جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۷
۵۱

بازگشت دوباره روحانی به ایام انتخابات/ اگر بگوییم امام‌حسین مذاکره‌ کرد، برخی‌ بدشان‌ می‌آید / برخی‌ بیکارند و عده‌ای‌ را دم‌ به‌ ساعت‌ احضار می‌کنند

شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۳۹
کد مطلب: 555222
رئیس جمهور گفت: نقد باید مخصوصاً در دانشگاه آزاد باشد. اگر استاد یا دانشجویی نقدی دارد که مورد پسند من نباشد باید تشویق شود چون او نظر خود را گفته است.
بازگشت دوباره روحانی به ایام انتخابات/ اگر بگوییم امام‌حسین مذاکره‌ کرد، برخی‌ بدشان‌ می‌آید / برخی‌ بیکارند و عده‌ای‌ را دم‌ به‌ ساعت‌ احضار می‌کنند
به گزارش جهان نيوز؛ حجت الاسلام حسن روحانی که برای آیین بازگشایی دانشگاه ها به دانشگاه تهران رفته است، گفت: بسیار خوشحالم که در آغاز سال تحصیلی ۹۶- ۰۷ موفق شدم در محضر اساتید و دانشجوبان آغاز سال تحصیلی را تبریک و تهنیت عرض کنم. برای ما آغاز مهر ماه و شروع تحصیلات دوران ابتدایی و دانشگاهی بسیار حائز اهمیت است.
 
اهم اظهارات روحانی به نقل از خبرگزاری ها به شرح زیر است:
*امسال مهرماه ما مصادف است با ایام سوگواری سالار شهیدان و یارانش که بزرگترین منبع فرهنگی و انگیزشی برای جامعه ما در مسیر معنویت، استقامت و اصلاح جامعه است.

*حادثه عاشورا و فرهنگ مکتب امام حسین تابلو کامل با همه دقت ها و ظرافت ها است. معمولا ما تنها به گوشه ای از این تابلو نظر می افکنیم. آزادی، آزادگی، ایثار، ادب، اخلاق، صلح دوستی، اصلاح جامعه، دلسوزی حتی برای دشمنان بخش دیگری از این تابلو هست که کمتر به آن توجه می کنیم.

*قبل از اینکه امام حسین قیام کند اول با حاکم مدینه صحبت کرد مذاکره کرد حالا شاید برخی باز بدشان بیاید بگوییم مذاکره. گفت چرا من بیعت نمی کنم دلایلش را برشمرد. حاکم مدینه نپذیرفت. همانجا می توانست جنگ شروع شود. مهلت خواست برای اینکه در این زمینه فکر کند و در نهایت پاسخ دهد و در این فرصت از مدینه خارج شد. حالا اگر توضیح دهیم که امام حسین مخفیانه خارج شد برخی ها ایراد بگیرند.

*امام حسین برای اینکه حرمت حرم شکسته نشود از مکه خارج شد. حرمت آبروی مومن نیز مانند حرمت کعبه است و امام حسین برای اینکه حرمت مکه شکسته نشود از مکه خارج می شود و چقدر آسان در جامعه ما حرمت افراد خدوم و محبوب مردم شکسته می شود. توسط برخی از قلم ها، زبان ها.

* دانشگاه برای این است که با کتب امام حسین آشنا شویم و آنرا به جامعه منتقل کنیم.

*دانشگاه بزرگترین عامل برای وحدت ملی است. همه به احترام امام حسین بپا می خیزند و نباید خیلی ما به جزئیات عزاداری ها توجه کنیم. پیوند یک ملت با یک فرهنگ، تمام دانشگاه همین است. دانشگاه همیشه گذار بوده گذار از یک جامعه با شرایط استبدادی به سمت یک جامعه آزاد و مستقل، گذار از یک جامعه استثمار شده به سمت استقلال، گذار از شرایط استقرار قدرت تا رسیدن به شایستگی ها و اخلاقی جامعه.

*برخی مدیران جامعه ما تحصیل کرده دانشگاه و برخی تحصیل کرده حوزه هستند. و برای انتخاب مدیران به اصل و نسب آنان توجه نمی کنیم و تنها به شایستگی های فرد توجه می کنیم. دانشگاه امروز متولی تربیت مدیران جامعه است.

* برخورد استاد حتی در دادن نمره، تشویق کردن و نگاه به شاگرد مهم است، همه اینها در کنار هم دانشگاه ایده آل را می‌سازد.

*شما دانشگاهیان تربیت‌کننده مدیران جامعه و حل‌المسائل دادن برای مسائل معضل جامعه هستید. ممکن است ایرادهایی به مسئولین داشته باشید که حق هم باشد. معلوم نیست راه خوبی را انتخاب کرده باشیم، ما دانشگاه و اداره دانشگاه را قطعه‌ قطعه کرده‌ایم؛ یکی مسئول دین مردم، یکی مسئول علم و یکی مسئول انقلاب است. نباید این تقسیم‌بندی‌ها انجام بگیرد. پزشکی و غیرپزشکی نیز موضوع دیگری است که در مجلس شورای اسلامی این اصرار را کردند و می‌شود روی آن فکر کرد که اگر مصلحت جامعه چیز دیگری است، لایحه‌اش را تقدیم مجلس کنیم.

* اساس علم و دانشگاه بر مبنای رقابت است. مقام اساتید بر مبنای رقابت است. غیر از اینها، خیلی از چیزهای دیگر مدخلیت دارد که ما آنها را دخالت نمی‌دهیم. استادی که جزوه امسالش با جزوه ۱۰ سال پیشش جز چند تا لغت، تغییر دیگری نکرده است.

* ما نباید در علم متوقف شویم، هیچ کس نمی‌تواند بگوید من به بالاترین مرحله اخلاق رسیده‌ام. باید مسیر را ادامه دهیم. حتی قرآن هم می‌گوید «عبادت و پیشرفت معنوی تا روز مرگ»؛ یعنی از آغاز تا پایان؛ باید به دنبال علم باشیم.

*متد علمی رقابت‌های دانشگاهی مهم است، دانشگاه تهران همواره یک دانشگاه پرآوازه بوده و انشاءالله خواهد ماند اما باید بین دانشگاه‌های ما رقابت باشد.

* البته یک رقابت آن هم ناسالم به اسم جناح‌های سیاسی درست کرده، می‌رویم در انتخابات شرکت می‌کنیم، آخر انتخابات همه باید تشویق شوند. هرکس که تلاش کرده از این جناح و از آن جناح، همه باید به خاطر مشارکت جایزه بگیرد. یک جناح جایزه می‌گیرد، یک جناح تنبیه می‌شود، این می‌شود انتخابات این می‌شود مشارکت عمومی، این می‌شود سرمایه اجتماعی، البته برخی از دستگاه‌ها بیکارند و ناچارند یک عده‌ای را دم به ساعت احضار کنند. البته دیوار یک عده‌ای کوتاه ساخته شده است و نمی‌دانم چگونه بوده است. اگر کسی خیلی هم تأثیرگذار باشد، مثلاً برای تشویق جامعه، مردم را تکرار کند که بیایند پای صندوق، خب آنها نباید تشویق شوند.

* رقابت آزاد باید در جامعه باشد، در اقتصاد و علم انحصار خطرناک است. در مدیریت، انحصار خطرناک است. باید رقابت‌ را آزاد بگذاریم و برای نقد و مشارکت همه را تشویق کنیم. نقد باید آزاد باشد؛ مخصوصاً در دانشگاه. اگر کسی سر کلاس حرفی بزند یا استادی یا دانشجویی موردپسند من نباشد، باید تشویق شود.

* دانشگاه برای این است که مسائل و پیچیدگی‌های جامعه را حل و فصل کند. الان موضوع این شده و می‌گویند انقدر دانشجو از فلان دانشگاه فارغ‌التحصیل شدند و چرا شغل ندارند؟ من از شما دانشگاهیان می‌پرسم ما باید ببینیم برای چه شغلی به دانشگاه و کلاس دانشگاه نیاز داریم و یا اینکه نه همین‌طور دانشجو بگیریم، تربیت کنیم و به جامعه بدهیم.

* همه مشاغل در جامعه نیاز به تحصیل دانشگاهی ندارد، مدیریت نیروی انسانی بر مبنای هرم امکان‌پذیر است نه استوانه. ما همه را می‌بریم کلاس اول، بعد می‌خواهیم همه دکترا بگیرند. باید ببینیم ما چند پزشک، مهندس و یا دکتر نیاز داریم؛ زیاد درست می‌کنیم و بعد می‌گوییم شغل نیست.

* ۴۰ درصد مشاغل در جامعه ما نیاز به تحصیلات دانشگاهی ندارد. اگر تمام پزشک‌های شما متخصص شوند، یعنی دیگر پزشک عمومی نیاز ندارید؟ ما به تخصص به یک حدی نیاز داریم. خیلی مهم است که ما دانشگاه را بر مبنای نیاز جامعه، نیاز مدیریتی جامعه و رفع مشکلات جامعه تنظیم کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
هرچه میشد برد از کیسه ما برد که برد/ برد برد این بود اری همه را برد که برد....
فرمایشات شما در مورد منافع برجام من رو یاد اون جمله معروف انداخت که: ...؟
Iran, Islamic Republic of
دیگه داداش من و تو هم باید به پای کسانیکه به جناب روحانی رای دادند بسوزیم. اینها اگر بلد بودند کار میکردند
Iran, Islamic Republic of
عمر و عاص و معاویه خوب سیاست (مکاری)بلد بودند و انگونه که مشخص است مردم ان زمان علی ع را به بلد نبودن در حکومت داری همچون معاویه مذمت میکردند و پاسخ امام را هم دریافتند .
حال دوباره تکرار تاریخ و باز هم عوام را بفریبید که راهی جز دوزخ محیا نیست .
Iran, Islamic Republic of
شکر خدا که این مسئول محصول حوزه و دانشگاه انگلیس اینگونه برای نسل دانش جو می سخنرانند. الحمدالله که هم عمر ابدی نیست و هم جایگاه و از همه مهمتر حساب کتاب و بازخواست الهی.
Iran, Islamic Republic of
خداوند لعنت کند هر انکس که به این انقلاب و ملت و نظام و اسلام و قران و خون شهدا خیانت میکنه و انشا الله چهره واقعی خدمت گزاران حقیقی و انها که نفاق گونه عمل میکنند و دشمن این انقلاب و قرانند را در چشم ملت باز کندو ابرویشان را بریزد. بحق خون خدا سید الشهدا و اقا ولی عصر عج
Iran, Islamic Republic of
مردمی که من میبینم همه جوره همینو میخان حتی اگر حقیقت اشکار بشه
Iran, Islamic Republic of
اقای روحانی چرا در مورد مواضع صریح خود قبل از برجام سخن نمیگویید و دائم بر یک مدینه فاضله برجامی که هیچکس را سراغ ندارم به اندازه 2 دقیقه از این دستاوردهای توافق هسته ای سخن بگوید. حرف میزنید . چرا فکر میکنید که مردم اینقدر نمیدانند و یا اینکه میدانید و چاره ای جز بزک کردن این خسارت محض ندارید.اخر مسلمان کمی هم به فکر ملتی که جوانش از این همه وعده توخالی خسته شدند باش. از خدا بترسید .
Iran, Islamic Republic of
حسن عباسی .سعید زیبا کلام .حسین شریعتمداری .احمد توکلی . زاکانی . رسایی .کریمی قدوسی. روزنامه کیهان .وطن امروز . نبویان. قدیری ابیانه.و ...که رفتند دادگاه بخاطرشکایت دولت که قرار بود نظرات منتقدان را به نشکستن قلم و نبستن دهانها جواب دهد .پس معلومه کی برخورد گاز انبری و لوله کردن را در دستور کار دارد
علی
Iran, Islamic Republic of
در امور کشور داری ناتوان است دوباره وارد فاز انتخاباتی شده که مردم و ملکت را مثل چهار سال قیبل سر کار گذارد .
Iran, Islamic Republic of
دقیقا وقتی روحانی تپق میزند میره جاده خاکی
Iran, Islamic Republic of
میدونی این بابا چقدر فکرشو مشغول کرده که منجر به این سخنرانی شده؟ کاش یه ذره فکرشو رو به این معطوف میکرد که راه خودش خطاست
Iran, Islamic Republic of
وقتی برای یک خطا هزار دلیل می آورند می شود هزار و یک خطا .
حامد
Iran, Islamic Republic of
از وقتی این دولت اومده بودجه پژوهشی و دانشگاه به شدت کاهش یافته و در عمل دانشگاه، اساتید و دانشجویان به حاشیه رانده شده اند. دغدغه روحانی علم و دانشگاه نیست. نگران افشا شدن مفاسد برادر فرمانده ستاد مبارزه با مفاسد است!
عباس خوش عمل کاشانی
United States
شاخص ترین چهره ی نورانی ، مقام معظم رهبری بودند که در مقابل سخنان آقای روحانی که دوسه سال قبل ایراد شد و در آن از مذاکره ی سیدالشهداء با یزیدیان سخن گفت-نقل به مضمون- فرمودند:امام حسین ع نصیحت کرد نه مذاکره...
Iran, Islamic Republic of
جهت تكميل فرمايش جنابعالي عرض كنم كه آقا در آن سخنراني معروف و در رد قضيه مذاكره امام حسين(ع) با عمربن سعد فرمود: ((... اينجوري تحليل مي كنيد؟ اينجوري تاريخ را مي فهميد؟))
محسن
Iran, Islamic Republic of
طرفداران نظريه مذاكره امام حسين (ع) تاحالا يكبار از خودشان پرسيده اند آيا مذاكره كرد كه زير يوق يزد برود و امامت يزد را بپزيرد يا اينكه امام با آنها اتمام حجت كرد كه ولايت يزد را نمي پزيرد و مي خواهد آزاد زندگي كند.امام ميدانست كه يزيد جز ذلت و خواري امام را نمي خواهد همچنانكه بعد از مذاكرات هسته اي همه عاقلان فهميدند كه آمريكا جز خفت و خواري براي ايرانيان نمي خواهد.امام حسين (ع) صلح طلب بود در حالتي كه باعث پرويي طرف مقابل نشود . امام (ع) به ما آموخت هرگز به يك گرگ صفت اعتماد نكن زيرا اولين اعتماد باعث دريده شدن گلويت مي شود.
محسن
Iran, Islamic Republic of
دانشگاه برای این است که با کتب امام حسین آشنا شویم و آنرا به جامعه منتقل کنیم.پس چرا شهيد حسين فهميده كه پرورش يافته مكتب حضرت امام حسين (ع) بود را از كتب درسي حذف كرديد.
محسن
Iran, Islamic Republic of
برای انتخاب مدیران به اصل و نسب آنان توجه نمی کنیم و تنها به شایستگی های فرد توجه می کنیم. دانشگاه امروز متولی تربیت مدیران جامعه است.راستشو بخواهي باورش سخته.
Iran, Islamic Republic of
روحانیه همه چی دون :
1)مذاکره
2)مناظره
3)موشک
4)ضد تحریم
5)بتون
6)....
Iran, Islamic Republic of
فقط کار برای مردم بلد نیست
روکود
بیکاری
تعطیلی کارخانجات
فساد اطرافیان
حقوق نجومی
دفاع از دختر مظلوم وزیر
جاسوسی عضو تیم مذاکره
Iran, Islamic Republic of
در اين يكي دو هفته تشت برجام با كارهاي پيش بيني شده آمريكا توسط مقام معظم رهبري،به زمين خورده و همين پنجشنبه قرار ترامپ زبون نفهم همه چيو بهم بزنه پس بايد حواسا پرت بشه ديگه مگه نه
Iran, Islamic Republic of
ایشان باید مجددا دروس حوزوی خود را مرور کنند ،
ظاهرا به کل تاریخ اسلام را از یاد برده اند
در کجای تاریخ اسلام و تشییع و تاریخ کربلا امام حسین (ع)مذاکره کرد نمی دانم ،
مذاکره یعنی یک چیز بده و یک چیز بگیر حسین چه به عمر سعد داد و چه گرفت ?
حتی رهبر انقلاب هم چنین ادبیاتی را مورد انتقاد قرار دادند ،خیلی دوست دارم بدانم کجای کربلا مذاکره صورت گرفت ????????
Iran, Islamic Republic of
مجيد جون ! دلبندم اونيكه بده بستون داره بهش ميگن معامله ! توى مذاكره فقط حرف ردّ و بدل ميشه !
M.sh
Iran, Islamic Republic of
اشتباها مثبت دادم.
M.sh
Iran, Islamic Republic of
با این حال بازهم پریزیدنت شما معنای مذاکره را نمیداند . باید میگفتن در معاملات ژنو، نه مذاکرات. چون برد -برد بود دیگه. همه چیز دادن هیچی نگرفتن. معامله برجام!
Iran, Islamic Republic of
سخنان متین ومستدل اقای روحانی قابل تحسین بود در موارد رفع مشکل بیکاری احتیاج به ارائه راهکار اجرائی و توضیح بیشتر مفید بود
Iran, Islamic Republic of
ایشان که از کربلا و حرکت امام حسین (ع)به اشتباه درس مذاکره می گیرند و مجددا به اشتباه ان درس را به جامعه تزریق می کنند
از برخورد مولا علی (ع)با برادر خود (تکرار می کنم با برادر خود)عقیل در مواجه با بیت المال چه درسی می گیرند ?
سرور
Iran, Islamic Republic of
آقای روحانی بهتر است توضیح دهد چطور نابغه قرن حسین فریدون با مدارک دانشگاهی مشکوک و بدون امتحان می تواند در دانشگاه شهید بهشتی دوره دکترا بگذراند شاید بقیه هم توانستند راه میانبر را بروند.
تشریح اهداف نهضت امام حسین(ع) پیشکش.
Iran, Islamic Republic of
آقای ریس جمهور این داداشمون راست میگه؟بابا راهش رو رسانه ای کنید چون امسال با کللللللی خوندن ؛دکترا قبول نشدم .بگو پس صندلی ها رزرو شده اند
محسن
Iran, Islamic Republic of
دست از فريبكارى بردار جوابگوى مطالبات واقعى مردم باش ظاهرا حضرتعالى همچنان به خيالبافى ... ملت خبره روزگارى حقا
Iran, Islamic Republic of
حواستون باشه که می خواد حواسها را پرت کنه بهترین جواب بهش:
1- بی اعتنایی به صحبتهاش
2- مطالبه حل مشکلات اصلی جامعه
خاکدامن
Iran, Islamic Republic of
یعنی می فرمایید امام حسین ع بده و بستان کردند یا قصد بده و بستان داشتند؛ امری که در مذاکرات سیاسی متداول است
Iran, Islamic Republic of
ایا کسیکه 37 سال در این مملکت در تمام پست های حساس و امنیتی مسئول بوده زشت نیست اینگونه با مردم و هموطنان خودش اینگونه ...موضع بگیرد . ؟
Iran, Islamic Republic of
آقای روحانی! در بخشی از صحبت امروز و برای توجیه برخی از رفتارهای سیاسی سالهای اخیر استحاله طلبان و مدعیان اعتدال صحنه ای از عاشورا به زعم خود تفسیر کردید.رفتارهای سیاسی شما و دوستانتان با دشمن به کنار ،لطفا عاشورا و امام حسین را برای مردم بگذارید.
کاظم
Iran, Islamic Republic of
من که خیلی رو دارم!
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
هنوز مردم آخرین حرف آقای روحانی را در مناظره به یاد دارند که گفت: من قول می دهم نه تنها تمام تحریم های هسته ای را لغو کنم بلکه قول می دهم همه تحریم های غیر هسته ای را هم لغو کنم.
و مردم دقیقا به همین وعده او اعتماد کردند و به ایشان رای دادند. چه شد؟
واقعا آقای روحانی با چه رویی مجددا در انظار ظاهر میشود و حرف می زند؟
Iran, Islamic Republic of
شاید اگر شرایط بهتری ... فراهم شود ادعا می شود که روز عاشورا امام حسین و شمر با هم ماچ و بوسه کردند و به سلامتی برجام امضاء کردند.
علي
Iran, Islamic Republic of
یه سوال امام حسین علیه السلام رفتند برای مذاکره با حاکم مدینه دیگه چرا ۳۰نفر شمشیر زن با خودشون بردن؟ آیا تاریخ را اینگونه می فهمید
Iran, Islamic Republic of
آقای رئیس جمهور مگر نه اینکه وزارت علوم و اقتصاد و کار و ... زیر نظر جنابعالی کار می کنند. پس چرا مسئولیت خودتان را متوجه دیگری می کنید.
Iran, Islamic Republic of
«چقدر آسان در جامعه ما حرمت افراد خدوم و محبوب مردم شکسته می شود. توسط برخی از قلم ها، زبان ها.»!!
کی بود 4 سال دولت قبلی را با آن همه خدماتش به بسیاری از بهانه ها کوبید؟!!!
بعضی ها!!! اگر لطف کنند به همان مسایل سیاسی اکتفا کنند خیلی برای خودشان بهتره
Romania
خب حالا بگو چ خبر از دری اصفهانی
مجیدعرفانی
Iran, Islamic Republic of
روحانی توان و علم لازم را در باره رفع بیکاری و اصلاح ساختارهای اقتصادی و بهبود معیشت مردم و دیگرمسائل کشور نداره بخاطر همین مرتب حاشیه سازی میکنه تا مردم رو به جون هم بندازه و کسی در باره وعده هاش ازش سوالی نکنه!!!
ایمان
Iran, Islamic Republic of
جناب روحانی، امام حسین علیه السلام دعوت به حق کرد و خودش هرگز سر سوزنی از اصول خویش کوتاه نیامد. اگه منظورتون از مذاکره اینه ، بله مذاکره کرد. اما اگه میخوای کار خودتو در برجام از سنخ مذاکره ی سیدالشهدا علیه السلام جا بزنی، واقعا خنده داره. در مکتب حسینی مذاکره ی برد برد شما جا یی نداره، مگه میشه امام حسین علیه السلام با یزید مذاکره ی برد برد کنه؟ یعنی یه امتیازایی به یزید بده!! و یه امتیازایی از یزید بگیره؟؟؟!!! حالا بماند که شما حتی برد بردتان هم فقط امتیاز بخشی صرف بود. لطفا هر طور ریاست جمهوری می کنی بکن، فقط مقدسات مردم رو به سخره نگیر!
Iran, Islamic Republic of
یکی اینو از برق بکشه.....ای نشسته صف اول نکنی خود را گم......
علی
Iran, Islamic Republic of
این دولت و وابستگانشان می خواهند هر ... می کنند ازاد باشند اگر برخورد شود صدایشان در می اید ولی عدالت را در موردشان اجرا کنید که هیچ غلطی نمی توانند بکنند
آتش به اختیار
Iran, Islamic Republic of
با سلام نقدی به سخنرانی ریس جمهور محترم کشور عزیزم ایران: ایشان در سخرانی به استناد آیه ی ۵۶ سوره ی انفال؛الَّذينَ عاهَدْتَ مِنْهُمْ ثُمَّ يَنْقُضُونَ عَهْدَهُمْ في‏ كُلِّ مَرَّةٍ وَ هُمْ لا يَتَّقُونَ مذاکرات برجام را توجیه نمودند که مغلطه ی بکار برده شده در این کلام خواسته یا نا خواسته پر واضح است ایشان بدون توجه به ما بعد و سیاق آیه یک آیه را مستند کرده و ذکر نمود ندآيه دو دستور الهى است در قتال با كسانى كه عهد ندارند، و عهد را می ى‏شكنند، و يا ترس اين هست كه بشكنند. پس اگر دارندگان عهد از كفار بر عهد خود پايدار نباشند و آن را در هر بار بشكنند بر ولى امر است كه با ايشان مقاتله نموده و بر آنان سخت‏گيرى كند، و اگر ترس اين باشد كه بشكنند و اطمينانى به عهد آنان نداشته باشد بايد او نيز لغويت عهد را اعلام نموده و آن گاه به قتال با آنان بپردازد، و قبل از اعلام لغويت آن مبادرت به قتال نكند چه اين خود يك نحوه خيانت است. و اما اگر عهد بستند و آن را نشكسته و ترس اين هم كه خيانت كنند در بين نباشد البته واجب است عهدشان را محفوظ داشته و احترام كنند، كه خداى تعالى فرموده:" فَأَتِمُّوا إِلَيْهِمْ عَهْدَهُمْ إِلى‏ مُدَّتِهِمْ" «1» و نيز مى‏فرمايد:" أَوْفُوا بِالْعُقُودِ" «2» ترجمه الميزان، ج‏9، ص: 148
Iran, Islamic Republic of
باز هم برای توجیه مذاکرات‌شان فرهنگ عاشورا را تحریف کردند و گفتند امام حسین [علیه السلام] هم، با عمر سعد مذاکره کرد. وقتی با هم صحبت کردند اسمش را می گذارند مذاکره دیگر! حالا شما هر چه می خواهید بگذارید! ببینید اهل بیت و امام حسین چقدر مظلوم هستند که رئیس جمهور مملکت شیعی اینطور فرهنگ عاشورا را تحریف می کند و صدای عموم ملت در نمی آید. جناب آقای شیخ حسن روحانی. هر صحبت کردنی را مذاکره نمی گویند. مثلا صحبت معلم با دانش آموز را تدریس می گویند نه مذاکره. صحبت پزشک با بیمار را معالجه و تیمار کردن بیمار می گویند نه مذاکره. صحبت خریدار با فروشنده را معامله می گویند نه مذاکره. صحبت بازجو با متهم را بازجویی می گویند نه مذاکره. در جریان عاشورا هم صحبت و گفتگوی امام حسین علیه السلام با عمر سعد مذاکره از آن نوعی که شما با آمریکا مقصودتان هست نبود. بلکه امام حسین علیه السلام عمرسعد ملعون را نصیحت کردند که از یاری و پشتیوانی یزید دست بردارد و خودش را بدبخت روزگار نکند. امام حسین علیه السلام عمرسعد ملعون را نصیحت کردند که اگر به هوای حکومت ری قصد ریختن خون اهل بیت را دارد بداند که به خواسته و حاجتش نخواهد رسید و به آن شقی فرمود این را بدان که در صورت ریختن خون اهل بیت از گندم ری مشتی بیشتر به او نخواهید رسید. جناب آقای روحانی؛ امام حسین علیه السلام در روز عاشورا به ما آموخت که ذلت نمی پذیرند. و فرمودند هیهات من الذله. امام حسین علیه السلام برادران و خانواده اش را فدای اسلام کردند ولی قدمی از آرمان های اسلام و قرآن عقب ننشستند. ولی در مذاکرات ما چطور شد؟! انرژی صلح آمیز هسته ای دادیم و متهم به ساخت بمب اتم شدیم. ما باید به خون شهدایمان پایبند باشیم تحت لوای فرامین مقام معظم رهبری ولاغیر
Iran, Islamic Republic of
روحانی به نظر می رسد برای تخطئه نظام وقوه قضائیه گزینه روی میزش که گیر به برادر منو واسحاق جون بدهید دین ودنیاتونو مثله می کنم !!!برگشته!
مجتبی
Iran, Islamic Republic of
آقای روحانی تو را بخدا بگذارید این فرهنگ عاشورا بدون تحریف برای شیعیان بماند.
Iran, Islamic Republic of
در ایام جوانی همیشه فکر می کردم چطور مردم به خصوص خواص زمان حضرت علی به امام پشت کرده اند.امروز که تاریخ تکرار شده با چشم خود دیدیم که خواص بی بصیرت برای چند روز ریاست دنیا چطور مردم را فریب داده اند
در کتاب انجیل آمده (البته تحریف شده ) اگر صورت سمت چپ شمارا زدند صورت سمت راست خودرا نگهدار تا دوباره بزنند.این همه عقب نشینی در برجام و الان شکایت نکردن جای تعجب بسیار دارد .