چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

سلاح سرد انتخاب اول مردم در نزاع‌های خیابانی

چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۴۶
کد مطلب: 554432
آمارهای منتشر شده از شمار قتل‌ در کشور آمریکا نشان می‌دهد، چاقو به عنوان سلاح سرد ۵ برابر بیشتر از سلاح گرم در نزاع‌های خیابانی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
سلاح سرد انتخاب اول مردم  در نزاع‌های خیابانی
به گزارش جهان نيوز به نقل ازتسنیم، بر اساس داده‌های اداره تحقیقات فدرال، چاقو آلت قتاله‌ای است که به راحتی در کشور آمریکا فروخته می‌شود و در اختیار همه قرار دارد و هیچ قانونی هم برای منع خرید و فروش این نوع سلاح وجود ندارد. 

نتیجه تحقیقات مشخص کرد، شمار زیادی از قتل‌هایی که به وسیله چاقو و سلاح سرد رخ می‌دهند بدون برنامه‌ریزی و قصد قبلی هستند، اما در دسترس بودن آنها عامل اصلی وقوع یک جنایت بوده است و ضارب بدون آنکه فکر کند و قادر به تصمیم‌گیری باشد در لحظه‌ درگیری از سلاح سرد خود استفاده می‌کند.

طبق آمار جرم و جنایت از اداره تحقیقات فدرال (FBI)، سلاح سرد بسیار بیشتر از اسلحه‌ها در نزاع‌های خیابانی و درگیری‌های گروهی استفاده می‌شود. 

این اداره تأکید می‌کند که عدم منع قانون استفاده از سلاح سرد موجب شده است تا چاقو چند برابر بیشتر از اسلحه در درگیری‌های خیابانی مورد استفاده قرار گیرد. 

آمارها نشان می‌دهد، چاقو جان بیش از 2 هزار شهروند عادی را در سال 2016 گرفته است؛ ضعف قانون برای حمل سلاح سرد موجب افزایش آمار قتل بر اثر چاقو شده است. 

با تکیه بر آمار منتشر شده، در سال 2014، 11 هزار و 961 قتل در کشور آمریکا رخ داده که از این تعداد 1567 فقره آنها به علت حمل سلاح سرد بوده و تنها 247 فقره قتل به وسیله سلاح گرم اتفاق افتاده است.

اگر چه اداره تحقیقات فدرال، 2052 قتل را تحت عنوان "سلاح‌های گرم ناشناخته" معرفی می‌کند، اما با توجه به درصد شناخته شده سلاح‌های گرم در آمریکا، بعید است که بیش از 4 درصد آمار قتل‌ها در دسته "سلاح‌های گرم ناشناخته" قرار بگیرند.


 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *