پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰
در میان افتضاح مدیران فوتبال؛

زور وزارت ورزش به یک «زن» رسید

سه شنبه ۴ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۲۵
کد مطلب: 552602
درحالی که مدیران فوتبالی با بی‌تدبیری میلیاردها تومان به بیت‌المال لطمه زده‌اند، وزارت ورزش به جای رسیدگی به این تخلفات، رئیس یک فدراسیون را برکنار کرده است.
زور وزارت ورزش به یک «زن» رسید
به گزارش جهان نيوز؛ تصمیمات غیرحرفه‌ای وزارت ورزش که البته سالهاست در این وزارتخانه جریان دارد، این بار با شروع مسئولیت چهار ساله مسعود سلطانی‌فر رنگ و بوی تازه‌ای به خود گرفته و این وزارتخانه بدون توضیح رسمی، یک زن را از فدراسیون چوگان برکنار کرد.
 
سلطانی فر که خود را وزیری مسلط بر امور ورزش نشان داده است، این بار بدون آنکه توضیحی در مورد دلایل برکناری گلنار وکیل گیلانی بدهد او را از ریاست فدراسیون چوگان برکنار و ابتدا احمد گواری را جانشین وی کرد و در کمتر از ۲۴ ساعت حمیرا اسدی را به عنوان سرپرست فدراسیون معرفی کرد.

اسدی در حالی سرپرست فدراسیون چوگان شده است که ابهامات در مورد انتخاب او هم زیاد است. وی مسئول امور مجامع معاونت قهرمانی، مسئول امور بین الملل فدراسیون فوتبال و مشاور معاون قهرمانی وزارت ورزش و جوانان بوده و هیچ ارتباطی هم به چوگان نداشته است.

ابهامات در مورد این اقدام وزارت ورزش زیاد است و ظاهرا هیچ مسئولی هم در این وزارتخانه نمی خواهد دلایل این برکناری را توضیح دهد و حداقل با یک شفاف سازی ابهامات را برطرف کند. این برکناری برخلاف اساسنامه فدراسیون هاست و مصداق بارز دخالت دولت در امور فدراسیون هاست. 

هر چند در پیش نویس اساسنامه فدراسیون ها که هنوز به تصویب نهایی نرسیده حق عزل و نصب رئیس فدراسیون از وزارت ورزش گرفته شده و به مجمع سپرده شده است. با این حال این وزارتخانه همچنان خود را برای برکناری روسای فدراسیون ها محق نمی داند و هیچ توجهی هم به رای و نظر مجمع فدراسیون ندارد.

درحالی که وزارت ورزش در مورد برکناری وکیل گیلانی هیچ توضیحی نداده است اما در محافل رسانه ای و ورزشی از انتشار چند عکس شخصی وی به عنوان دلیل برکناری اش نام برده می شود. اینکه وزارت ورزش مدیران پرخطای فوتبال را نمی بیند و زورش را به یک زن می رساند هم در نوع خود حکایت از دست های پشت پرده و نقش برخی آقازاده ها و مسئولان ورزش دارد.

اینکه مدیران استقلال و پرسپولیس که زیر مجموعه مستقیم وزارت ورزش هستند با بی تدبیری میلیون ها هوادار را نگران کرده اند و میلیاردها تومان هم به بیت المال ضرر زده اند با خیالی آسوده به کارشان ادامه می دهند و یک زن به خاطر انتشار عکس هایش برکنار می شود هم نوبرانه ای است از وزارت ورزش.

با این حال همچنان باید منتظر ماند و دید که آیا وزارت ورزش سکوتش را در مورد دلایل برکناری رئیس فدراسیون چوگان می شکند یا برکناری روسای فدراسیون ها را بدون هیچ توضیحی حق خود می داند؟
منبع: مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *