پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
شیخ‌الاسلام:

سخنان رهبری توطئه رژیم صهیونیستی و آمریکا را برای تجزیه عراق عقیم می‌کند

يکشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۴۴
کد مطلب: 555651
مشاور وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص توطئه همه پرسی در کردستان گفت: اتحاد سه کشور ایران، ترکیه و عراق از اهمیت بالایی برخوردار است، چون ارتباط کردستان با دنیای خارج از طریق داد و ستد با کشورهای همسایه محقق می‌شود.
سخنان رهبری توطئه رژیم صهیونیستی و آمریکا را برای تجزیه عراق عقیم می‌کند
به گزارش جهان نيوز؛ حسین شیخ الاسلام، مشاور وزیر امور خارجه کشورمان، در خصوص دیدار اردوغان، رئیس جمهور ترکیه با مقام معظم رهبری و سخنان معظم له پیرامون آنکه ایران و ترکیه در مقابله با مسئله همه پرسی در کردستان باید هر اقدام ممکن را انجام دهند، گفت: صحبت‌های مقام معظم رهبری در حفظ تمامیت عرضی عراق و حفظ قانون اساسی این کشور سازنده، موثر و متعهدانه بود. 

وی تصریح کرد: بلاشک سخنان رهبری به اهمیت منطقه در مقابله با توطئه اخیر آمریکا و رژیم صهیونیستی کمک و آن‌ها را عقیم خواهد کرد. 

مشاور وزیر امور خارجه با تاکید بر اینکه در روند شرایط فعلی در منطقه و برگزاری همه پرسی در کردستان عراق همکاری سه کشور ایران، ترکیه و عراق از اهمیت ویژه و شایان توجهی برخوردار است، گفت: این سه کشور منافذ اصلی ورود و خروج کالا به کردستان عراق هستند و در نتیجه بسیار تعیین کننده در منطقه و سرنوشت کردستان خواهند بود. 

شیخ الاسلام تصریح کرد: سرنوشت کردستان با دنیای خارج به طور واقعی از طریق تجارت، داد و ستد و رفت و آمد با دو کشور ایران و ترکیه حاصل می‌شود و کرد‌ها بدون ارتباط با همسایگان خود کشوری محصور در خشکی و بدون آینده خواهند شد. 

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که همکاری سه کشور همسایه در منطقه خنثی کننده توطئه آمریکا و رژیم صهیونیستی باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *