جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:

امتداد خلاقیت هنر ایران در تهران نیست

شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۰۱
کد مطلب: 555199
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امتداد خلاقیت هنر در ایران به تهران محدود نشده و به ٨٠ میلیون نفر گسترش یافته است.
امتداد خلاقیت هنر ایران در تهران نیست
به گزارش جهان نيوز به نقل از روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدعباس صالحی با حضور در موزه هنرهای معاصر تهران و در حاشیه بازدید از بخش‌های مختلف هفتمین نمایشگاه دوسالانه مجسمه‌سازی تهران اظهار کرد: استعداد و خلاقیت ایرانی ریشه در تاریخ هنر دارد و از طرفی آشنایی با هنر مدرن پیدا کرده و ترکیب‌سازی‌های جدیدی را به همراه خود آورده است.
 
وی افزود: در هر دوره تاریخ کهن ایران با ابتکار تازه‌ای آشنا می‌شویم و اتفاقات جدیدی از این ترکیب‌ها به وجود می آید و نشان می‌دهد که ما نیز در دوره معاصر با دیدن این ترکیب‌ها از نظر ماده و سبک وارد دوران تازه ای از هنر شده ایم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: توجه به آثار گذشته و سبک آثار این دوره، نشان می دهد که کپی‌برداری صورت نگرفته است، در این موزه ها آثاری که دیده می شود ساخته و پرداخته فکر خلاق ایرانی است، ریشه و رگ هنر معاصر جهانی را هم در این آثار می توان به خوبی حس کرد؛ این فرصتی برای معاصریابی است.

صالحی اظهار کرد: یکی از ویژگی های این مکان را می‌توان گستره خلاقیت هنر ایرانی دانست که می‌بینیم منحصر به تهران نیست. خیلی از آثار متعلق به استان ها است و می توان گفت که هنر خلاق در امتداد ٨٠ میلیون ایرانی و نه صرفا ١٠ میلیون تهرانی گسترده شده است، ریشه استعداد ٨٠ میلیونی قدرت ارتباط گیری با هنرجهانی را به مراتب توسعه و گسترش خواهد داد.
عضو کابینه دوازدهم گفت: در عرصه هنر، کل ایران مورد بهره برداری قرار می گیرد و در نتیجه رنگ و بوی همه کشور در این موزه ها دیده می شود و برای مراوده با هنر جهانی دیگر تنها یک بخش از ایران اختصاص پیدا نمی کند بلکه بیننده با کل هنرایران مواجه خواهد شد. 

صالحی افزود: برگزاری دوسالانه‌ها اتقافات خوبی است، این رویدادها پیشرفت‌مان را نشان می‌دهد، شدت و ضعف کار ما دیده می‌شود و داشته‌های خود را مرور می‌کنیم.وی با بیان اینکه در این اتفاقات هنری جوانان خلاق و گمنام استعدادیابی می‌شوند، افزود: در این جشنواره‌ها و رقابت‌های دوسالانه استعداد هنرمندان گمنام شکوفا می‌شود و برای ادامه نمایشگاه علاقمند می‌شوند.

در این بازدید، علی مرادخانی معاون امور هنری، مجید ملانوروزی مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی و علی زارع سرپرست موزه هنرهای معاصر، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را همراهی کردند.
هفتمین نمایشگاه دو سالانه مجسمه سازی تهران امسال با موضوع «وضعیت» از 14 شهریور شروع شده و تا ٢٢ مهر ماه ادامه خواهد داشت
منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *