کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نواز شریف رهبر حزب حاکم پاکستان شد

12 مهر 1396 ساعت 13:16

اعضای حزب مسلم لیگ پاکستان بعد از ثبت کاندیداتوری نواز شریف برای ریاست این حزب و از آنجا که هیچ کاندیدای دیگری برای رقابت با او وجود نداشت مجددا او را به رهبری این حزب انتخاب کردند.


 به گزارش جهان نیوز به نقل ازفارس، اعضای حزب مسلم لیگ پاکستان بعد از ثبت کاندیداتوری نواز شریف برای ریاست این حزب و از آنجا که هیچ کاندیدای دیگری برای رقابت با او وجود نداشت مجددا او را به رهبری این حزب انتخاب کردند.نواز شریف، نخست وزیر سابق پاکستان بعد از اینکه مجدد به رهبری حزب مسلم لیگ شاخه نواز شریف (حزب حاکم) رسید در اظهاراتی گفت: مردم در انتخابات سال 2018 نیز من را همراهی خواهند کرد.

وی افزود: حزبش یک گفت‌وگوی ملی بزرگ در پاکستان را آغاز کرده و از مردم خواست برای ایجاد یک مکانیسم قدرتمند به منظور پیشبرد کشور و دموکراسی به او بپیوندند. نواز شریف تأکید کرد: بارها و بارها تلاش شده تا من را از حزب خارج کنند اما شما همواره بارها و بارها من را وارد کردید. به شما تبریک می‌گویم که مجددا با قدرت تمام نواز شریف را انتخاب کردید.

به گزارش نوای وقت، وی از سیاسی کاری‌های دولت‌های پاکستان در 70 سال گذشته انتقاد کرد.نواز شریف همچنین در اظهاراتی از قوه قضائیه پاکستان که علیه او اقدام کرده بود، انتقاد کرد.«جعفر اقبال»، رئیس کمیسیون انتخابات حزب مسلم لیگ  پس از ثبت کاندیداتوری نواز شریف اعلام کرد که او بدون هیچ رقیبی پیروز رقابت برای رهبری است و برای مدت 4 سال در این جایگاه ابقا می‌شود.

پس از انتخاب نواز شریف اعضای شورای عمومی حزب مسلم لیگ شاخه نواز شریف در نشستی در تالار همایش حزب شعارهایی در حمایت از وی سر دادند.«سردار یعقوب ناصر»، رئیس موقت حزب مسلم لیگ شاخه نواز شریف در این مراسم ریاست حزب را به نواز شریف تحویل داد.

نواز شریف نخست وزیر سابق پاکستان بعد از صدور رأی دادگاه به علت فساد مالی موسوم به پرونده پانامالیکس برکنار شد.

کمیسیون انتخابات پاکستان اعلام کرد نواز شریف به علت فساد مالی نمی‌تواند رهبر یک حزب سیاسی باشد.
پارلمان پاکستان قانون این کشور را به نفع شریف برای انتخاب دوباره او برای برعهده‌گیری ریاست حزب مسلم لیگ شاخه نواز اصلاح کرد.

این لایحه اصلاحیه توسط وزیر دادگستری ارائه شد و در مجلس با اکثریت به تصویب رسید.
 


کد مطلب: 554505

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/554505/نواز-شریف-رهبر-حزب-حاکم-پاکستان

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com