شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

وقتی متهمان به‌جای محاکمه مدعی می‌شوند

چهارشنبه ۵ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۰۷:۱۳
کد مطلب: 552783
تاریخ قرارداد را دستکاری کردند تا به خیال خودشان سر عالم و آدم را کلاه بگذارند تا جریمه پرداخت نکنند و محروم نشوند، غافل از اینکه تشکیلات فیفا هیچ شباهتی با تشکیلات ورزش ایران به ویژه فوتبال ما ندارد.
وقتی متهمان به‌جای محاکمه مدعی می‌شوند
به گزارش جهان نيوز؛ «شیوا نوروزی» در صفحه ورزشی روزنامه «جوان» نوشت:
 
خبر محرومیت و جریمه سنگین برای باشگاه پرسپولیس و مهدی طارمی کمتر از آن چیزی که انتظار می‌رفت وزارت ورزش، مدیران باشگاه و بازیکن خاطی را نگران، شرمنده و خجل کرده است تا جایی که طارمی با بی‌تفاوتی هرچه تمام از خیر بودن محرومیتش حرف می‌زند، آقای مدیرعامل رسانه‌ها را متهم به حمایت از تیم سعودی می‌کند و وزارت ورزش متولی اصلی سرخابی‌ها هم روزه سکوت می‌گیرد و پروژه برکناری رئیس فدراسیون چوگان را به سرانجام می‌رساند! این همه وقاحت و بی‌تفاوتی نوبر است، آن هم در شرایطی که هواداران میلیونی پرسپولیس خون گریه می‌کنند. آسوده بخوابید و از مدیریت خود لذت ببرید. 

پشت پا زدن بچگانه به یک قرارداد رسمی و معتبر آغازگر پروژه محرومیت مهاجم گرانقیمت  پرطرفدارترین تیم آسیا بود. مهدی طارمی پس از سفر به ترکیه و عقد قرارداد با ریزه اسپورت در بحبوحه کودتای ترکیه خیال بازگشت به سرش زد و تصمیمش را هم اجرایی کرد.

مدیران باشگاه نیز با آغوش باز و بدون در نظر گرفتن عواقب ناشی از این دل‌رحمی با مهاجم مورد علاقه خود قراداد بستند به این بهانه که عابربانک خیر فوتبالی بیش از یک میلیارد به طارمی داده تا غرامت باشگاه ترکیه‌ای را بدهد، ولی حالا پرده‌ها کنار رفته و واقعیت قضیه مشخص شده که هواداران چقدر خوش‌خیال بوده‌اند. آقای بازیکن که به گلزنی‌هایش می‌نازد بدون هیچ دلیلی حاضر به پرداخت مبلغ فوق به باشگاه قبلی‌اش نشد و باشگاه نیز در حمایت از مهاجم پرمدعایش تاریخ قرارداد را دستکاری کرد تا به خیال خودشان سر عالم و آدم را کلاه بگذارند و نه جریمه پرداخت کنند و نه محروم شوند، غافل از اینکه تشکیلات فیفا هیچ شباهتی با تشکیلات ورزش ایران به ویژه فوتبال ما ندارد.

ماهرترین و حرفه‌ای‌ترین مدیران، مدیریت فوتبال جهان را زیر ذره‌بین دارند و کوچک‌ترین تخلف و تخطی را با بزرگ‌ترین محرومیت‌ها پاسخ می‌دهند. در حالی که اینجا متولی اصلی پرسپولیس و استقلال مشغول رسیدگی به سایر امور است. در این سال‌ها همواره موانع مختلفی بر سر راه خصوصی‌سازی این دو باشگاه وجود داشته و به این ترتیب این وزارت ورزش است که همچنان صاحب اختیار قرمز و آبی محسوب می‌شود، اما  در روزهای اخیر کمترین انتظار این بود که وزیر ورزش بلافاصله یا حداقل پس از یک روز نسبت به این افتضاح به بار آمده واکنش نشان می‌داد، اما با گذشت چند روز هیچ خبری نشده و تنها داورزنی در این باره صحبت کرده که البته آن هم جنبه حمایتی داشته است.

معاون وزیر نه تنها از فاجعه به بار آمده انتقاد نکرده، بلکه وعده کمک به پرسپولیس در جهت برطرف شدن این مشکل را داده است. در صورتی که بحران ایجاد شده به حدی جدی است که مدیرعامل و همه دستیارانش باید مواخذه شوند.

 وزیر ورزش رئیس مجمع این باشگاه است، پس چطور می‌شود که در چنین اوضاعی خم به ابرو نمی‌آورد و اهمیتی به نگرانی طرفداران سرخ‌ها نمی‌دهد! در آن سوی اما مسبب اصلی بحران هم چهار ماه محرومیت برایش اهمیتی ندارد و عین خیالش نیست که پرسپولیس از دو پنجره نقل و انتقالات محروم شده، البته نباید هم مهم باشد، چراکه در هر صورت قرارداد میلیاردی سرجایش است و در غیر این صورت تهدید به رفتن خواهد کرد و در این بین هم وزارت به وظایف قانونی‌اش عمل نمی‌کند تا باشگاه هر طور که می‌خواهد پول بیت‌المال را حیف و میل ‌کند. از آقایان باید پرسید که با چه رویی از هواداران تقاضای کمک مالی دارید و روی کمک آنها حساب باز کرده‌اید؟!

پیگیری قرارداد بازیکنان آنقدرها هم سخت نیست و با در پیش گرفتن یک ساز و کار قانونی می‌توان از بروز چنین تخلفاتی جلوگیری کرد. ‌ای کاش یک نفر پیدا شود و به افکار عمومی بگوید که مسئول تخلف باشگاه در تغییر زمان قرارداد و پرداخت نشدن غرامت از سوی طارمی چه کسی است؟ مدیران فیفا این روزها حسابی درگیر پرونده‌های تیم‌های ایرانی هستند و وقت سر خاراندن ندارند. متأسفانه با سوءمدیریت‌های متنوعی که در فوتبال ما وجود دارد، اعتبار فوتبال ایران به شدت در خطر است.

بدون شک فدراسیون جهانی روی کشوری که از پس چند باشگاه لیگ برتری برنمی‌آید حساب نمی‌کند و هیچ اعتمادی ندارد. از وزارت ورزش و شخص وزیر انتظار می‌رود برای یک‌بار هم که شده نسبت به آینده سرخابی‌های پرطرفدار حساسیت نشان دهد. حواستان باشد که استقلال هم حال و روز خوشی ندارد و خطر حذف از لیگ قهرمانان آسیا را بیخ گوشش احساس می‌کند. بررسی چالش محرومیت، مواخذه خاطیان و برخورد قاطع با متخلفان یک‌بار برای همیشه بحران سوءمدیریت را در فوتبال ایران حل خواهد کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *