شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

بیمه سلامت حدود ۴ هزار میلیارد تومان بدهی دارد

يکشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۰۷:۵۵
کد مطلب: 555464
‌مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با بیان اینکه در حال حاضر حدود ‌۴ هزار میلیارد تومان بدهی داریم، گفت: تا پایان سال ۹۶ بدهی‌های ما به ۹ هزار میلیارد تومان افزایش پیدا می‌کند.
بیمه سلامت حدود ۴ هزار میلیارد تومان بدهی دارد
به گزارش جهان نيوز؛ طاهر موهبتی اظهار داشت: سازمان بیمه سلامت یک دستگاه تابعه وزارت رفاه بوده که از ابتدای برنامه ششم به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عنوان یک شخصیت حقوقی مستقل در چارچوب قانون خدمات درمانی منتقل شد.
 
رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران بیان کرد: سازمان بیمه سلامت همان سازمان بیمه خدمات درمانی گذشته که در برنامه پنجم مقرر شد بخش درمانی سایر صندوق‌ها در این بخش ادغام شود و نام آن به سازمان بیمه سلامت تغییر یابد.

موهبتی تصریح کرد: در حقیقت این امر محقق نشد و عملاً حدود ۲۰ صندوق درمانی در حوزه پایه داریم که علیرغم تلاش‌های صورت گرفته محقق نشده و طبیعتا در اساسنامه سازمان بیمه سلامت این امر آمده که در برنامه از آن به عنوان تجمیع منابع یاد می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا در کشور منابع درمانی را باید در یک سازمان تجمیع کنیم که یکی از آن در ماده ۳۸ احکام برنامه پنجم آمده است که محقق نشده است.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران اولویت بیمه سلامت را تأمین منابع مالی پایدار دانست و یادآور شد: یکی از چالش‌های جدی سازمان‌های بیمه‌ای دنیا که در ایران نیز یک تهدید است بحث تأمین منابع مالی است.

موهبتی با اشاره به اینکه در بیمه سلامت تا پایان سال ۹۶ بدهی‌های ما به ۹ هزار میلیارد تومان افزایش پیدا می‌کند اظهار داشت: یکی از چالش‌های جدی حوزه صندوق‌های بیمه‌ای بحث منابع مالی پایدار است که در کشور نیز یک تهدید جدی است در حالی که در برنامه ششم سیاست‌هایی ابلاغ شد و اولویت‌های برنامه ششم موضوعاتی اعم از محیط زیست، بحران آب و بحران صندوق‌های بیمه ای بود.

وی با بیان اینکه در سال ۹۵ حدود ۴ هزار میلیارد تومان بدهی داریم گفت: همچنین حدود ۴۳ هزار اشخاص حقیقی و حقوقی طرف قرارداد بیمه سلامت هستند.
رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران بیان کرد: در حال حاضر بیمارستان‌های دولتی ما در کشور جداً دچار آسیب شدند چون مطالباتی از تأمین اجتماعی دارند و تأخیر مطالبات آنها موجب می‌شود تا نتوانند نیازهای ضروری خود را تأمین کنند و زمانی که در بیمارستان‌ها دچار مشکل شوند آسیب جدی متوجه مردم است.
موهبتی با بیان اینکه در مجموعه سازمان بیمه سلامت باید نخستین اولویت ما تأمین منابع مالی پایدار باشد تصریح کرد: همچنین اولویت بعدی ما نیز کنترل هزینه‌ها و مدیریت منابع و مصارف است.
منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *