جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

داروی آسم بهترین راه برای توقف سرطان پروستات

جمعه ۷ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۰۱:۱۰
کد مطلب: 553280
دانشمندان انگلیسی موفق به کشف برجسته‌ای شده‌اند که می‌تواند به کاهش و یا حتی جلوگیری از گسترش سرطان پروستات به استخوان‌ها کمک کند.
داروی آسم بهترین راه برای توقف سرطان پروستات
به گزارش جهان نيوز، دانشمندان انگلیسی موفق به کشف برجسته‌ای شده‌اند که می‌تواند به کاهش و یا حتی جلوگیری از گسترش سرطان پروستات به استخوان‌ها کمک کند.

این پژوهشگران در تازه‌ترین تحقیقات خود دریافتند، یک داروی معمول آسم می‌تواند مانع گسترش سرطان پروستات شود. 

به گفته کارشناسان بهداشتی، در مرحله‌ای که سرطان پروستات تومورهایی را در مغز استخوان تشکیل می‌دهد، این بیماری غیرقابل درمان می‌شود و با پیشرفت و گسترده‌تر شدن سلول‌های سرطانی موجب مرگ بیمار می‌شود.
محققان دانشگاه یورک به بررسی علل گسترش سرطان پروستات به استخوان و اینکه چگونه می‌توان این روند را متوقف کرد، پرداخته‌اند و در نهایت دریافتند، یک پروتئین در مغز استخوان، مانند یک ایستگاه اتصال مغناطیسی برای سلول‌های سرطانی پروستات در خون عمل می‌کند.

محققان انگلیسی پس از چندین سال بررسی، کشف کردند که یک داروی غیرسمی شناخته شده به نام "AS1517499"، که قبلا برای درمان آسم آلرژیک مورد آزمایش قرار گرفته است، می‌تواند از گسترش سرطان به استخوان جلوگیری کند.

بر اساس آمار و ارقام موجود، سرطان پروستات در انگلیس سالانه موجب مرگ بیش از 11 هزار مرد می‌شود؛ به عبارتی هر 45 دقیقه یک مرد در انگلیس بر اثر ابتلا به سرطان پروستات جان می‌بازد. 

به گفته کارشناسان بهداشتی و با تکیه بر شواهد موجود، 70 درصد مبتلایان به سرطان پروستات پس از گسترش این بیماری در بدن در 5 سال اول جان خود را از دست می‌دهند. 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *