پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱

سند حقانیت امام حسین(ع) در واقعه عاشورا

شنبه ۸ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۱۴
کد مطلب: 553551
امام حسین (ع) برای بیداری امت سندی داشت اما کور دلی سپاه یزید اجازه بیداری به آنها نمی‌داد.
به گزارش جهان نيوز، آیت‌الله حائری شیرازی در کتاب «آئینه تمام نما» می‌نویسد: عاشورا سندی مثل حضرت علی اصغر علیه السلام داشت که بر حقانیتش شهادت بدهد و اثبات کند که انقلابی در این عالم به وجود آمده است. ما وقتی می‎خواهیم رذالت یزید را ثابت کنیم، با شهادت علی اکبر ثابت می‎کنیم یا با شهادت علی اصغر؟ شهادت علی اصغر را دلیل بزرگ تری بر رذالت آنها می‎دانیم یا شهادت علی اکبر را؟ همۀ شهدای کربلا که بی گناه کشته شدند، حجّت هستند، اما حجّت کبری و بزرگ ترین حجّت امام حسین علیه السلام در روز قیامت، علی اصغر اوست؛ چون نشان می‎دهد که او برای چه حرکت کرده‎ و مقابل او چه افرادی بوده اند.
این انقلاب هم برای تداومش باید یک علی اصغر داشته باشد. اثر بمباران شدن شهرهای بی‎دفاع ما و شهادت ساکنان آن ها، مشابه اثر شهادت علی اصغر علیه السلام بود. ما باید بدانیم نسبت به این مدت که صبر و تحمل کرده ایم، اثر روانی بزرگی برای جامعه خود و دیگر جوامع داشته ایم. اثر این صبر ما مشابه بود با اثر شهادت حضرت علی اصغر علیه السلام. 
مردم جهان وقتی می شنیدند که مملکتی در مقابل چنین مصائبی این طور صبر می‎کند و مملکتی هم بی رحمانه شهرهای آن را بمباران می کند، به این فکر می کردند که چرا با مردم این شهرها که با کسی جنگ ندارند، اینگونه رفتار می شود. 
** کتاب آئینه تمام نما/صفحه 51
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *