جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

انتقاد کارگزارانی‌ها از شهردار کارگزارانی

می‌گویند مسئولیت‌ها دست رقیب است...
دوشنبه ۳ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۰۷:۴۳
کد مطلب: 552240
انتقادات گسترده اعضای حزب کارگزاران از محمدعلی نجفی، شهردار تهران که او هم یک چهره کارگزارانی است این ظن را تقویت می‌کند که حزب کارگزاران از تقسیم غنائم در شهرداری تهران راضی نیست.
انتقاد کارگزارانی‌ها از شهردار کارگزارانی
به گزارش جهان نيوز؛ «جهانبخش خانجانی» فعال اصلاح‌طلب و عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی به تازگی در بخشی از مصاحبه خود با روزنامه ابتکار گفته است:

«در انتخابات شورای شهر تهران پیروز انتخابات شدیم ولی دیدیم که عناصر جریان رقیب مسئولیت‌ها را به دست گرفته‌اند. طبیعی است که این موضوع در بدنه اجتماعی موجی از نگرانی و بدبینی را به وجود می‌آورد. می‌توانیم این موضوع را از فشارهایی که به شهردار یا تیم شهرداری وارد می‌شود، تفسیر کنیم یا اینکه بگوییم آنها ناخواسته به دام چنین افرادی افتاده‌اند. ولی آنچه مهم است اینکه این موضوع باعث وازدگی بدنه اجتماعی می‌شود و می تواند به عنوان یک آفت در انتخابات آینده دامن اصلاح‌طلبان را بگیرد.»

او در ادامه می‌افزاید: آفت دوم این است که رئیس جمهوری محترم نتواند وعده‌هایی که به مردم داده است و مردم به واسطه آن وعده‌ها و اعتبار و حمایت اصلاح‌طلبان به او رای داده‌اند را برآورده کند. این آفت بیشتر از موضوع و احتمال انشقاق در جریان اصلاحات آسیب‌رسان است. بنابراین مشکل اساسی اصلاح‌طلبان در انتخابات آینده بدبینی بدنه اجتماعی به این جریان است، چرا که اعتقاد دارند چه لزومی دارد ما زحمت بکشیم و انتخابات را ببریم، بعد نیروهای جریان رقیب و عناصر فرصت‌طلب به جای اصلاح‌طلبان مسئولیت‌های کوچک و بزرگ اجرایی و سیاسی را بر عهده بگیرند. به نظر من آفت و آسیب جدی که اصلاح‌طلبان را تهدید می‌کند این موضوع است و باید از آن ترسید.[1]

*بخش نخست اظهارات خانجانی بیشتر نوعی بهانه‌جویی برای یک جریان خاص سیاسی به نظر می‌رسد که با هزاران وعده رنگارنگ توانست پا به شورای شهر و شهرداری تهران بگذارد اما اکنون که می‌بیند قادر به تکرار کارنامه جهادی محمدباقر قالیباف نیست؛ اینطور می‌گوید که «عناصر جریان رقیب مسئولیت‌ها را بر عهده گرفته‌اند!»

بدیهیست که این مسئله بویژه در هنگامیکه حتی یک چهره اصولگرا هم در شورای شهر پنجم حضور ندارد، به هیچ وجه مسموع نیست و چهره‌های اصلاح‌طلب بایستی پاسخگوی عملکرد خود باشند.

قبل از خانجانی، دیگر عضو حزب کارگزاران یعنی علی‌محمد نمازی هم طی اظهاراتی با انتقاد از چینش مدیران شهرداری توسط نجفی گفته بود: «اینکه دولت و شهرداری تهران چرا چنین رفتاری در انتخاب‌های خود دارند، طبق نظر شخصی من می‌تواند از عدم باور جدی به مواضع اصلاح‌طلبی و جمهوریت نظام باشد.»[2]

انتقادات گسترده اعضای حزب کارگزاران از محمدعلی نجفی، شهردار تهران که او هم یک چهره کارگزارانی است این ظن را تقویت می‌کند که حزب کارگزاران از تقسیم غنائم در شهرداری تهران راضی نیست.

مسئله دومی که خانجانی درباره بستگی سرنوشت رئیس‌جمهور روحانی و اصلاح‌طلبان به یکدیگر بیان کرده است نیز بسیار حائز اهمیت است.
خاصّه آنکه طی روزهای اخیر برخی چهره‌های اصلاح‌طلب نظیر تاجیک، حاجی، شیرزاد، تاجرنیا، خرّم و ... مدعی شده‌اند که عملکرد روحانی ربطی به اصلاح‌طلبان ندارد و آنها نبایستی پاسخگوی عملکرد دولت باشند!

گفتنیست در کنار خانجانی، چهره‌های دیگری همچون منتجب‌نیا، زیباکلام، طاهرنژاد و... نیز قرار دارند که بر یکسان بودن سرنوشت روحانی و اصلاح‌طلبان با یکدیگر تأکید کرده‌اند.

برخی تحلیلگران معتقدند سرنوشت این تقابل درون گفتمانی به پیروزی گفتمان اول و حاکم شدن گفتمان «طلاق اصلاح‌طلبان از روحانی» بر اردوگاه چپ‌ها منجر خواهد شد.

1_ http://ebtekarnews.com/?newsid=88832
2_ mshrgh.ir/776558
مرجع : مشرق
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *