جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

زنجان، آماده میزبانی از عزاداران حسینی

سه شنبه ۴ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۲۱
کد مطلب: 552592
رئیس هیئت امنای حسینیه اعظم زنجان از آمادگی استان جهت میزبانی از عزاداران حسینی از سراسر کشور خبر داد و گفت: آموزش و پرورش و فرمانداری شهرستان زنجان برنامه لازم را جهت اسکان مهمانان حسینی ارائه داده‌اند.
زنجان، آماده میزبانی از عزاداران حسینی
به گزارش جهان نيوز، « محمدجواد غم‌پرور» شامگاه دیروز در نشست خبری اظهار کرد: به مناسبت ماه محرم برنامه‌های مناسبتی حسینیه اعظم زنجان از روز پنج‌شنبه سی‌ام شهریور شروع و تا 11 مهرماه ادامه خواهد داشت.
 وی افزود: طبق زمان‌بندی اعلام شده برنامه‌ها از ساعت 20 شب تا ساعت 23، هر شب شش برنامه در حسینیه اعظم زنجان در قالب تلاوت قرآن، سخنرانی، ذکر مصیبت، سینه‌زنی و مرثیه‌سرایی برگزار خواهد شد.
  غم‌پرور تصریح کرد: امسال سه مهمان ویژه نیز در مراسم ماه محرم حسینیه اعظم زنجان حضور و سخنرانی خواهند کرد که شامل رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، تولیت آستان قدس رضوی و نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان مهمانان ویژه هستند که طبق زمان‌بندی تعیین شده سخنرانی خواهند کرد.
رئیس هیئت امنای حسینیه اعظم زنجان یادآور شد: هماهنگی‌های لازم جهت برگزاری مراسم باشکوه روز هشتم محرم در زمینه تأمین امنیت،‌ پوشش تصویری و صوتی مراسم با دستگاه‌های ذی‌ربط صورت گرفته است.
 غم‌پرور تصریح کرد: همزمان با عزاداری‌های باشکوه مردم زنجان خیل عظیمی از عزاداران از سراسر کشور جهت پیوستن به این حرکت خودشان را به زنجان می‌رساند که در این زمینه برنامه اسکان این زائران امری مهم است که در همین راستا آموزش و پرورش و فرمانداری وظیفه اسکان مسافران را بر عهده دارند.
وی افزود: تسهیل امکان ادای نذر عزاداران ساکن در شهرها و کشورهای دیگر، ارتقای رعایت مسائل بهداشتی مرتبط با ذبح گوسفندان در مسیر دسته عزاداری و کاهش هزینه‌های مراحل ذبح، فریز و بسته‌بندی گوشت لاشه‌های گوسفندان نذری از اهداف اجرای طرح ذبح نیابتی است. طرح نیابتی موجب کاهش آلودگی‌های محیطی شهر در مسیر دسته حسینیه می‌شود.
 غم‌پرور در ادامه به طرح ذبح نیابتی اشاره کرد و گفت: سال گذشته در قالب طرح ذبح نیابتی 900 گوسفند ذبح شده که 500 رأس از آنها خارج از استانی بوده، طرح ذبح نیابتی موجب فراهم‌سازی امکان بهره‌مندی معنوی بیشتر از برنامه‌های عزاداران شب تاسوعای حسینی و برنامه‌ریزی مطلوب‌تر برای ذبح گوسفندان با توجه به تقارن حرکت دسته عزاداری با روزهای گرم سال طی سال‌های آتی می‌شود.
وی در ادامه گفت: حسینیه و زینبیه اعظم زنجان از ظرفیت‌های بالایی برخوردار هستند که متاسفانه به خوبی از این پتانسل‌ها استفاده نشده است از سال‌ آینده ماه محرم وارد فصل تابستان می‌شود، از همین رو شاهد افزایش مهمانان برای حضور در مراسم محرم در استان خواهیم بود اگر خواهان نمونه و برتر بودن استان در امر برگزاری مراسم عزادری به نحو احسن هستیم باید اقداملات لازم در این بخش از هم‌اکنون با تشکیل ستاد محرم سال ۹۷ صورت گیرد.
 رئیس هیئت امنای حسینیه اعظم زنجان یادآور شد: ارائه تخفیفات ویژه از سوی اصناف و مراکز اقامتی جهت جذب گردشگر مذهبی در استان موجب رونق گردشگری در زنجان می‌شود که لازم است مسئولان در این ارتباط هماهنگی و تلاش بیشتری داشته باشند.
غم‌پرور تصریح کرد: 3500 خادم افتخاری در حسینیه اعظم زنجان در بخش‌های مختلف فعالیت می‌کند که شامل اقشار و گروه‌های سنی مختلف هستند.
 وی در ادامه به فعالیت دارالشفای درمانگاه حسینیه اعظم زنجان اشاره کرد و گفت: وجود و تاسیس مکانی به عنوان درمانگاه دارالشفای حسینیه از 18 سال پیش در فکر اعضای هیئت امنای حسینیه وجود داشته و از آن سال همواره فعالیت خود را آغاز کرده و به مرور سال‌ها این فعالیت گسترده شده است، تا جایی که امرور شاهد درمانگاهی مستقل برای حسینیه اعظم زنجان هستیم که در دهه محرم خدمات ویزیت رایگان ارائه می‌دهد.
رئیس هیئت امنای حسینیه اعظم زنجان یادآورشد: هدف از فعالیت مؤسسه مصباح حسینیه اعظم زنجان، تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی، ایجاد اشتغال و درآمد پایدار برای اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی، مذهبی، از جمله اهداف فعالیت مؤسسه مصباح محسوب می‌شود.
 غم‌پرور به بخش‌های فعالیتی مؤسسه مصباح حسینیه اعظم زنجان اشاره کرد و افزود: موسسه مصباح در بخش‌های مختلف از حمله تولیدی، خدماتی، بازرگانی، صنعتی، معدنی، عمرانی، کشاورزی و دامداری فعالیت دارد که در بخش دامداری در عرصه تولید گوسفندان ن‍ژاد افشاری و اجرای طرح تحقیقاتی چند قلوزایی زیر نظر معاونت بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی فعالیت‌ می‌کند.
وی خاطرنشان کرد: یکی از دیگر اهداف فعالیت مؤسسه مصباح حسینیه اعظم زنجان افزایش تولیدات گوشتی در استان است که امیدواریم در آینده در بخش تولیدات گوشت استان و نیاز استان در این بخش نقش تأثیرگذاری را ایفا کنیم.

منبع:ایسنا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *