جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

هلال احمر این بار کنسروهای اربعین را خرج کدام انتخابات می‌کند؟

پنجشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۵۵
کد مطلب: 554677
با آغاز نام نویسی از زائران اربعین، مشخص شد که دولت این بار در قالب خدمات هلال احمر از هر زائر طریق الحسین(ع) ۶ هزار و ۲۰۰ تومان دریافت می کند.
هلال احمر این بار کنسروهای اربعین را خرج کدام انتخابات می‌کند؟
به گزارش جهان نيوز به نقل از رهیاب، با آغاز نام نویسی از زائران اربعین، مشخص شد که دولت این بار در قالب خدمات هلال احمر از هر زائر  طریق الحسین(ع) 6 هزار و 200 تومان دریافت می کند.

دریافت این هزینه از زائران در حالی است که خدمات هلال احمر به مردم از سوی جمعیت جوانان و دواطلبان انجام می شود و نباید در ازای این خدمات از مردم وجهی دریافت کنند.

دی ماه سال گذشته، هلال احمر خوزستان و چند استان دیگر در اقدامی عجیب کنسروهایی را بین مردم مناطق محروم توزیع کردند که نماینده مردم اندیمشک در مجلس گفت: قرار بود این کنسروها بین زائران اربعین توزیع شود!.

فریدون حسنوند در این باره گفت: برای اربعین حدود 20 میلیون کنسرو در نظر گرفتند و بین شهرهایی که در مسیر مرزهای منتهی به عراق توزیع کردند تا در بین زائران اربعین حسین پخش شود.

وی ادامه داد: آن روز هم ما با برخی از این آقایان دعوا کردیم که چرا کنسروها را برداشته‌اید و بین زائرین و موکب‌ها توزیع نمی‌کنید.

حسنوند گفت: بعد از گذشت دوماه از اربعین و ماندن کنسروها روی دستشان به این نتیجه رسیدند که بین خانواده‌های تحت پوشش و مناطق محروم این کنسروها را توزیع کنند.

وی ادامه داد: توزیع کنسرو به این نحو جز بی‌تدبیری نام دیگری ندارد اگر هم قرار بود به محرومین کمکی شود باید با شیوه پسندیده و درستی این اتفاق می‌افتاد.

دولت این بار بیش از 186 میلیارد ریال از جیب زائران اربعین به هلال احمر تقدیم کرده است، هزینه ای که می توان با آن بیش از 6 میلیون کنسرو تهیه کرد و این سوال مهم دوباره در ذهن متبادر می شود که هلال احمر هزینه های دریافتی از زائران را خرج کدام انتخابات می کند و دوباره قرار است کنسروها و سایر اقلام اربعین جای دیگری توزیع شود؟
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *