پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس

خیلی از تحریم‌ها اصلا لغو نشده

شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۳۰
کد مطلب: 555177
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: " برجام بدون آمریکا" که برخی این روزها مطرح می‌کنند نوعی بازگشت به عقب و بازگشت به همان مذاکراتی است که دولت آقای احمدی‌نژاد داشت.
خیلی از تحریم‌ها اصلا لغو نشده
به گزارش جهان نيوز؛ محمد جواد جمالی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس؛ در خصوص سخنان برخی مسئولان مبنی بر ادامه برجام بدون آمریکا اظهار داشت: ما تا چند سال پیش هم همین مذاکره ایران با اتحادیه اروپا را داشتیم که دولت جدید آمد و گفت هر چه ما اروپایی‌ها توافق کنیم آمریکا کار ما را خراب می‌کند و به همین دلیل دولت یازدهم گفت ما باید با آمریکا مذاکره کنیم تا قضیه ریشه‌ای حل شود چرا که اروپا تحت تاثیر حرف آمریکاست.
 
وی افزود: " برجام بدون آمریکا" که برخی این روزها مطرح می‌کنند نوعی بازگشت به عقب و بازگشت به همان مذاکراتی است که دولت آقای احمدی‌نژاد داشت؛ کسانی که فکر می‌کنند اروپا می‌تواند مستقل تصمیم‌ بگیرد یا اینکه اروپا بین ایران و آمریکا، ایران را انتخاب می‌کند، سخت در اشتباه هستند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: ما در رابطه با اروپا هم فقط موضع‌گیری دیدیم و خیلی از آن‌ها هم اقدام عملی برای اجرای برجام ندیدیم؛ من به "برجام بدون آمریکا" به همان دلیلی که دولتمردان در ابتدای دولت یازدهم می‌گفتند خوشبین نیستم.

جمالی عنوان کرد: خیلی از تحریم‌ها اصلا لغو نشده که ترامپ دوباره بخواهد امضا کند و آمریکا به بهانه‌های مختلف تحریم‌های زیادی را علیه ما وضع کرده است و البته برای مشخص شدن اوضاع باید منتظر این گزارش آخر ترامپ بمانیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *