پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

مشکل عربستان از نگاه شیخ نعیم قاسم

شنبه ۸ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۲۴
کد مطلب: 553517
معاون دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد: مشکل عربستان در حکومت استبدادی و سرکوبگر آن است که می‌خواهد یمن را به سلطه خود در بیاورد و دیگران را برای رسیدن به اهداف خود با پول بخرد.
مشکل عربستان از نگاه شیخ نعیم قاسم
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان در سخنرانی خود در مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدن حضرت امام حسین (ع) در شهر صور در جنوب لبنان گفت: بزرگترین دستاورد مقاومت از طریق آزادی سرزمین، همان آزادسازی انسان و فرهنگ و گزینه هایش بود؛ به گونه ای که چهره کشور لبنان بعد از آزادسازی با چهره این کشور قبل از آزادسازی تفاوت دارد. یک لبنان ضعیف پیش روی ما بود اما ما امروز در برابر یک لبنان قوی قرار داریم.

ما در برابر اسرائیلی شکست ناپذیر قرار داشتم اما امروز در برابر یک اسرائیل شکست پذیر قرار داریم. ما در برابر لبنانی قرار داشتیم که آن را اداره می کردند و علیه آن توطئه چینی می کردند و آن را به مرکز سازمان های جاسوسی کشورها تبدیل کرده بودند اما امروز ما در برابر لبنانی قرار داریم که جلوی تصمیمات و سازمان های اطلاعاتی آنها ایستاده است. ما در برابر لبنانی قرار داشتیم که آن را از یک بحران وارد بحران دیگری می کردند اما امروز در برابر لبنانی قرار داریم که دژ بلندی در برابر بحران ها است. جوانان لبنان به سوریه رفتند تا به این کشور برای گذر از بحران خود کمک کنند.
لبنان از مرحله ای که دیگران تلاش می کردند تا آن را برهم بزنند؛ وارد مرحله ای شد که خود تصمیم گیرنده است. همه این دستاوردها به برکت مقاومت و معادله ارتش و مردم و مقاومت حاصل شد.

وی افزود: ما با دشمنی اسرائیلی فقط به خاطر چند وجب یا متر یا کیلومتر از خاک خود نمی جنگیم بلکه با اسرائیل به عنوان یک پروژه می جنگیم. پروژه اسرائیل همان اسرائیل با رویکرد فرهنگی و سیاسی غرب است که می خواهد منطقه را از نظر جغرافیایی و سیاسی و اقتصادی و فرهنگی تغییر دهد و نسل های ما را در آینده از بین ببرد.
از نظر ما اسرائیل سرزمین را اشغال کرده است تا از طریق آن انسان را به سلطه در آورد. ما با اسرائیل برای آزادسازی سرزمین مقابله می کنیم تا از این طریق انسان را آزاد کنیم. مسئله فقط چند متر زمین نیست بلکه اسرائیل می خواهد که گزینه های بنیادین ما را تعدیل کند. اسرائیل صرفا اشغالگر سرزمین نیست بلکه می خواهد آینده و نسل ها و گزینه های ما را اشغال کند لذا این اشغالگری را نمی پذیریم و با آن مقابله می کنیم.

شیخ نعیم قاسم در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: مشکل ما با عربستان این نیست که به یک مذهب معین وابسته است زیرا این آخرین چیزی است که ما به آن فکر می کنیم. مشکل عربستان در یک رژیم استبدادی و سرکوبگر است که می خواهد بعد از ویران کردن یمن، بر این کشور سلطه یابد. این رژیم تلاش می کند که انسانها و اندیشه ها را برای گزینه های سیاسی که به نفع اسرائیل است، بخرد.

مشکل ما عربستان این است. مشکل، مشکل گزینه ها است و نه مذهب. ما با هیچ کسی مشکل مذهبی نداریم و از این رو است که ما و فلسطینی ها با یکدیگر علیه اسرائیل می جنگیم زیرا ما برای یک گزینه می جنگیم و نه یک مذهب. در نتیجه اگر این ایستادگی شجاعات مقاومت در لبنان و درایت در چگونگی مدیریت اوضاع نبود، امروز با مشکلاتی در لبنان روبرو بودیم که آغاز می شد اما پایانی بر آن نبود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *