جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
سخنگوی انتقال خون عنوان کرد؛

رده سنی بیشترین اهداکنندگان خون چند است؟

چهارشنبه ۵ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۱۵
کد مطلب: 552858
سخنگوی سازمان انتقال خون ایران، در آستانه فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی، از عزاداران درخواست که «نذر خون» را مختص این دو روز نکنند.
رده سنی بیشترین اهداکنندگان خون چند است؟
به گزارش جهان نيوز به نقل از مهر، دکتر بشیر حاجی بیگی در توضیح رده سنی اهدا کنندگان خون در کشور، گفت: ۱۷ درصد بین ۱۸ تا ۲۵ سال، ۳۸ درصد بین ۲۶ تا ۳۵ سال، ۲۷ درصد ۳۶ تا ۴۵ سال، ۱۵ درصد ۴۶ تا ۵۵ سال و ۳ درصد بین ۵۶ تا ۶۰ سال هستند.

وی با اعلام اینکه بیشترین اهدا کنندگان خون در کشور افراد ۲۶ تا ۳۵ ساله هستند، سهم این افراد را ۳۸ درصد اعلام کرد و افزود: تنها سه درصد از اهداکننده خون در کشور افراد ۵۶ تا ۶۰ ساله هستند.

حاجی بیگی ادامه داد: از هر فرد بالای ۵۰ کیلوگرم و سن بالای ۱۸ سال تنها ۱۰.۵ سی سی خون به ازای هر کیلوگرم وزن بدن دریافت می شود.

سخنگوی سازمان انتقال خون ایران، گفت: حجم کیسه خون های اهدایی ۴۵۰ سی سی بوده که ۶۳ سی سی ماده ضدانعقاد درون کیسه ها وجود دارد.حاجی بیگی خواستار حضور جوانان عزادار حسینی جهت اهدای خون در سراسر کشور شد و افزود: سن اهدای خون در کشور بین ۱۸ تا ۶۰ سال است.

وی با اعلام اینکه شاخص اهدان خون در کشور ۲۷ به ازای هر ۱۰۰۰ نفر است، گفت: در ایران از هر ۱۰۰۰ نفر ۲۷ نفر اهدا کننده خون هستند که این عدد بین کشورهای منطقه بی نظیر است.

حاجی بیگی با اعلام اینکه در همه ایام محرم و صفر آماده پذیرایی از عزاداران اهداکننده خون هستیم، ادامه داد: مردم برای ادای «نذر خون» تنها به روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی اکتفا نکنند و در سایر ایام محرم و صفر نیز نسبت به انجام این فریضه معنوی اقدام نمایند.

مدیرکل روابط عمومی سازمان انتقال خون ایران اضافه کرد: با توجه به اینکه همه ساله با فرا رسیدن ماه محرم و روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی میزان مراجعات برای اهدای خون افزایش می یابد تقاضای ما این است که به خاطر تکریم ارباب رجوع و اینکه کیفیت در کار فدای کمیت نشود، هموطنان از اول محرم تا پایان ماه صفر نسبت به اهدای خون مبادرت کنند.وی ادامه داد: نیاز به خون همیشگی است و مختص به زمان خاصی نیست. 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *