جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

چند درصد خدمات گوگل در ایران تحریم است؟

شنبه ۸ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۴۱
کد مطلب: 553427
اینفوگرافی که در خبر زیر مشاهده می کنید به شما نشان می دهد که چند درصد خدمات گوگل در ایران فیلتر یا تحریم است.
چند درصد خدمات گوگل در ایران تحریم است؟
به گزارش جهان نيوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، گوگل که به غول فناوری و یک از قوی ترین موتورهای جستجوگر در عرصه فناوری به شمار می رود چندی است برخی از خدمات خود را از دسترس کاربران ایرانی خارج کرده و برخی دیگر نیز با محدودیت استفاده مواجه هستند.

پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات با اعلام اطلاعاتی در خصوص خدمات در دسترس گوگل در ایران آماری را ارائه کرد که بر اساس آن ۶۷ درصد خدمات گوگل در کشورمان برای کاربران قابل استفاده است.

همچنین ۱۴ درصد خدمات گوگل و امکانات آن برای کاربران ایرانی فیلتر شده، با توجه به سهم ایران از تعداد کاربران گوگل از میزان ۹ میلیارد جستجوی روزانه در گوگل ۲۸۰ میلیون جستجو متعلق به کاربران ایران است.

با شرایط تحریمی موجود و البته نیاز کاربران به استفاده از خدمات دنیای فناوری از یک سو و از سوی دیگر تهدیداتی که بر اثر خروج اطلاعات از ایران کاربران را تهدید می کند توجه به گسترش و توسعه خدمات بومی و حمایت از طراحان فناوری در داخل کشور بیش از پیش اهمیت پیدا می کند.

اینفوگرافی زیر میزان خدمات فیلتر و تحریم شده گوگل در ایران را نشان می دهد، همچنین می توانید از طریق این اینفوگرافی از کل خدمات فعال گوگل در جهان و ایران نیز باخبر شوید.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *