پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

حجاب کامل چهره در اتریش ممنوع شد

يکشنبه ۹ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۲۱
کد مطلب: 553678
قانون منوعیت حجاب کامل چهره از امروز در کشور اتریش اجرایی شده و کسانی که به این قانون عمل نکنند ۱۵۰ یورو جریمه می‌شوند.
حجاب کامل چهره در اتریش ممنوع شد
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، به نقل از روزنامه سوئیسی "تاگس آنسایگر"، از امروز (اول اکتبر) قانون ممنوعیت حجاب کامل چهره در اتریش اجرایی می شود.

سازمان های اتریشی می خواهند با کنترل و نظارت های بیشتر این قانون را ابتدا در فرودگاه وین اجرای کنند و جریمه نقدی در انتظار زنانی است که این قانون را رعایت نمی کنند. پلیس اتریش، نیروهای بیشتری را جهت اجرایی کردن این قانون در فرودگاه وین مستقر کرده است.

 بر اساس قانون جدید در اتریش از این پس افرادی که بدون ضرورت پزشکی از برقع و یا نقاب و ماسک تنفسی استفاده کنند جریمه می شوند.

وزارت کشور اتریش بروشورهایی را به زبان های آلمانی، انگلیسی، ترکی و عربی به منظور اطلاع رسانی درباره این قانون جدید آماده کرده است و کسی که از این قانون تبعیت نکند 150 یورو جریمه می شود.

دولت ائتلافی اتریش متشکل از دو حزب سوسیال دموکرات و حزب محافظه کار اتریش قانون مزبور را به دلایل امنیتی و برای حفظ همزیستی مسالمت آمیز وضع کرده است. این قانون در تمام شهرهای اتریش اجرا خواهد شد.

قوانین مشابهی درباره ممنوعیت برقع در فرانسه و بلژیک هم وجود دارد. دادگاه حقوق بشر اروپا  در دو مورد به صحت ممنوعیت روبنده و برقع رای داده است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *