کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ خبر داد

تهران چند میلیون جمعیت ثابت دارد؟

16 مهر 1396 ساعت 13:53

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با اشاره به اینکه تهران با مشکل کمبود پارکینگ مواجه است، گفت: خودروهای شخصی ۶۷ درصد فضای پیاده راه‌ها را برای پارک خودرو اشغال می‌کنند.


به گزارش جهان نیوز به نقل از مهر، سردار محمدرضا مهماندار پیش از ظهر امروز در همایش تقدیر از رانندگان نمونه شهر تهران که در محل ستاد فرماندهی پلیس راهور برگزار شده بود افزود: تهران حدود ۹ میلیون نفر جمعیت ثابت دارد و با احتساب جمعیت ۱۳ میلیونی شناور این شهر، روزانه چیزی در حدود ۲۰ میلیون سفر در کلانشهر انجام می شود.

وی با اشاره به سهم بالای حوادث راهنمایی و رانندگی در مرگ و میر انسانها ادامه داد: سالانه بیش از ۶ هزار نفر در حوادث رانندگی تهران جان خود را از دست می دهند که این آمار ۱۰ برابر مجروح و مصدوم بر جای می گذارد.

مهماندار در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه پلیس راهور پیشگام برنامه های پیشگیری از وقوع حوادث جاده ای و تلفات حوادث رانندگی است تأکید کرد: نیازمند زیرساخت هایی هستیم تا با کمک آن بتوانیم زمینه بروز تصادفات و تخلفات راهنمایی و رانندگی را کاهش دهیم. فرآورده های پلیس نشان می دهد تهران با معضل ترافیک روبرو است. کمبود پارکینگ های عمومی در مناطقی از پایتخت که به صورت بور سهای اداری و تجاری تبدیل شده است، کاملاً مشهود است. باز ساخت پارکینگ و هدایت خودروها به پارکینگ های عمومی می توانیم از تمام عرض معابر استفاده کرده و در کاهش میزان ترافیک و تصادف نقش داشته باشیم.

وی تصریح کرد: حضور خودروهای شخصی در معابر یکی دیگر از معضلات ترافیکی شهر تهران است. ۴۰ درصد از خودروهای شخصی، در جابجایی شهروندان تأثیرگذارند. اما این خودروها د ر ساعت اوج ترافیک ۶۷ درصد معابر را اشغال می کنند و حتی اجازه تردد به خودروهای حمل و نقل عمومی که وظیفه اصلی جابجایی مسافران را دارند نیز نمی دهند.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به گسترش خطوط حمل و نقل ریلی در تهران گفت: متروی تهران هزار واگن دارد اما برای پاسخگویی و تردد ۱۰ میلیون مسافر تهرانی باید سه هزار واگن داشته باشد. در بخش اتوبوسرانی و تاکسیرانی نیز کمبودهایی داریم که باید مرتفع شود.

مهماندار افزود: در دو هفته اول امسال، با شناور شدن ساعت اداری ادارات شاهد کاهش ۲۳ درصدی زمان سفرها در مقایسه با همین تاریخ در سال گذشته بودیم. همکاری خوب پلیس، شهرداری و دولت نشان داد در صورت دخیل شدن همه دستگاه ها، معضل ترافیک پایتخت علاوه بر برطرف شدن، ساماندهی نیز می شود.


کد مطلب: 555623

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/555623/تهران-چند-میلیون-جمعیت-ثابت

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com