جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

پیام تسلیت روحانی برای درگذشت طالبانی

چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۱۶
کد مطلب: 554506
رییس‌ جمهور در پیامی با تسلیت درگذشت جلال طالبانی رییس جمهور پیشین عراق به دولت و ملت آن کشور، تصریح کرد: مرحوم طالبانی بی‌گمان چهره ممتازی بود که برای تحکیم رشته‌های پیوند میان اقوام و طوائف عراق تلاش زیادی نمود.
پیام تسلیت روحانی برای درگذشت طالبانی
به گزارش جهان نيوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، متن پیام حجت‌الاسلام حسن روحانی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
درگذشت جناب آقای جلال طالبانی رییس جمهور پیشین عراق را به دولت و ملت آن کشور، خانواده آن مرحوم و همه دوستداران و علاقمندان وی تسلیت می‌گویم.

مرحوم جلال طالبانی، شخصیت و سیاست‌مدار برجسته‌ای بود که سال‌های عمر پرفراز و نشیب خود را در راه مبارزه با ظلم، استبداد و تمامیت‌خواهی رژیم بعث عراق صرف کرد. وی در دوران پس از سقوط رژیم بعث و تشکیل نظام جدید این کشور نیز با درک و فهم درست از شرایط سیاسی عراق و منطقه و فارغ از علایق حزبی، سیاسی و قومی و مذهبی خویش، در قامت شخصیتی ملی، نقشی تعیین کننده و ماندگار در تاریخ سیاسی کشور خود ایفا نمود. مرحوم طالبانی بی‌گمان چهره ممتازی بود که برای تحکیم رشته‌های پیوند میان اقوام و طوائف عراق تلاش زیادی نمود و نقش مهمی در انسجام ملی و وحدت عراق و تقویت روند سیاسی و ارتقای جایگاه منطقه‌ای و بین‌المللی عراق ایفا کرد.

نقش ایشان در تحکیم مناسبات برادرانه دو ملت ایران و عراق نیز فراموش شدنی نیست. امیدوارم، مشی اعتدالی و مردمی مرحوم طالبانی، همانند میراثی ارزشمند، در فرهنگ سیاسی عراق، و میان اقوام و طوائف آن کشور مورد توجه و پیروی قرار گیرد.
از خداوند متعال برای آن مرحوم رحمت و غفران واسعه الهی و برای خانواده و بازماندگان، صبر جمیل آرزومندم.
حسن روحانی
رییس جمهوری اسلامی ایران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *