌شود تا احساس خوشبختی کنی. به همین دلیل اگر به گذشته برگردم، باز هم همین انتخاب را می‌کنم»

لیلا: من شوهرم را با کسی شریک نشدم
وقتی از لیلا پرسیدم که چطور توانسته شوهرش را با کسی شریک باشد، گفت:«ببینید من همسر اول نیستم که بخواهم شوهرم را با کسی شریک بشوم. همسر من تمام شب‌ها در کنار من و فرزند سه ساله‌مان هست. برای همین احساس شراکت ندارم»

لیلا: اگر روزی دخترم بخواهد همسر دوم کسی شود، مخالفت نمی‌کنم

از او پرسیدم با این مسئله مشکل ندارد که روزی دختر خودش هم بخواهد همسر دوم کسی شود:«هر مردی نمی‌تواند این کار را انجام دهد. ولی همانطور که اسلام حلال کرده، پس چه اشکال دارد؟ برای دخترم هم پیش بیاید مخالفت نمی‌کنم»

لیلا: اصلا کمبودی در زندگی‌ام حس نمی‌کنم
لیلا که در حال حاضر مادر یک دختر سه ساله است، درباره رابطه همسرش با خودش به عنوان زن دوم می‌گوید:«اصلا کمبودی در زندگی‌ام ندارم. خودم ابتدای ازدواج شرط گذاشتم، که همسرم برای نهار تا بعد از اذان مغرب، در کنار همسر اول و بچه‌هایش باشد. برای شام و استراحت تا فردا صبح که به کلاس درس و سرکار می‌رود، به منزل من بیاید. اوایل دوران عقدمان کمی این حس را داشتم، که شوهرم بین ما فرق می‌گذارد. چون من کرمان بودم و وقتی تماس می‌گرفتم و او می‌گفت:«خانه هستم» حس می‌کردم، الان کنار همسر اول‌اش است و به او محبت می‌کند. ولی وقتی ازدواج کردم، ندیدم فرقی بینمان بگذارد. البته من مستقیم محبت کردنش را ندیدم، ولی وقتی دوستم رضایت کامل دارد، پس صد در صد فرقی بین‌مان نمی‌گذارد»

لیلا: مردم دید بدی نسبت به زن دوم دارند
لیلا درباره دید جامعه نسبت به خودش که همسر دوم است، می‌گوید:«مردم دید بدی نسبت به این موضوع دارند و فکر می‌کنند، من وارد زندگی کسی شدم و زندگی او را خراب کردم. البته به کسی توضیح نمی‌دهم و هر بار که ناراحت می‌شوم، برای همسرم بازگو می‌کنم و او با مهربانی و محبت کاری می‌کند که فراموش کنم».

لیلا: هرگز دچار عذاب وجدان نشدم
از لیلا پرسیدم تا به حال دچار عذاب وجدان شده که او قاطعانه جواب منفی داد:«خیر تا به حال دچار عذاب وجدان نشدم. من چنین حسی ندارم. من زندگی خود را دارم و آرزو هم زندگی خودش را دارد. قبل از اینکه همسرم، به منزل زن اولش برود، همیشه لباس‌های تمیز به او می‌دهم تا وقتی پیش زن اول‌اش می‌رود مرتب باشد. حتی گاهی که با بچه‌ها به شهربازی می‌رود و من و دخترم در خانه تنها هستیم، هیچ مشکلی ندارم».

لیلا: زن اول بودن مشکلاتی هم دارد
لیلا درباره سختی‌های زندگی دوستش می‌گوید:«بالاخره شب‌ها تنها در خانه بودن، سخت است. مخصوصا با دوتا بچه. بارها گفتم اگر نیازی بود، زنگ بزن تا ایشان به خانه شما بیایند ولی تا به حال پیش نیامده است. امکان اینکه شب بچه‌ها مریض شوند، زیاد است. اما الحمدالله تا حالا چنین اتفاقی نیفتاده»

لیلا: خانم‌ها شوهرشان را در گرفتن زن دوم همراهی کنند
 از لیلا پرسیدم که به نظرش همراهی خانم‌ها برای گرفتن زن دوم با شوهرش درست است:«اگر این کار را انجام دهند، برای خودشان بهتر است. چون بهتر می‌توانند با این مساله کنار بیایند» در پایان از او پرسیدم که بین ازدواج موقت و ازدواج دوم کدام یکی را مناسب می‌داند:«ازدواج موقت باعث می‌شود، مرد هوس باز شود و هر روز یک زن را تجربه کند. اما در ازدواج دوم این‌گونه نیست. تشکیل زندگی و فرزندآوری هست، مرد مسئولیت پذیر می‌شود و ضرری به ازدواج اول نمی‌زند. من ازدواج دوم را ترجیح می‌دهم».

منع: فردا
https://jahannews.com/vdch-mnmi23nmqd.tft2.html
jahannews.com/vdch-mnmi23nmqd.tft2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
در مقام یک مرد عرض میکنم واقعا چرت بود
بجای ترویج این چرندیات باید امکان ازدواج جوانان را فراهم کرد یکی از آنها دادن مسکن رایگان برای دو سال اول ازدواج است
شدنی است از برادران روسا بگیرند و به این کار اختصاص دهند !!
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه جامعه ما در مورد ازدواج تقریبا دوقطبی شده
قطب اول افراد و جوانانی که حتی امکانات ازدواج را ندارند
قطب دوم مردان تنوع طلب و زیاده خواهی که به بهانه های مختلف دنبال تعدد زوجات هستند
قرارنبود این وضعیت بر مردم حاکم شود اما شد دیگه...
حسین
Iran, Islamic Republic of
مطمئن باشید این ... به غیر از این دو زن با چند زن دیگه هم هست
Iran, Islamic Republic of
دمت گم
Iran, Islamic Republic of
باید ازش طلاق می‌گرفت. طلاق مکروه‌ترین حلاله، اما حلاله.
بچه‌ها هم یه‌بار اذیت می‌شدن، نه هزاربار. مرگ یه‌بار، شیون هم یه‌بار.
Iran, Islamic Republic of
آرزو بی نظیره و یک انسان کامل و صادق , درسته که داشتن 4 همسر دائم حلال هست ولی به شرطها و شروطها یکی از شرایطش اینه که خاطر همسر اول مکدر نشه که قریب به 99درصد نه تنها خاطرشان مکدر میشه بلکه دیده شده که بعضی ازهمسران اول کارشان به جنون کشیده شده است مخصوصا" زمانیکه در ازدواج اول مرد با امکانات زیر صفر بر زن وارد میشه و بعد از له کردن همسر اول در اثر مشکلات ناشی از زیر صفر بودنش صاحب ریال و تحصیلات و موقعیت اجتماعی میشه آنوقت در نهایت پستی بد رفتاری ها و تحقیرها و آزارها را لایق همسرش میدانه اف بر چنین مردان خدانشناس و قدرناشناسی
Iran, Islamic Republic of
آفرین هزار آفرین احسنت شیر مادر حلالت
Iran, Islamic Republic of
خدابده شانس . این حاج اقا حتما یک امتیاز قابل توجه داره. بگذریم از ان حاجی آقایی که شرط ازدواج باان هنرپیشه مطلقه را گذتشته بوده نمار اول وقت ،،؟؟؟؟خدایا پناهنده ایم به تو.... ازاینهمه داستانهای دوره آخرالرمانی
محمد
Iran, Islamic Republic of
فقط یه مرد احمق می تونه همچین بلایی سر زندگی16 سالش بیاره اینجاست که شاعر میگه نو که اومد به بازار کهنه میشه دل آزار البته جهان جون شما بیشتر از اینکه ملتو تشویق کنی تخریب و بد آموزی داشتی خیلی زندگی های قشنگتری هم هست خوب بود بیشتر تحقیق میکردی
Iran, Islamic Republic of
این خبر را گذاشته امثال شما رفتار آرزو را مقایسه کنی با رفتار ساره و سروین بیات
و کار درستی هم کرده وگرنه این سایت یه سایت امور خانواده نیست
Iran, Islamic Republic of
احسنت عالی گفتی
Canada
جل الخالق!! اخر الزمان كه ميگن همينه بخدا
ما تو كانادا به يه نفر نگاه ميكنيم كم مونده همينجا عيال شهيدمون كنه اونوقت طرف تو قم دوتا دوتا زن ميگيره بين مريض هم ميزنه و صيغه هم داره... بابا ايوالله
ساسان
Iran, Islamic Republic of
تو با فیلتر شکن نیا
Iran, Islamic Republic of
همه این مسائل ناشی از اینه که
یا از ابتدا انتخاب درستی ندارند یعنی مرد یا زن درست همدیگر را نشناختند و مطمئن نیستند که میتونن با هم زندگی کنن
یا اینکه مرد در نگاه کنترل نداره و در اینصورت نمیتونه در رفتار هم کنترل کنه
یا گاهی زن نیاز مرد را به محبت و تایید برآورده نمی کنه
یا هردو تلاش برای نزدیک شدن به همدیگر و شناخت مشکل و یافتن راه حل را ندارند

البته فکر میکنم جامعه ما متاسفانه به سمت چند همسری پیش میره
البته اگر جماعت خانمها بیش از مردان باشه این اجتناب ناپذیره ولی علت اصلی این هست که از هم گسیختگی خانواده با مدد دشمن و سستی دوست در حال رخ دادنه...
Iran, Islamic Republic of
با این مشخصات متمنا" خبردار خواهد شد!!!
Iran, Islamic Republic of
زن دوم هم یا خیلی پرته یا خودش رو به پرتی می زنه یک جور وانمود می کنه که زن اول راضیه از این وضعیت
هر ...می فهمه که این وضعیت برای زن اول وحشتناکه
Iran, Islamic Republic of
بله درست گفتی تناقض در حرفهاش مسخره س اونجا که خودش راضی نیست برای همسرش زن بگیره آنوقت مدعی رضایت همسر اوله!!!!!
Iran, Islamic Republic of
نظر کارشناسی نظر دهنده بالایی واقعا که منو کشته!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
تمام ۹ موردی که برشمردین صحیح هست، اما درباره نکته‌ی اول یک چالش جدی وجود داره.. ببینید همه از خانم‌ها انتظار دارن فنون همسرداری رو کامل و موجز بلد باشن و بی‌نقص اجرا کنن، اما با اینحال طبق استنباط عموم مردها و حتی برخی از کارشناسان دینی اگر باز هم شوهرِ تنوع طلب و هوسران زد به جاده خاکی مقصر همسرشه! چرا؟ خب معلومه! چون شوهر ازدواج مجدد کرده.. به این معنی که خانم اول نتونسته خوب شوهرداری و انتظاراتش رو برآورده کنه.. بله! متاسفانه برای آقایان دیوار حاشا همیشه بلنده و بالعکس، هیچکس از مردها انتظار رعایت آئین همسرداری نداره!
پ ن:
۱- اگر قرار به هم‌کُفو و کامل بودنِ بی‌چون و چرای زوجه بود، لابد انبیاء و اولیاء الهی، برخی از شهداء و مراجع معظم تقلید اصلا نباید ازدواج میکردن، یا چندتا چندتا زن میگرفتن تا هر کدوم از همسران نقص دیگری رو جبران کنه!
۲- حضرت امام(ره) در پاسخ به سوال یک خبرنگار خارجی در باب تعدد زوجات فرمودند برای مرد یک همسر کافی است..
Iran, Islamic Republic of
مستند پاسخ امام (ره) به خبرنگار خارجی مبنی کفایت یک زن ؟
Iran, Islamic Republic of
راجع به تعدد زوجات هم بحثی مطرح‌شده بود و خانمی از امام می‌پرسند که آقا چرا اسلام اجازه داده مردها چهارتا زن بگیرند؟ امام با لحن مطایبه [مزاح کردن]، فرموده بود برای اینکه سر شما بی‌کلاه نماند.[1]


[1] - خاطرات حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی، تهران، مرکز اسناد انقلاب اسلامی، ج اول، 1388، ص 505
Iran, Islamic Republic of
بله شاید مردها زن ظریف و زرنگ و پرتحرک و شاد را دوست داشته باشند ولی من مردان زیادی را دیده ام که با زنانی که این ویژگیها را ندارند و حتی برعکس این ویژگیها را دارند (زنانی که با یه من عسل هم نمیشه کنارشون بشینی و هم صحبت چندش آوری هستند) عمری زندگی کرده اند!

به نظر من در همسرداری هر دو طرف مطرحند.
گاهی یک زن با ترفندها از عهده یک مرد با ویژگیهای خاص بر نمی آید و یک زن بی عرضه و بی هنر، در کنار یک مرد خوب و سازگار و خانواده دوست، سالها زندگی می کند!
دوام یک زندگی به طرفین و حتی به خانواده های طرفین بستگی دارد. و واقعا به راحتی در دسته بندی های علوم انسانی نمی گنجد.
ولی اکثر زندگی ها را می توان با ترفندهای زنانه حفظ کرد. البته من ترفندها را نمی دانم ولی آثارش را بسیار دیده ام!!
اکثرا روحیه خانواده داری مرد تحت مدیریت زن است.
بابک
Iran, Islamic Republic of
اونها زندگی نکردن رفیق . زیر یه سقف عذاب کشیدن .
Iran, Islamic Republic of
به نظر من این عجیبه که اون مرد جرات میکرده زن صیغه ای را بیاره خونه و به زن اول بگه برو بیرون!!!
این جور عملکرد طرفین، خیلی بحث توش هست.
آزاد
Iran, Islamic Republic of
این نظرات کارشناسی به اصطلاح تحصیلکرده های جامعه منو کشته
Iran, Islamic Republic of
انتشار این مطلب روانپریشانه چه موضوعیتی می تونه داشته باشه. این مرد بیمار بوده و با زن اول و دوم درمان نمیشه. اون عملا زن اول رو طلاق داده. زن دوم هم به علت اینکه سنش گذشته این آدم رو داره تحمل می کنه. بیماری این مرد به زودی عود خواهد کرد و با دومی هم همان کار رو خواهد کرد.
Iran, Islamic Republic of
مسخره
زن اول آرزو تحصیل کرده با این فکر زشت . طلاق بگیر برو
زن دوم ، شوهرم شب تا صبح پیش منه
خوب کی دیگه میره پیش زن اولش
عجب قصه ای
این مرد علاوه بر این دو زن ، 10تای دیه هم داره مطمئن باشید
مرد مریض جنسی داره و درمان به دو زن نمیشه
Iran, Islamic Republic of
فکر کردید دارید ازدواج را تبلیغ میکنید؟ نخیر دارید تشویش اذهان عمومی میکنید.
نظر شخصی من این است مجرد ماندن و به قول شما عقب افتاده ها ترشیدن و پیردختر شدن بهتر از زن دوم شدن و صیغه شدن و هوو دار شدن و حتی مطلقه شدن است!
Iran, Islamic Republic of
بله! برای ماهایی که خرمان از پل گذشته است و ازدوج کرده ایم، مجرد ماندن و بیوه ماندن بهتر از ... است!!
مشکل این است که خودمان را جای آن دختری که دارد به سن تجرد قطعی می رسد و از لذت مادر شدن محروم می شود نمی گذاریم و همه حق را برای خودمان می دانیم.
Iran, Islamic Republic of
حالا اینجور وقتا فکر دختر مجرد میفتین و فکر زن.....؟!!!!
سارا
Iran, Islamic Republic of
آقا من سنم گذشته امیدی هم به مادرشدنم نیس اما به خدا حقارتی که تو زن دوم شدن هست وجدا از اون ترویج بی قیدی جنسی برای مردها به بهانه مجرد بودن زنها کار انسانی ای نیست ....
Iran, Islamic Republic of
....
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
هیچ زنی از بی شوهری نمرده
اما هیچ مردی بدون یه زن از پس خودش بر نمیاد
Iran, Islamic Republic of
خودتو به کوچه علی چپ نزن.حالا اینجا خوب دادمیزنی میگی حق مادری اما اگه همون دختر عفیف بخواد درس بخونه و پیشرفت کنه میگی ترش شده؟ هر چی به نفع خودتون را وسط میکشید.به قول ایت الله حیدری بعضی مردان متاسفانه فقط یاد گرفتن ۴ تا زن بگیرن ...شما شرط عدالت را خواندی؟ .
Iran, Islamic Republic of
واقعا كه همينطوره
Iran, Islamic Republic of
نظردهنده
آزار زن و شکستن دل او، حق طبیعی توست؟ یا مردان دیگر؟ کجا گفتن که چرند مینویسی؟
زن، با مرد ازدواج میکند به خاطر عشق. بعد تو میگی شکستن قلب زن، حق طبیعیه و زن نباید ناراحت بشه؟
خودت اگه زنت به یه مرد دیگه، نگاه چپ کنه، خوشش میاد؟ چطور نشنیدی که دین اسلام، بر پایه عدالت است؟ آنچه برای خود نمیپسندی، برای دیگران هم نپسند را، نشنیدی؟ فقط ادای مذهبی بودن را بلدی؟!
بعد، راهکار بیخود شما، فقط دختران مجرد را در نظر گرفته. چرا برای ازدواج دختران مجرد با پسران مجرد، راهکار نمیدهی؟ به جای چند همسری، پولت را بده که یک پسر و دختر مجرد، با هم، نجات پیدا کنند، نه اینکه فقط دختر مجرد و تو!
بی انصاف. بی دین.
Iran, Islamic Republic of
من از یک عالم دینی سوال کردم گفتند شرط زن دوم برای اینکه تمام شبها مرد در نزد او باشد باطل است و کار مرد از این جهت ظلم محسوب می شود.
Iran, Islamic Republic of
احسنت
خواهر من ۳۶ دارد ولی باور کنید بیست ساله به نظر می رسد ..در اطرافم کسانی را می شناسم که فقط برلی دختر سن کم را حسن می دانند نه نجابت حیا اخلاق تحصیلات را
Iran, Islamic Republic of
لایک داری حرف دلموزدی
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
احسنت مومن
Iran, Islamic Republic of
درسته واقعا
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
....
محمود
Iran, Islamic Republic of
صرفنظر از اصل نظرتون که بحق و صحیح فرمودید کیفیت پاسخ شما به مخاطب تون که متاسفانه خارج از ادب و متعصب نوشته بود حاکی از شخصیت فرهیخته و منحصر به فرد شماست شخصیت هایی مثل شما مایه عظمت بشریت هستید درود برشما
Iran, Islamic Republic of
آفرین بسیار عالی و درست گفتی
شهرزاد
Iran, Islamic Republic of
تو و امثال تو مواظب باشین نمازهای صبحتان قضا نشه لازم نکرده دلتان به حال دختران مجرد و زنان مطلقه بسوزه و احساس مسئولیت بکنین بهتره یه فکری به حال آخرت برباد رفته تون بکنی ...
Iran, Islamic Republic of

حتما مردی که اینجوری حرف میزنی
یه زن چجور میتونه به مردی علاقه داشته باشه که دو تا قلب داره
یکم فکر کن بعد حرف بزن
Iran, Islamic Republic of
واقعا مرد بی شعوری هست
بخصوص در ماجرای اوردن زن صیغه ای به منزلش...
Iran, Islamic Republic of
شهید مطهری: کسی که چند همسری را دویت دارد، انسان بی مسوولیتی هست(نقل به مضمون چون چنده مسری خیلی درد سر دارد بخصوص در بحث عدالت)
Iran, Islamic Republic of
خیر شهید مطهری چنین نظری ندارند.
شما نقل به مضمون کردین بنده اصل قول ایشان را می آورم که خلاف نقل به مضمون شماست!
علامه شهید مرتضی مطهری می نویسد: «فزونی زنان آماده ازدواج بر مردان این حق را برای زن ایجاد می‌کند، یا به تعبیر دیگر این تکلیف را برای مرد و اجتماع پدید می‌آورد که با پذیرش و اِعمال تعدد زوجات نیاز مذکور بر آورده شود». ( مرتضی مطهری، نظام حقوق زن در اسلام، ج۱، ص۳۲۴ـ ۳۲۵)

برای کسب اطلاعات بیشتر و استدلال بیشتر استاد شهید درباره چندهمسری به این آدرس مراجعه کنید:
http://chandhamsari.ir/post/tag/%D8%B4%D9%87%DB%8C%D8%AF%20%D9%85%D8%B7%D9%87%D8%B1%DB%8C%20%D9%88%20%DA%86%D9%86%D8%AF%20%D9%87%D9%85%D8%B3%D8%B1%DB%8C

و یا در اینترنت عبارت "نظر شهید مطهری درباره چندهمسری" را جستجو کنید.
Iran, Islamic Republic of
نظر شهید مطهری را درباره تعدد زوجات اینجا ببینید:
http://chandhamsari.ir/post/58
Iran, Islamic Republic of
از خودتان جمله در نیاورید . آدرسش را بدهید . تا آنجا که من می دانم ایشان در کتاب حقوق زن در اسلام می گوید چند همسری جزء حقوق زنان است.
Iran, Islamic Republic of
اصلا نظر شهید مطهری این نیست دقیق مطالعه کنید ممنون
Iran, Islamic Republic of
واقعا که........... فرهنگ ترویج میکنین... متاسفم براتووون.... چند تا زن میخاین راهش این نیس... مرد تنوع طلب رو فقط خاک گور خاموش میکنه
Iran, Islamic Republic of
اگر در بازی زندگی هر دو برنده بودند خوب بود ولی آنطور که خانم اول عنوان کرد مجبور به زندگی با همسرش است
محمد بهرامی
Iran, Islamic Republic of
به نظرم هر مرد حداقل باید دو زن بگیره تا مشکلات بی همسری کاهش پیدا کنه هرکس مخالفه واقعا خیلی ....
Iran, Islamic Republic of
هر مرد نه
ولی تعدادی از مردان دارنده شرایط
یه بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
واسه همینه دو میلیون پسر مجرد داریم
Iran, Islamic Republic of
فَانْكِحُوا ما طابَ لَكُمْ مِنَ النِّساءِ مَثْنى وَ ثُلاثَ وَ رُباعَ ...»؛ نساء (4)، آيه 3. ؛ «با زنان پاك ازدواج كنيد، دو يا سه يا چهار همسر ...».
Iran, Islamic Republic of
خدا دستور داده دو تا سه تا چهار تا ولی از دو تا شروع کرده من نظرم حداقل دو تاست
Iran, Islamic Republic of
مرد ها ،دیگر احکام الهی را رعایت کنن بی خیال این یکی بشن ، اما ازدواج دوم وارتباط داشتن با زنان نامحرم آتش زیر خاستر هستش که بنیان خانواده را میسوزاند ومرد این را نمیفهمد وفقط به غریضه حیوانی خود فک میکند چرا که مهمترین معیار مرد نمونه در نظر زن وفا داری وعشق به خانواده هستش.
Iran, Islamic Republic of
والا خدا دستورات دیگه ام داده
Iran, Islamic Republic of
تو کل قران همینو پیدا کردید ایا شما به تمام تعهدات دینی خود عمل کرده اید که الان به دوهمسری فکرد میکنید
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
این که منتشر کردین واقعیه یا داستانه؟
Iran, Islamic Republic of
به عنوان یک مرد می گویم
کار شوهر این خانم، حیوانیت به تمام معناست .
چه قدر مردند امثال آرزو که خون دل می خورند و در کنار این ... به ظاهر دیندار زندگی می کنند
.مثقالی از دین را نفهمیده است آن کسی که به آیات چند همسری استناد می کند .اینها بنده هوای نفس خود وشیطانند .وگرنه همسران پاک وعفیفه خود را اذیت نمی کردند
فافا
Asia/Pacific Region
كار اشتباهي كرد به زنش گفت برو بيرون چون حلاله همزمان با دو همسر رابطه داشت اونجوري ثوابش هم بيشتره!!! البته زنها نبايد عورت همو ببينن خخخخ
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
......
مرجان
Iran, Islamic Republic of
تمام زندگی که اسایش مرد و زن نیست، حتی دین هم به نظرم فقط به فکر مرد و زن بود، پس بهتر این مردان و زنان هرگز بچه دار نشن، یه زن بعد بچه دار شدن شاید بتونه به امید فرزندش تحمل کنه همچین شرایطی ،ولی یه بچه لزومی نمیبینه همچین شرایطی تحمل کنه، چون هرگز از اونا که در این زندگی بودن سوالی نشده، دختر اولین مرد زندگیش پدرش ،وقتی به مادرش میگه تحمل نکن یعنی تنفری نسبت به مرد اول زندگیش پیدا کرده، این چطور در اینده میتونه مردی انتخاب کنه، افکار دختر خودشو به نابودی کشوند ،اعتماد به مرد از دست میده، نکنه سرنوشت من مثل مادرم بشه، یه انسان بدبین یا شکاک به جامعه اضافه میشه،همه انسانها یه نواقصی دارن ،نباید برا اینکه یه زن نتونسته مرد راضی نگه داره مجازاتی این چنینی گذاشت، ...
Iran, Islamic Republic of
بله خود من همچین سختی را دیدم و الان خیلی مشکل روحی و روانی دارم دچار وسواس فکری شدم
منتقد
Iran, Islamic Republic of
واقعا چرت بود. هیچ زنی چنین حرفایی رو اصلا نمیزنه و این فقط یه متن ساختگی هست
Iran, Islamic Republic of
موافقم ارزو ۲۰ سالگی ازدواج کرد بعدا تو اوضاع بهم ریخته زندگیش پا شد رفت دانشگاه . بعد یه مردی وقتی زنش تو خونه هس چه لزومی داره یه زن دیگه برداره بیاره خونه. تازه مردی که قبل ازدواج و بعد ازدواج زن صیغه ای داش همه ی مشکلاتش با زن دوم حل شد. تو صحبتای زن دوم تناقض هس میگه من خودم حاضر نمیشدم برای شوهرم زن بگیرم بعدا به زنای دیگه توصیه میکنه برید برای شوهرتون زن دوم بگیرید.
Iran, Islamic Republic of
......
Iran, Islamic Republic of
چقدر نظرات متفاوته. خدایا واقعا کدوم این نظرات دقیق و صحیحه؟ خدایا عاقبت ما رو ختم به خیر کن.
سحر
Iran, Islamic Republic of
...
غزل
Iran, Islamic Republic of
...
United Arab Emirates
...
کامران
Iran, Islamic Republic of
خخخخخخخخ
کاملا معلومه مصاحبه ای در کار نبوده و همش اراجیف نوشتید
توصیه می کنم جهان به خبرای موثق بپردازه تا مردم رو سر درگم نکنه
Iran, Islamic Republic of
این مرد مریض جنسی بوده وجالبه این مرض را با نمسک به دین به قول خودش درمان کرده . بعضی یا بگم خیلی از دختر ها نه تنها تحصیل عالی کمکی بهشون نمیکنه باعث از دست رفتن شانس های ازدواج بهتر میشه . مثل دختر خانم کرمانی تو روستا کسب نبود که تحصیل کرده باشه ووووو
Iran, Islamic Republic of
به نظر من تا جوان هستيد طلاق بگيريد و دنبال سوهري مناسب بگرديد مگه زندگي چقدر است كه با ادمي كه دوستان ندارد حروم شود خداي بچه هايتان هم بزرگ است مي توانند با خودتان زندگي كنند يا با پدرشان ....!!!
Iran, Islamic Republic of
آدم زن یک روستایی که تحصیلات زیر دیپلم داره ولی در عوض شعور و خانواده دار هست بشه خیلی بهتر از اینه که زن همچین اعجوبه ای بشه آدم مگه امکانات مالی داشته باشه باید افسار نفسش ول کنه بره چند تا چندتا زن بگیره
Iran, Islamic Republic of
....
الهه
Iran, Islamic Republic of
..شوهر دختر خالم ثروتمنده... زن دوم گرفته اصلا به دو پسرهاشم توجه نمیکنه به دختر خالم میگه زنم قبول نمیکنه خدانابود کنه همچین زنای بی وجدانو...انصافتو شکر خدا... دختر خالم با دوپسر بچه هرشب گریه میکنند اون زنه با شوهردزدی بابا دزدی کیف میکنه دختر خالم ۴سال صبر کرد تاشاید بگرده اما دیگه طلاقشون نزدیکه....ازغصه خوابم نمیبره آخه مثل,خواهرمه افسرده شدم
غزال
Iran, Islamic Republic of
ولی زن دوم بودن حس خوبی 😶این که تو رو به یکی ترجیح داد حس جالبی!!!!!
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
....
Romania
به نظر من بدترین حسه چون تواگه بخوای زن دون باشی مطمئنا همون مرد میتونه یکی دیگه رو به تو ترجیح بده پس این مائیم که نباید زن دوم یکی دیگه باشیم همین ما خانوما باعث این ازدواج مجددیم......
Iran, Islamic Republic of
موافقم حس خوبیه
بی نام
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
سلام دوستان من یه مرد هستم به نظرم یکی از مهم ترین دلیل اینکه مردها به خودشان اجازه می دهند به دنبال زن دوم یه صیغه وحتی خلاف شرع بروند به خود زن آن مرد مربوط می شه...!!
Iran, Islamic Republic of
....
ناشناس
United Arab Emirates
.....
ف. ن
Iran, Islamic Republic of
وااااااای. چه معنی میده زن بره سر خودش هوو بیاره... شوهرش غلط کرد هوسبازه.. زنی که هوو بیاره سر خودش فقط خودشو له کرده و تباه... مادر به اون مادری بزور میتونه بین بچه ها عدالت برقرار کنه. چه برسه به یه مرد بین دو تا زن🤮🤮🤮
Iran, Islamic Republic of
لطفا هیجانی حرف نزنید تفکر کنید همه هوس باز نیستن..
Iran, Islamic Republic of
تراژدی غم انگیزی بود.
Sweden
چرا باید برای رضایت شهوانی و هوس شوهر خودمونو ندید بگیریم و براش زن بگیریم، واقعا این اسمش زندگیه؟؟ ....
Romania
نه..هرچقدر مرد توزندگی ی زن تصمیم گیرنده هست به همون اندازه هم زن تصمیم گیرنده تو زندگی همون مرده.حالا چون مرد هستن هر کاری دوست داشته باشن میتونن بکنن.
Iran, Islamic Republic of
منم مشکل آرزو را دارم و میدونم آرزو بهترین تصمیم رو گرفته...
Iran, Islamic Republic of
لطفا حالا که نظرم رو کامل ننوشتین برا ترویج این کار زشت، کلا نظرم رو بر دارین
Iran, Islamic Republic of
به نظرم مسخرست مطمﺋن باشيد هيچ کدام از اين دو زن راستشو نميگن مگه ميشه آدم شوهرش رو با کسي شريک بشه و از زندگيش راضي باشه به نظرم هر دو از نظر روحي آسيب ميبينن ومرگ تدريجيه
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
من همسر دومم از همسر دوم بودن متنفرم اما هیچ چاره ای نداشتم شوهرم فوت کرده بود و پدر شوهرم می خواست دو تا بچه هام را چون پسر بودن ازم بگیره منم هیچ پشتوانه ای نداشتم و ندارم مجبور شدم با برادر شوهر بزرگم که بیست سال ازم بزرگتر بود ازدواج کنم چون تنها پسر پدر شوهرم بود پدر شوهرم گفت یا بچه ها را می گذاری می ری یا با پسرم ازدواج می کنی فکر می کردم برادر شوهرم پنجاه و چهار سالش و چهار تا بچه داره هیچ نظری بهم نداشته باشه و فقط سایه بالا سرم باشه .....
مهسا
Iran, Islamic Republic of
انشالله باباتون زن دوم بگیرن وبا مامانتون چهار دایی زندگی سالمی داشته باشین بعد بشینین برا مردم از خاطرات خودتون بنویسین
.
Iran, Islamic Republic of
.....
معین
Iran, Islamic Republic of
.......................
معین
Iran, Islamic Republic of
آیا یک زن میتونه با هوویی که دختر خالشه وخیلی باهم خوبن کنار بیا
بهی
United States
آره، چون انسان ها به همه چی عادت میکنن، شاید اولش ناراحتی پیش بیاد که کاملا طبیعیه ولی کم کم عادت میکنن و مثل خواهر هم میشن
نرگس
Iran, Islamic Republic of
ایا این جامعه انقدر که از مردا حمایت میکنه از زنان هم حمایت میکنه
اگه اینطوریه چرا هیچ مردی درطول زندگی مهریه همسرش رو نمیده
چر اجامعه روی این امر کار نمیکنه؟
فقط حقوق آقایون رو در نظر میگیره
ای کاش یه کم هم از حق وحقوق خانمها دفاع میکرد
مریم
Iran, Islamic Republic of
قلبم به درد اومد ،چقدر سخته واقعا سخته
Iran, Islamic Republic of
..........
گل بانو
United Kingdom
این اقا بزرگترین ظلم رو هم به همسر اول و هم به فرزندانش انجام داده ....
United Arab Emirates
تبلیغ چند همسری درجامعه اسلامی ایران تبلیغ چیست؟!
زهرا
Iran, Islamic Republic of
...
R@hill
Romania
انتخاب آرزو از اول درست نبود..و اینکه این آقا از اول باید به آرزو خانوم میگفتن من به یکی قاتع نیستم..چندتا چندتا میخوام که حداقل آرزوخانوم تکلیفشون از همون اول مشخص میشد.
Iran, Islamic Republic of
....
عسل
Iran, Islamic Republic of
سلام من که خیلی دلم شکست به خاطراین خانم .من خوندم اشکم دراومدخدایاآرزوخانم ماچه میکشه .خودت دلش وآروم کن...من ۱۵سالگی ازدواج کردم متولد۷۷هستم ودوتابچه دارم دخترم پیش دبستانی.پسرم سه سالشه اگه ببینم دوست دخترداره .نمیتونم تحملش کنم چه برسه زن صیغه ای بگیره یازن دوم .بلابه دور
Iran, Islamic Republic of
اه حالم به هم خورد چندشا
باران
Iran, Islamic Republic of
.....
Mahdis
Iran, Islamic Republic of
واقعا متاسفم واسه همچين آدمايي مخصوصا خانما چقدر خودشونو بي ارزش ميدونن و بهونشون بچه هاشونه ..!!
انسان
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
........
Iran, Islamic Republic of
..
Iran, Islamic Republic of
لطفن از حقوق زن ها و دریافت اجرت المثل و شیربها و یا گرفتن خدمتکار برای انجام کارهای خونه و همچنین اینکه انجام کارهای خونه و شوهر وظیفه زن نیست هم مطلب بگذارید تا زن ها بدونن ک حق در برابر حق هست، .
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
مرد خوبی بوده که رفته زن دوم گرفته دزدی که نکرده می خواسته جوونی کنه
Iran, Islamic Republic of
.....
سیف الله شمشیری
Iran, Islamic Republic of
بسم الله

سلام و احترام به همه نظر دهندگان گرامی

البته که بسیاری از نظرات ارائه شده از جهتهایی درست هست
اما به صورت مطلق نمیشه گفت که همه نظرات مخالف یا موافق رد یا تایید شدنی هست

در باره کار آن آقا
و همسر اولشان هم جای حرف زیاده که همه گفتند


اما عرض من اینه که


ما هر کدام عادت داریم در هر موضوعی سلایق و نظرات شخصی خودمان را بر نظر دیگران و حتی احکام الهی مقدم کنیم

و خوانش ما از احکام و دستورات خداوند، رد و تایید نفس خودمان است
نه رضای الهی

خدایا
ما را به آنچه که خودت میپسندی راضی و عمل کننده قرار بده.
Iran, Islamic Republic of
......
هستی
Iran, Islamic Republic of
......
Iran, Islamic Republic of
اینجور مردا رو باید اعدام کرد.. دنبال زندگی نیستن دنبال هوس بازین....تمومی هم نداره.. 1000تا هم بگیرن دنبال یکی دیگن.
سارا
Iran, Islamic Republic of
......
علی
United Kingdom
چنین داستان هایی برای اهل شعور عجیب وحشتناک .
Iran, Islamic Republic of
خدا به دا دل زن اول برسه.آدم وقتی حس میکنه شوهرش با یکی دیگه حتی ارتباط تلفنی داره دنیا رو سرش خراب میشه.به نظرم حالا که بچه های زن اول موافقن زن اول باید طلاق بگیره.وگرنه برای آینده ی ازدواجشون هم خوب نیس.فردا دامادشم پر رو میشه.
گمنام
Iran, Islamic Republic of
......
البالو
United Arab Emirates
دومی خیلی بیشعور بود شوهرشم سگ بود
خاطره
Iran, Islamic Republic of
.......