جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۲

تجلیل اصلاح‌طلبان از منتظری به بهانه تشییع حججی

دوشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۰۵
کد مطلب: 553919
گفتنی است منتظری به اعتبار نفوذ شدید طیف‌های مختلف گروهک نفاق، تبدیل به محور منفی‌بافی علیه نظام شد آن هم در شرایطی که کشور درگیر جنگ بود.
تجلیل اصلاح‌طلبان از منتظری به بهانه تشییع حججی
به گزارش جهان نيوز؛ روزنامه شرق در یادداشتی تامل برانگیز نوشت: «پنجشنبه‌ای که گذشت در دیار علم و ایثار، در شهر آیت‌الله منتظری و با فراخوان گروه‌ها و ارگان‌های فعال، انبوه مردمی که نزدیک به ٤٠ روز منتظر پیکر بی‌سر شهید محسن حججی بودند، به خیابان‌ها آمدند تا آن شهید عزیز را به سوی آرامستان جنت‌الشهدا بدرقه کنند و به خاک بسپارند. نجف‌آباد، شهر هزاران شهید، اعم از بسیجی و جهادگر و پاسدار، یک ‌بار دیگر خروشید تا در امتداد استقبالی که مردم مشهد، تهران و اصفهان از شهید حججی کرده بودند، فرزند خویش را بر دوش گیرد و به شهیدان دفاع مقدس تحویل دهد.

سرزمینی که مردمی متدین، سخت‌کوش، قانع، متواضع، رنج‌دیده و ایثارگر در آن بالیده‌اند، اکنون دو شهید بین‌المللی در میان شهیدان سرفراز خود دارد که می‌تواند با این فرزندان برومند خود سر برافرازد: استاد شهید محمد منتظری و پاسدار شهید محسن حججی.  شهری که شهروندانش تحت‌تأثیر آموزه‌های دینی و آزادی‌خواهانه علمای بزرگ و در رأس آنها مرحوم آیت‌الله العظمی منتظری بود، چنان فرزندانی را در خود پرورش داده که می‌توانند بر حسب ضرورت به میدان‌های سخت مبارزه بیایند و از میان مسئولیت‌هایی که پذیرفته‌اند، سرافرازانه بیرون آیند و هر کدام افتخار جدیدی به نام زادگاهشان بر جای گذارند».

گفتنی است منتظری به اعتبار نفوذ شدید طیف‌های مختلف گروهک نفاق، تبدیل به محور منفی‌بافی علیه نظام شد آن هم در شرایطی که کشور درگیر جنگ بود. حضرت امام سرانجام پس از چند سال صبر و شکیبایی، ضمن انتشار نامه‌ای شدیداللحن و حاوی مذمت، منتظری را از قائم‌مقامی رهبری عزل کرد. امام خمینی(ره) در نامه به منتظری تصریح کردند: «با دلی پرخون و قلبی شکسته چند کلمه‌ای برایتان می‌نویسم تا مردم روزی در جریان امر قرار گیرند... از آنجا که روشن شده است که شما این کشور و انقلاب اسلامی عزیز مردم مسلمان ایران را پس از من به دست لیبرال‌ها و از کانال آنها به منافقین می‌سپارید، صلاحیت و مشروعیت رهبری آینده نظام را از دست داده‌اید. شما در اکثر نامه‌ها و صحبت‌ها و موضعگیری‌هایتان نشان دادید که معتقدید لیبرال‌ها و منافقین باید بر کشور حکومت کنند. به قدری مطالبی که می‌گفتید دیکته شده منافقین بود که من فایده‌ای برای جواب به آنها نمی‌دیدم».
بعد از انتخاب منتظری به قائم مقامی رهبری در سال 64 – که همانطور که ذکر شد، بعدها حضرت‌امام(ره) مخالفت خود با این انتخاب را اعلام کردند- تقریباً همه گروه‌ها و جریانات ضد انقلاب داخلی و خارجی و محافل سیاسی غربی و عبری و عربی در یک تغییر موضع 180 درجه‌ای به تقدیر و تمجید از او روی آوردند و انتخاب وی را نقطه آغازی برای پایان عمر انقلاب اسلامی دانستند. احمد انوار، عضو فراری جبهه ملی که روابطش با MI6 انگلیس و دریافت وجوه قابل توجهی از صدام برملا شده است، اولین کسی بود که به نمایندگی از جریانات ضد انقلاب، این رویکرد جدید را کلید زد. او چند هفته بعد از انتخاب منتظری به قائم مقامی رهبری با انتشار مقاله‌ای در مجله «جبهه ملیّون ایران» نوشت:«با انتخاب منتظری، رژیم اسلامی ایران خود را از بند ناف ]امام[خمینی جدا می‌کند» انوار در این مقاله با اشاره به بی‌نتیجه بودن حملات مستقیم و تروریستی برای مقابله با جمهوری اسلامی ایران، از همه مخالفان نظام و امام(ره) با هر سلیقه و رویکرد می‌خواهد فرصت بدست آمده را غنیمت بشمارند و مطمئن باشند منتظری همان شخصیت مطلوب آنان است که چنانچه به مقام رهبری ایران برسد، اساس و بنیان انقلاب و نظام اسلامی ایران را درهم خواهد پیچید. از آن هنگام به بعد بود که عواملی از جریانات ضدانقلاب و دشمنان تابلودار امام راحل(ره) با تغییر ظاهری تابلو، از کانال مهدی هاشمی به بیت منتظری نزدیک شده و در آنجا لانه کردند».
گویا اقدام تحسین برانگیز مردم شریف نجف آباد در تشییع باشکوه شهید مدافع حرم محسن حججی، روزنامه های اصلاح طلب را عصبی کرده است.
 
مرجع : مشرق
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


seyed hosein
Iran, Islamic Republic of
چشمشون از ناراحتی این استثبال و تشییع بی سابقه داشته در میومده اومدن حرف منتظری را زدند!
اولا مرام و سلک جناب منتظری مخصوصا در دو دهه پایان عمرش کاملا متضاد با شهید والامقام حججی عزیز بوده و آوردن این دو نام کنار هم، مغالطه ای آشکار است.
ثانیا تشییع مرحوم منتظری با آنهمه انحراف معیارش و با حمایت تمام عیار کلیه اصلاح طلبان، مخالفین انقلاب و مسئولان دائم الوجود سفره انقلاب باز هم به هیچ وجه قابل قیاس با تشییع تاریخی این جوان رعنای انقلاب نبود. حال چرا اینها احساس خطر کرده اند و ضد و نقیض میبافند بماند...
رضایی
Iran, Islamic Republic of
دنبال فرصتی برای عقده گشایی اند تا ابراز وجود کنند!