جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

العبادی: به حقوق کُردها پایبندیم

جمعه ۷ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۵۷
کد مطلب: 553388
نخست وزیر عراق با بیان اینکه دولت به حقوق کُردها پایبند است، گفت: به دنبال نظارت بر گذرگاه های اقلیم کردستان و به دست گرفتن کنترل فرودگاه های این اقلیم طبق اصول شفاف قانون اساسی، هستیم.
العبادی: به حقوق کُردها پایبندیم
به گزارش جهان نيوز، به نقل از شبکه سومریه نیوز، «حیدر العبادی» نخست وزیر عراق در سخنانی اعلام کرد: دولت عراق به رعایت حقوق کردها پایبند است و تمام تلاش خود را برای حفظ امنیت آنها انجام می دهد. 
بر اساس این گزارش، العبادی در ادامه افزود: تسلط نیروهای عراقی بر گذرگاه های اقلیم کردستان به منظور محاصره هموطنان کرد و یا گرسنه نگاه داشتن آنها نیست. این اقدام تنها برای نظارت ورود و خروج افراد و یا کالاهای مختلف در اقلیم کردستان است. این نظارت باید از سوی دولت مرکزی اعمال شود. در رابطه با دیگر گذرگاه ها در سراسر کشور نیز همین روند هم اکنون جاری است.
نخست وزیر عراق تصریح کرد: طبق قانون اساسی مدیریت فرودگاه های کشور از جمله فرودگاه اقلیم کردستان باید به دست دولت مرکزی انجام شود. به محض اینکه فرودگاه های اقلیم به دولت مرکزی واگذار شود، پروازهای بین المللی ازسر گرفته خواهند شد.

منبع: مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *