پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

دلایلی‌که دروغ‌بودن یک ادعای‌کذب را اثبات می‌کند/ از نامه‌هایی با شماره متفاوت تا امضای جعلی

شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۲۶
کد مطلب: 555176
بررسی اسناد آمد نیوز و اشتباهات فاحش در آنها نشان می دهد جاعلان تاکنون کار اداری و تشکیلاتی نکرده اند و از همین رو به درستی نتوانستند اسناد جعلی خود را بدون خطا منتشر کنند.
دلایلی‌که دروغ‌بودن یک ادعای‌کذب را اثبات می‌کند/ از نامه‌هایی با شماره متفاوت تا امضای جعلی
به گزارش جهان نيوز؛ طی یک ماه گذشته و همزمان با پیگیری برخی از پرونده های مهم در دستگاه قضایی مانند دستگیری جاسوس در تیم هسته ای و مقابله با برخی از عناصر فتنه سال 88 از سوی این دستگاه، هجمه های زیادی متوجه قوه قضاییه و رئیس این دستگاه شد.
 
در راستای این هجمه ها کانال تلگرامی معاند نظام به نام آمدنیوز که همواره با جعل اسناد سعی در تخریب اذهان عمومی نسبت به ارگان ها و شخصیت های اصلی نظام داشته است، در اقدامی غیر حرفه ای برخی از اسناد و نامه های جعلی را در رابطه با فرزند ریاست قوه قضاییه منتشر کرده است.
 
اخیرا نامه ای در این کانال منتشر شده است که در این نامه آمده نتایج مربوط به پرونده کیس دختر ریاست قوه از این به بعد به صورت دستی جا به جا شود و از دسترس دیگر معاونت ها خارج گردد.
 
اگرچه پیش از این آمد نیوز نامه های جعلی دیگری هم منتشر کرده بود اما عدم دقت به برخی نکات باعث رسوایی این کانال معاند نظام در خصوص جعلی بودن این اسناد شود.

1. نکته اول در این نامه سری و محرمانه بودن آن است؛ در حالی که در بالای نامه محرمانه خورده شده است، در خود نامه ادعا شده که این نامه سری تلقی می شود و نامه های بعدی هم باید سری باشد. از طرف دیگر نامه های سیستم های  امنیتی و اطلاعاتی در  کم اهمیت ترین مطالب نیر محرمانه اند حتی اگر درخواست  لوازم التحریر کرده باشد.اما در نامه ای که در آن تاکید بر " سری بودن"می کند نمی توان از طبقه بندی محرمانه که پایین ترین طبقه بندی در چنین تشکیلاتی است استفاده کرد.
 
2. در حالی نامه ممهور به مهر دبیرخانه است که نامه های سری هیچگاه با اتوماسیون جابه جا نمی شوند و معمولاً به صورت دستی و بدون گذراندن مراحل دبیرخانه به دست گیرنده می رسند.
 
3. شماره ای که در بالای نامه خورده است و شماره ای که در مهر دبیرخانه ثبت شده با یکدیگر متفاوت هستند؛ از آنجایی که این نامه ها مربوط به یک اداره است، ابتدای شماره نامه و شماره دبیرخانه باید یکی باشد اما در این نامه از دو شماره کاملاً متفاوت استفاده شده است.
 
4. در نامه های اداری الزاماً فونت نامه ها باید یکسان باشد یعنی نمی توان نامه ها را با فونت های متفاوت نوشت اما بررسی چند سند منتشر شده در آمد نیوز نشان می دهد که این نامه ها هر بار با فونت متفاوتی نگارش شده اند.
 
5. اگرچه هر دو نامه از یک مرکز صادر و نام مدیر آن صداقت ذکر شده است اما دو امضا متفاوت پای این نامه ها وجود دارد؛ حتی یکی از نامه ها مهر و امضا در کنار هم دیده می شود اما در نامه دیگر تنها امضای فردی به نام صداقت ثبت شده است. این در حالی است که عموماً نامه های درون بخشی در یک سازمان بدون مهر و داخلی محسوب می شوند.
 
6. در روی یک نامه در مقصد صرفاًمهر "ثبت دبیرخانه"خورده و دیگری مهر ورود "ثبت ورود به دبیرخانه اداره کل اطلاعات و عملیات" ذکر شده است که حتما یک دبیرخانه دو مهر متفاوت ورودی ندارد.
 
7. دقت در نامه نشان می دهد که این نامه از یک معاونت به معاونتی دیگر ارسال شده است اما در آن دستور به انتقال دستی نامه ها داده شده است؛ این در حالی است که در بروکراسی اداری نامه های دستوری از مقام بالاتر صادر شده و یک معاونت نمی تواند به معاونت هم رده خود دستور بدهد.
 
8. اما شاید بالاترین نکته که در این اسناد رعایت نشده است استفاده مستقیم نام کیس است؛ بر اساس قوانین در تشکیلات نظامی، نامی از کیس برده نمی شود و معمولا در نامه ها و حتی پرونده های این افراد از نام مستعار برای آنها استفاده می شود اما در این نامه نه تنها نام فرد برده شده بلکه نسبت وی با ریاست قوه نیز عنوان شده است.
 

بررسی های این نامه و اشتباهات فاحش در آنها نشان می دهد جاعلان تاکنون کار اداری و تشکیلاتی نکرده اند. و از همین رو به درستی نتوانستند اسناد جعلی خود را بدون خطا منتشر کنند.
مرجع : دانا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *