پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

بازداشت برادر معاون اول دولت در کرمان بوده است

منبع: مهر
يکشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۴۰
کد مطلب: 555554
رئیس دادگستری استان تهران وضعیت پرونده های خاوری و برادر جهانگیری را تشریح کرد.
بازداشت برادر معاون اول دولت در کرمان بوده است
به گزارش جهان نيوز؛ غلامحسین اسماعیلی در پاسخ به این سوال که آیا بازداشت م.ج برادر معاون اول رئیس جمهور مربوط به پرونده های بانکی و بدهکاران کلان بانکی است؟ گفت: این فرد در کرمان بازداشت است به همین منظور پرونده وی در کرمان تشکیل شده است.
 
رئیس دادگستری استان تهران در خصوص تعیین تاریخ محاکمه محمودرضا خاوری نیز گفت: این فرد به طور غیابی و در تاریخ ۳۰ آبان در دادگاه انقلاب محاکمه می شود.
اسماعیلی تصریح کرد: با توجه به اینکه این پرونده ادامه پرونده مه آفرید است، پرونده خاوری در همان شعبه رسیدگی کننده به پرونده مه آفرید بررسی می شود و به جای قاضی سراج قاضی دیگری تعیین شده است و یک قاضی بنام دیگر هم این پرونده را بررسی می کند.

اسحاق جهانگیری  دو روز پیش پس از انتشار خبر در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت: "اطلاع دقیقی از دلیل، چگونگی دستگیری، اتهام، ضابط و شاکی برادرم ندارم، البته وی هیچگونه مسئولیت و فعالیت دولتی ندارد. مساله قابل پیش بینی بود و باید صبر کرد. امیدوارم سوءاستفاده سیاسی نباشد و عدالت، مبارزه بافساد و حاکمیت قانون برای همه یکسان اجراء شود."

به گزارش الف، در ساعت های ابتدایی روز جمعه اعلام شد که مهدی جهانگیری، رئیس گروه مالی گردشگری و نایب رئیس اتاق بازرگانی تهران بازداشت شده است.

برادر معاون رئیس جمهور پیش از این در فضای افکارعمومی با اتهاماتی روبه رو شده که کوشیده بود پاسخ‌هایی به آنها بدهد. برخی از اتهامات متوجه حضور او در بانک گردشگری بود كه مهدي جهانگيري عنوان بنيانگذار آن را با خود به يدك مي‌كشد. شركت سرمايه‌گذاري ميراث فرهنگي و گردشگري ايران مشهور به سمگا نيز كه بخشي از حوزه تحت مديريت جهانگيري است و تيرماه ١٣٨٨ با سرمايه ٢٠ ميليارد توماني به ثبت رسيده و ظرف مدت كوتاهي توانسته شش شركت اقماري بزرگ تاسيس كند، يكي از اين موارد است. او همچنين رييس هيات‌مديره مجتمع فولاد صنعت بناب، عضو هيات رييسه فدراسيون هندبال، رييس هيات‌مديره شركت نگين گردشگري، رييس هيات‌مديره شركت هلدينگ صنايع و معادن ماهان و... است و آنگونه كه تاكنون مطرح شده و هيچگاه هم از سوي او تكذيب نشده، حكايت از سوابق همكاري جهانگيري با طيف مشايي در دولت احمدي‌نژاد و همچنين با دولت كنوني دارد. اما مهدي جهانگيري كه به نام رييس گروه مالي گردشگري، به عنوان كارآفرين برتر اين صنعت مورد تقدير قرار گرفته و تنديس شايستگي نيز به او اهدا شده بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *