سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۲۱
۲۴

نامه جدید به رئیس دستگاه قضا/ احمدی نژاد دوباره سر وقت علی لاریجانی رفت!

دوشنبه ۳ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۴۷
کد مطلب: 552325
اگر آقای علی لاریجانی می خواهد از اینجانب به شما شکایت نماید آزاد است ولی چرا باید نام مجلس را وارد این ماجرا کند. این عمل خلاف قانون اساسی چگونه قابل توجیه است و آیا نباید مورد پیگرد قضایی قرار گیرد؟
نامه جدید به رئیس دستگاه قضا/ احمدی نژاد دوباره سر وقت علی لاریجانی رفت!
به گزارش جهان نيوز؛ دکتر احمدی نژاد رئیس جمهور سابق و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ، در نامه ای خطاب به آیت الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه به نقض قوانین و مقررات و حقوق اساسی مردم در دستگاه قضایی و بی پروایی برخی افراد در سوء استفاده از قدرت برای پی جویی مقاصد سیاسی شدیدا اعتراض کرد و خواستار احیای حقوق مردم و جلوگیری از اقدامات خلاف قانون در دستگاه قضا شد.

متن کامل نامه جدید و جنجالی محمود احمدی نژاد به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
آیت الله صادق لاریجانی
رییس محترم قوه قضاییه
 
با سلام و آرزوی موفقیت در خدمت به ملت بزرگ ایران و در سنگر بسیار مهم قوه قضاییه ، ضروری است نکاتی را به استحضار جنابعالی برسانم.

روند نامناسب در بخش های مهمی از دستگاه قضا موجب نگرانی بسیاری از مردم و دلسوزان کشور و انقلاب شده است. ظاهراً عده ای بدون توجه به قوانین و مقررات و حقوق اساسی مردم و با احساس امنیت و مصونیت از هر نوع رسیدگی ، بی پروا مقاصد سیاسی و غیر سیاسی خود را در پوشش این دستگاه و با استفاده نادرست از قدرتی که ملت در اختیار این مجموعه قرار داده است دنبال می کنند.

موارد متعددی از این دست می توان نام برد و اینجانب به عنوان یک شهروند ایرانی موظف و البته مجاز به طرح مشکل و دفاع از حقوق همه کسانی هستم که در این روند ناعادلانه مورد ظلم و اجحاف قرار می گیرند. این یک عهد الهی است که امروز مصمم تر و آگاهانه تر تا پای جان بر آن خواهم ایستاد. مگر نه اینکه قیام امام حسین‌(ع) برای مقابله با ظلم بود.

یکی از آشکارترین این موارد  نحوه برخورد دستگاه قضا با آقای رحیمی معاون اول محترم دولت دهم بود. ابتدا و بدون هیچ مقدمه ای جنابعالی در رسانه ها حکم محکومیت ایشان را صادر کردید و سپس زیر مجموعه حضرتعالی رسیدگی را آغاز کردند و البته نتیجه از قبل معلوم بود.

مورد آشکار دیگر نحوه برخورد دستگاه قضا با آقای حمید بقایی معاون محترم اجرایی دولت دهم است.

نحوه دستگیری و بازداشت موقت ، نحوه بازجویی ، نوع اتهامات بی اساس ، نحوه تفتیش منزل و ضبط وسائل ، نحوه اطلاع رسانی ، نحوه تمدید مکرر بازداشت موقت ، نحوه رفتار در زندان انفرادی ، نحوه رفتار با وکلای ایشان ، نحوه تعیین بازپرس و قاضی ، نحوه رفتار و مواضع اعلامی مقامات دادسرا و قاضی تعیین شده از ابتدا و نحوه اعمال محدودیت‌های شدید و غیر قانونی بر آقای بقایی و وکلای ایشان ، همه حاکی از اولاً زیر پا گذاشتن بسیاری از قوانین و مقررات جاری کشور و ثانیا اصرار بر اجرای یک تصمیم قبلی برای برخورد و محکوم کردن آقای بقایی است.

وکلای مدافع آقای بقایی بارها سعی کردند از حضرتعالی وقت بگیرند و تخلفات و موارد را یادآوری نمایند که امکان‌پذیر نشد و نهایتاً از طریق پست سفارشی مواردی را به دفتر حضرتعالی منعکس کردند.

لابد فراموش نکرده اید که در مجمع تشخیص مصلحت وقتی از علت تمدید چند باره و غیر قانونی بازداشت موقت آقای بقایی سوال کردم ، جنابعالی فرمودید که افرادی جدیداً ادعاهایی را مطرح کرده‌اند. سوال کردم که ؛ آیا سندی نیز ارائه داده اند که جنابعالی فرمودید خیر. وقتی با اشاره به صراحت قانون و سخنان مقام معظم رهبری و حتی سخنان خود حضرتعالی، بر بی اعتبار بودن این ادعاها و غیر قانونی بودن بازداشت موقت به استناد این ادعاها تاکید کردم ، جنابعالی فرمودید آقای بقایی فرق می کند. گفته شد که چه فرقی می کند که پاسخی وجود نداشت. در برابر درخواست تجدید نظر در این رویه غیر قانونی ، جنابعالی بر ادامه آن تاکید فرمودید که به شما گفته شد؛ بسیار خوب امروز شما در موضع قدرت قرار دارید و ما کاری نمی توانیم بکنیم. مطالب دیگری نیز رد و بدل شد که از آن می گذرم.

نهایتاً آقای بقایی بادستور مقام معظم رهبری از زندان انفرادی آزاد شدند.

بیش از 4 سال است که مقامات قضایی مدام تکرار می کنند که اینجانب پرونده دارم . دست آخر معلوم شد که دو شکایت به نام اشخاص که مختومه شده و دو شکایت از رییس مجلس موجب ایجاد پرونده شده است.

طی چهار سال گذشته به خصوص بعد از هر سفر استانی و استقبال مردمی و حتی پس از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری به‌طور مکرر ادعا شده است که علیه اینجانب پرونده وجود دارد. به گونه ای صحبت می‌شد که گویی حقوق ملت را تضییع و به افراد فراوانی اجحاف کرده ام. تا جایی‌که مخالفان و معاندان به‌خصوص بیگانگان صدها داستان و افسانه ساخته و صدها تهمت و افترا به اینجانب و دولت دهم و جمهوری اسلامی زده اند. اینک معلوم شد که موضوع ، شکایت آقای علی لاریجانی از اینجانب است.

لازم است نگاهی به قانون اساسی داشته باشیم . روابط قوا تنظیم شده است . کدام اصل اجازه داده است یک قوه علیه قوه دیگر و یا مجلس علیه رییس جمهور و رییس قوه مجریه آن‌هم به دلایل واهی به قوه دیگر شکایت کند. مجلس فقط می تواند سوال و استیضاح نماید. حل اختلاف قوا به عهده مقام معظم رهبری است. اتفاقاً در این دو مورد هم از طریق هیات حل اختلاف تفسیر شورای نگهبان از اصل 75 اخذ و معلوم شد حق با اینجانب بوده است. تاریخ گواه است که مجلس قبل تمام تلاش خود را در زمینه سوال و استیضاح و فشار درباره اینجانب و دولت دهم انجام داد.

اگر آقای علی لاریجانی می خواهد از اینجانب به شما شکایت نماید آزاد است ولی چرا باید نام مجلس را وارد این ماجرا کند. این عمل خلاف قانون اساسی چگونه قابل توجیه است و آیا نباید مورد پیگرد قضایی قرار گیرد؟

معلوم است وقتی با بنده و همکارانم که مدیران ارشد نظام بوده ایم چنین رفتار می شود ، چگونه عموم مردم می توانند به احقاق حق خود امیدوار باشند.

متاسفانه این رفتاری است که توسط عده ای ، بی محابا در دستگاه قضایی جاری می شود و از موجبات اصلی نارضایتی عمومی از نظام جمهوری اسلامی شده است.

شنیده می شود که اخوی حضرتعالی ، جناب آقای علی لاریجانی رییس محترم مجلس شورای اسلامی قصد کاندیداتوری برای انتخابات ریاست جمهوری آینده را دارند و مهم ترین مانع در این راه را بنده و همکاران بنده تلقی می نمایند.

به نظر شما چرا ما باید قربانی اهداف سیاسی شویم. نقش جنابعالی و قوه تحت امر شما در این ماجرا چیست؟

جایگاه ریاست قوه قضاییه ایجاب می کند که از برخورد غیر قانونی و ظالمانه با آقای بقایی و موارد مشابه ممانعت به‌عمل آورید و امید مردم را به احقاق حق در دستگاه قضا احیا کنید. این یک آزمایش تاریخی است. انتظار این‌جانب آن است که وارد شوید و قاطعانه از اقدامات خلاف قانون جلوگیری کنید.
 
خادم ملت ایران
محمود احمدی نژاد

 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


سرور
Iran, Islamic Republic of
به نظر بنده بهتر است تا این دوسال تمام نشده احمدی نژاد محاکمه و به اتهام هر چیزی! اعدام شود.
بهر حال رییس جمهور شدن برای علی لاریجانی محال است.گندم ری به طالب اش نرسید.
ناصر
Iran, Islamic Republic of
دو جناح سعیشون همینه میخوان اعدام سیاسی بکنند این مرد بزرگ رو . ولی ملت و رهبر عزیز اجازه نمیدن.
Iran, Islamic Republic of
دلت خوشه برادر
حسین
Netherlands
اگر رای مردم بر اساس نتایج باشد ، همه سود می برند. پس باید مردم را آموزش داد تا بر اساس میزان ارزشیابی کنند و رای دهند و نه براساس تبلیغ و احساس.
موضوع بعدی اینکه در این مثلث حداقل دو ضلع در جهت حق نیستند و اگر باز هم دقیقتر باشم در این روزها که مشکلات منطقه به پشت مرزهای ایران اسلامی رسیده ، هر گونه ناهمانگی بزیان اسلام است. لذا این اصطکاک ها قبل از آنی که موجب استهلاک شود "جمع" شود.
اخرین مورد اینکه بین آقا علی لاریجانی و آقا محمود آحمدی نژاد دومی را ترجیح می دهم و اولی را اصلا نمی خواهم. اما نظام باید بتواند نیروهای جدیدی را که داریم آزاد کند و اگرنداریم چه کسانی مسئول نساختن نیرو برای فردای جمهوری اسلامی ایران بوده؟
دست حق بهمراه حق پرستان
Iran, Islamic Republic of
احمدی نژاد هر از گاهی خودنمایی می کند تا بگوید عمر سیاسی من هنوز تمام نشده در حالیکه "تمت بمنه و کرمه"
Iran, Islamic Republic of
عمر سیاسی اونایی تموم شده که برای موندن در قدرت حاضرن با همه دنیا ائتلاف کنن ولی حتی توی شهر خودشون در انتخابات مجلس دوم میشن.
با وجودی که معتقدم احمدی نژاد مدتهاست که به خطا میره اما در مقام مقایسه واقعا به علی لاریجانی ترجیحش میدم، هردوشون مستبد و خودرای هستن اما حداقل احمدی نژاد منافع ملی رو قربانی منافع حزبی نمیکنه (چون عملا حزبی نداره، اگرم کاری میکنه واسه خودشه). لاریجانی در 20 دقیقه با تصویب برجام، 80 میلیون ایرانی رو برای 15 سال عقب مونده نگه داشت. با حمایت از زنگنه، تا 25 سال مخازن نفتی کشور رو به دشمن سپرد. اینا کارهایی است که با هیچ چیزی قابل جبران نیست.
Iran, Islamic Republic of
روند کثافت کاری های سیاسی موجب لطمه به اصل نظام می شود

تمام کنید بازی های کودکانه و احمقانه را
Iran, Islamic Republic of
چرا هیچ اصلاح طلبی اصولگرا نمیشه ولی اصولگرایان ریزش میکنند و اصلاح طلب نیست.یعنی بدست گرفتن قدرت آنقدر جاذبه داره
Iran, Islamic Republic of
خوب پس بگو چرا لاریجانی کنار رئیس اصلاحات نشسته پس قراره از هر طریق می تونه برای آینده اش رای جمع کنه پناه برخدا
Iran, Islamic Republic of
این آقا با تمام خدمات ارزنده ای که خصوصا در چهار سال اول داشت، اما همیشه دنبال ایجاد تنش و جنجال بوده!! الان هم ول نمیکنه!!!
اون از ایستادگی مقابل امر ولایت و درگیری های متعدد در مجلس و یکشنبه سیاه و... اینم از جو سازی علیه قوه قضاییه!
ظاهرا اون خدمات هم برای نام و نشان شخصیش بوده نه برای رضای الهی!
پناه بر خدا...

حب الدنیا رأس کل خطیئه
حسین
Netherlands
آقا : ایشان در مقابل دوربینها پرسید بگم؟ چند بار . گفتند : بگو . احمدی نژاد هم با مدرک گفت . نتیجه؟ اینها حتی در اشتباه کاری مهارت ندارند. میشد آقا فاضل را احضار رسمی کرد ، در یک اطاق بسته دسته جمعی چای و بعد تبرئه. اما هیچ خبری از آقا فاضل نیست ! خوب در این یک مورد که شما باید حق بدهید که ایشان تنش ایجاد کرد اما بنفع صداقت.
فی امان الله
Iran, Islamic Republic of
بهرجهت باید احمدی نژاد بااین داستانهای من در اوردی را محاکمه کنید و حتما به زندان هم بیندازید !!چون در کت بعضی از ما مردم این داستانها نمیرود ؟ کسیکه برادرش را انداخت از همه پستهایش کنار و خانه نشین کرد !در جریانی این حقیر در شهرستانی دیدم که وقتی امد بازرسی این داداش خام زمینخواران او را احاطه و گزارش تادرست داد !! یقین احمدی نژاد اشتباهاتی داشته است و بر منکرش هم لعنت اما غرض نداشته و مثل دیگران اندوخته این مملکت را بوسیله اعوان و انصارش به باد نداده است !! کسیکه بعد از رئیس جمهور میرود در خانه ملکی 180 متری خود در منطقه متوسط تهران یقین کسی مثلش تا کنون نیامده است !!کسیکه زمینخوار و رانتخوار و بساز بفروش دولتی و حکومتی و تاجر پیشه را با مسکن مهر به روز سیاه انداختتاریخ ایران یاد ندارد او را حتما محاکمه کنید چون نا باورمان نمیشود ایشان صداقت در کارش نبوده و نیست وگرنه از معاون اولش رحیمی دفاع میکرد جانانه که چیزی نمیگوید چون ما میدانیم این رحیمی عزیز از دارو دسته لاریجانی رئیس مجلس بود و منتخب او با فشار به معاونت احمدی نژاد !! او را محاکمه کنید تا رسوای شود هر که در او غش باشد !!
Iran, Islamic Republic of
خوب یا احمدی نژاد در این نامه ادعای واهی داره و یا اینکه داره حقیقت مطلب را بیان میکنه .قوه قضائیه باید یاد بگیره پاسخ بده و اینکه چرا پرونده یک نفر را روی هوا چندین سال نگه میدارید تکلیفش را معلوم کنید و بگید که بالاخره اگر مجرم پیگرد داره و اگر هم نداره منع تعقیب صادر کنید .عین استخوان لای زخم همیشه نگه ندارید بابا پدر مغز مردم را داوردید با این مصلحت اندیشی
ستار
Iran, Islamic Republic of
سران فتنه که علنا کودتا کردند برای براندازی نظام چرا از سال ۸۸ تا حالا که هشت سال گذشته محاکمه نشدند ؟ در حالیکه جرمشان محرز بود
چرا محاکمه سران کودتا به مصلحت کشور نیست ولی کسیکه با رای ۲۵ میلیون نفر رئیس جمهور شده و حقش توسط همین سران کودتا منکوب شده محاکمه اش مستحب موکد شده.
این تعارضات نشان دهنده کینه های شتری و بهانه های بنی اسرائیلی است
البته بنده شخصا با محاکمه احمدی نژاد موافقم به دو شرط:
اولا قبل از محاکمه محمود، دادگاه سران کودتای ۸۸ برگزار شود
ثانیا هر دو دادگاه علنی و در مقابل دیدگان ملت برگزار شود
United Kingdom
سلام
قوه قضاییه باید اینجا با استناد قوی جواب بده. بقایی چرا بازداشت شد. مگه به صرف ادعا بدون مدرک میشه کسی را بازداشت کرد؟
موفق باشید.
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
ما با احمدی نژاد و دار و دسته ش سر جنگ نداریم چون نه قدرت دارن، نه ثروت دارن و نه به جایی وصلن و در واقع فعلا که هیچ کاره اند بلکه ما با کسانی سر جنگ داریم که با سوءاستفاده از منصب و قدرتی که دارن، بی پروا دارن تو این کشور میتازونن و هر کاری که دلشون می خواد می کنن و اتفاقا همه جا و همه کس رو با قدرت و رانت و ثروتی که دارن با خودشون هماهنگ می کنن!!!
ما با اون عده سر جنگ داریم که انقلاب و کشور و مردم را از آن خود می دانند نه خود را از آن انقلاب و کشور و مردم...
ما با اون عده سر جنگ داریم که نه آرمان های انقلاب می دونن چیه و نه مشکلات کشور و مردم واسه شون اهمیت داره بلکه تنها و تنها به منافع خود و اطرافیان و هم قبیله ای های خود فکر می کنن و بس...
تذکر: نامه امام حسین به محمد بن حنفیه از کربلا:
فَکانَّ الدُّنیا لَمْ تَکُنْ وَ کانَّ الْآخِرَةَ لَمْ تَزَلْ وَ السَّلام؛
پس گویا دنیایی نبوده و گویا آخرت همیشه بوده است».
Iran, Islamic Republic of
علی لاریجانی از احمدی نژاد شکایت کرده؛ چند ساله که دارند از شکایتهاش بهره برداری سیاسی می کنند؛ اون وقت شما تیتر زدید احمدی نژاد رفته سراغ علی لاریجانی؟
انصافتون کجاست؟
مهدی یار
Iran, Islamic Republic of
نامه های بی پایه و اساس آقای احمدی نژاد، چند جنبه داره

۱_ من هستم ، حتی اگر با "من درختم" قوام بگیره.

۲_ هماهنگی اصلاح طلبان، و فرقه انحرافی در تخریب قوه قضاییه. نظیر اونچه که صادقی نماینده لیست امید انجام داد در شامورتی بازی های احمدی نژاد می بینیم.

۳_ احمدی نژاد خودش رو در حلقه ی انحرافی قرار داد. این حلقه منشاء مفاسد اقتصادی هستند. یک نمونه همین بقایی و رحیمی که احمدی بهش اشاره کرده. اینها هم خودشون رو دولت پاکان و امام زمان می دونن. بنابراین تشنج آفرینی احمدی نژاد برای سرپوش گذاشتن بر همین عناوینه.


یک نکته طنز هم در نوشته احمدی نژاد وجود داره. مثلاً گفته من مانع ریاست جمهوری علی لاریجانی ام. و این داره چوب لا چرخ من می کنه. یکی نیست از احمدی نژاد بپرسه: دقیقا شما کی هستید و چه جایگاهی دارید که خیال کردی مانع ریاست جمهوری کسی شدی؟! مثلا با همون نوار پاره های یکشنبه سیاه قراره مقابل کسی بایستید؟! اونم که موجب توبیخ خود شما شد. رهبری فرمودند: خلاف شرع، قانون، و اخلاق بوده. من از طرفداران آقای احمدی نژاد می پرسم: اگه رهبری ایشون رو تو مجمع منصوب نمی کرد، این (۱) شما جلوش (۰) می خورد که بشه (۱۰)؟! بشه عضو تشخیص مصلحت؟! آقای احمدی نژاد با ۱ درصد آراء باطله که در انتخابات ۹۶ ریخته شد، حساب و عیارش مشخصه. چون گفتند ما تو انتخابات شرکت می کنیم و به کسی غیر خودمون رای نمی دیم. من نمی دونم این جریان متوهم چرا خودشو همه ی کشور می دونه. که بعد این ۱ درصد مانع ریاست جمهوری کسی بشن!!
Iran, Islamic Republic of
اگر مردم میدونستند همین آرای باطله میتونه ملاک باشه همه به احمدی رای میدانند ولی حیف که ملت را از انتخاب به حق ودرست محروم کردند!
رضایی
United Arab Emirates
این درصداروازکجادرآوردی شما
Iran, Islamic Republic of
چنان مینویسی که باور میکنیم به معاد و عقوبت تمسخر باور نداری. حتی مخترع انحراف هم انحراف را به مسائل مالی ربط نداد. چرا که موضوع چیز دیگری بود.
کل اتهام بقایی 300 ملیون تومان است که پول یک آپارتمان70 متری هم نمیشود.هنوز خلافی هم ثابت نشده ولی تا اینجای کار 8 ماه زندانش را تحمل کرده.
بزرگترین پرونده مالی دولت عدالت 3000 میلیارد تومان وام کم وثیقه بود که مقصرش اعدام و کل اموالش که این مبلغ را پوشش میداد مصادره شده.
اتهام مالی احمدینژاد هم پرداخت 7000 میلیارد یارانه به مردم بدون اجازه مجلس بوده.
یک قلم پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان 12000میلیارد است که 70% وجوهش مشکوک الوصول و اموالش شناسایی نشده است. یعنی تا اینجای کار حدود 8400 میلیارد تومانش از جیب مردم پریده. بقیه پرونده های ریز و درشت امثال کرسنت نیز بماند.
بعید میدانم این حقایق را ندانید ولی با اینچنین قلم زدن و گمراه کردن برخی خصوصا برخی جوانان فقط بر گناهان خود می افزایید.
دعا میکنم خدا همه ما را به راه راست هدایت فرماید تا انشا... از این فلاکت نجات یابیم.
شراره
احمدی نژاد دیگر محبوبیت ندارد زیرا اختیارش در دست حلقه انحرافی است
حسن
Iran, Islamic Republic of
من اگر بجای احمدی نژاد بودم موقعیکه معاون اول محکوم شد از همه مردم بابت گماردن وی عذر خواهی می کردم وویگر دم از حق مردم نمی زدم ولی نفس آدم ورسیدن به قدرت با هر وسیله ومظلوم نمائی چه ها نمی کند وآدم خودرا مضحکه همین مردم می کند
Iran, Islamic Republic of
"لطفا نظرات وسخنرانی های رییس دولت دهم را بیشتر منتشر کنید. تا مسایل روشنتر شود.