پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

ترامپ به دنبال در اختیار گرفتن سازمان ملل است

دوشنبه ۳ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۵۵
کد مطلب: 552285
به اعتقاد کارشناس مسائل بین‌الملل، منظور ترامپ از سهم بیشتر آمریکا در هزینه­‌های سازمان ملل متحد عبارت است از اینکه این سازمان باید در اختیار آمریکا باشد. سخنرانی ترامپ در مجمع عمومی هیچ تأثیری برای دنیا نداشت.
ترامپ به دنبال در اختیار گرفتن سازمان ملل است
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم ، «فرشید باقریان»، کارشناس مسائل بین‌الملل ، در خصوص مواضع ضد ایرانی و غیرمنطقی ترامپ در سازمان ملل متحد و میزان تأثیرگذاری آن در بین افکار عمومی، با اشاره به اینکه ترامپ به دنبال در اختیار گرفتن سازمان ملل متحد است، بیان داشت: هشتاد درصد سخنان ترامپ در مجمع عمومی سازمان ملل متحد مربوط به ایران بود؛ لذا اگر کشوری به اسم ایران نبود، ترامپ سخن چندانی در سازمان ملل نداشت.

وی با توجه به عدم آشنایی رئیس­ جمهور آمریکا از فضای سیاست بین­‌الملل گفت: سخنرانی ترامپ در مجمع عمومی نخستین حضور وی در سازمان ملل بود. ترامپ هیچ سابقه سیاسی و سابقه سخنرانی در سازمان ملل ندارد.

کارشناس مسائل بین‌الملل با تأکید بر ارزیابی سخنرانی ترامپ در مجمع عمومی مطرح کرد: ترامپ بیشتر از آنکه به واسطه حضور خود در سازمان ملل سخنرانی کند، گزارشی چندماهه از عملکردها و رویکردهای خود به جامعه آمریکا داد.

وی با بیان اینکه رئیس‌جمهور آمریکا در سخنرانی خود در سازمان ملل متحد به دنبال سهم­ خواهی بیشتر از اعضای این سازمان بود، اشاره داشت: ترامپ اصرار داشت سازمان ملل با سهم زیاد آمریکا از هزینه آن اداره می‌شود.

باقریان با توجه به ادعایی که دولت دونالد ترامپ در قبال مدیریت سازمان ملل متحد و شورای امنیت این سازمان دارد، تأکید کرد: منظور ترامپ از سهم بیشتر آمریکا در هزینه­‌های سازمان ملل متحد عبارت بود از اینکه این سازمان باید در اختیار آمریکا باشد.

وی با تأکید بر عدم تأثیرگذاری سخنان ترامپ در نظام بین‌الملل مطرح کرد: ترامپ برای جامعه آمریکا که خشونت و پرخاشگری را دوست دارد، خوب سخنرانی می‌کند. حتی وی سخنان تأثیرگذاری برای یک آمریکایی داشت؛ اما اگر از جامعه آمریکایی بیرون آییم، برای دنیا هیچ تأثیری نداشت.

کارشناس مسائل بین‌الملل با اشاره به مخالفت­‌ها با سخنان ترامپ تأکید کرد: امانوئل ماکرون سخنران بعد از ترامپ بود. او علاوه بر اینکه سخنان ترامپ را تأیید نکرد، بلکه به مخالفت با سخنان وی در مورد برجام پرداخت. ماکرون به ضرورت تعهد به این توافق و باقی ماندن در آن اشاره داشت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *