چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰
عرب‌سرخی:

منطقی نیست بالاترین مناصب را به جوانان بدهیم!

سه شنبه ۴ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۰۷:۴۰
کد مطلب: 552511
صحبت های عرب سرخی که به تازگی اسنادی در زمینه سوابق وی در بازجویی خشن از دستگیرشدگان در دهه شصت منتشر شده، از آنرو به شدت محل تأمل است که همه می دانند شعار اصلی جریان سیاسی خاص همواره استفاده از جوانان و بانوان در پست های کلان کشور بوده است.
منطقی نیست بالاترین مناصب را به جوانان بدهیم!
به گزارش جهان نيوز؛ فیض ا... عرب سرخی، از فعالان اصلاح طلب به تازگی در بخشی از مصاحبه خود با روزنامه آرمان امروز پیرامون اظهارات محمدرضا عارف مبنی بر اینکه در انتخابات سال ۹۸ با دولت ائتلاف نمی کنیم، گفته است:

«کشور ما در وضعیتی نیست که بخواهیم بر طبل تک‌روی بکوبیم. من معتقدم که حتی باید در سطح وسیع‌تری با جریانات اصولگرا نیز صحبت کرد و آنها را قانع به نوعی همگرایی کرد تا بتوانیم از طریق یک همکاری گسترده در سطح ملی مشکلات کشور را کم کنیم.»

او در بخش دیگری از صحبت های خود نیز تأکید می کند:
من فکر نمی‌کنم که قرار بوده بالاترین مناصب را به جوانان بدهند که حالا بگوییم چرا این افراد را به معاونت برگزیدند. باید از انرژی و پتانسیل نیروهای جوان در سیستم استفاده شود اما قرار نیست سنگین‌ترین کارها بر دوش جوان‌های مجموعه قرار گیرد. اینکه مدیریت ما پیر باشد یک بحث است و حرف درستی است که باید از جوانان استفاده کرد اما اینکه بالاترین مناصب را در اختیار جوانان قرار دهیم به نظرم ایده منطقی نیست.[۱]

*صحبت های عرب سرخی که به تازگی اسنادی در زمینه سوابق وی در بازجویی خشن از دستگیرشدگان در دهه شصت منتشر شده، از آنرو به شدت محل تأمل است که همه می دانند شعار اصلی جریان سیاسی خاص همواره استفاده از جوانان و بانوان در پست های کلان کشور بوده است.

مسئله ای که اظهارات عرب سرخی و البته انتصابات این روزهای اصلاح طلبان در شهرداری تهران نشان می دهد صرفا یک لقلقه زبان و عاملی برای جذب رأی مردم است نه بیشتر و آنها خود در صف اول مخالفان اعطای پست های کشور به جوانان و نو شدن نسل مدیریتی کشور هستند.

مخالفت با اعطای مناصب مدیریتی کلان به جوانان همچنین بر اساس منطق نیز حرکتی غلط است و اتفاقا تأکیدات عقلانی و دینی بر آن است که جوانان ارجحیت بیشتری برای احراز پست های کلان حکومتی دارند.

به عنوان مثال اینکه شیخین نیز از دلایل مخالفت خود با حکومت امیرالمومنین(ع) را جوان بودن ایشان عنوان می کرده اند!

از طرفی اظهارات عرب سرخی در حالی است که هم دولت، هم شهرداری و هم شورای شهر تهران، جملگی در اختیار این جریان خاص سیاسی قرار دارد و در واقع عرب سرخی نیز آب پاکی را روی دست کسانی ریخته که انتظار داشتند چپ ها از جوانان هم استفاده کنند!

پیش از این، برخورد سرد و کوبنده ستاد جریان خاص با حزب جوانگرای ندای ایرانیان و انتصابات نجفی در موسسه همشهری نیز اعتراض جوانان اصلاح طلب را برانگیخته بود.
گفتنیست، داریوش قنبری از فعالین اصلاح طلب و از نمایندگان سابق مجلس نیز چند هفته قبل در صحبت هایی تأکید کرد که دولت هم به نحوی در اختیار اصلاح طلبان است.[۲]

1_http://www.armandaily.ir/fa/news/main/198854
2_ mshrgh.ir/774574

 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *