پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

برای سلامت قلب‌تان،دوراین خوراکی را خط بکشید!

يکشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۴۰
کد مطلب: 555711
مطالعات جدید نشان می‌دهد که مصرف رژیم غذایی قندی به میزان بالا خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را افزایش می‌دهد.
برای سلامت قلب‌تان،دوراین خوراکی را خط بکشید!
به گزارش جهان نيوز، کبد با چربی‌های موجود در موادغذایی حاوی قند فراوان متفاوت از چربی‌های غذاهای کم‌شیرین برخورد می‌کند. محققان دانشگاه «سوری» انگلستان در بررسی‌ها نشان دادند که در مردان سالم بعد از ۱۲ هفته مصرف رژیم‌غذایی حاوی قند زیاد، میزان چربی بالاتری در خون و کبد آنها دیده شد.
آنها دریافتند که متابولیسم این گروه از مردان شباهت زیادی به بیماری کبد چرب غیرالکلی دارد. این بیماری زمانی رخ می‌دهد که چربی در کبد ساخته می‌شود. یافته‌های جدید حکایت از آن دارند که مصرف مقادیری بالایی از موادقندی می‌تواند متابولیسم چربی بدن را به گونه‌ای تغییر دهد که خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را افزایش دهد.
تخمین‌های زده شده بیانگر آن است که حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد افراد بالغ در آمریکا از بیماری کبد چرب غیرالکلی رنج می‌برند و این عارضه در افراد چاق و مبتلا به دیابت نوع ۲ بیش از دیگران به چشم می‌خورد. نتایج به دست آمده حاکی از آن است که بیماری کبد چرب غیر الکلی شانس بروز بیماری‌های قلبی و عروقی را در افراد بالا می‌برد.
بیماری‌های قلبی و عروقی با سخت شدن و گرفتگی عروق ارتباط مستقیم دارد که انسداد جریان خون را به دنبال دارد و منجر به ایجاد لخته‌های خونی می‌شود که عروق را مسدود و حملات و سکته‌های قلبی را ایجاد می‌کند. حدود ۹۲ میلیون آمریکایی بالغ با نوعی از بیماری قلبی و عروقی دست به گریبانند و با اثرات بعدی سکته‌های قلبی زندگی می‌کنند. 

منبع:بهداشت نیوز
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *