پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

ایران قدرتمند‌تر از همیشه

احمدرضا پوردستان
يکشنبه ۲ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۲۲
کد مطلب: 552171
رجزخوانی اخیر ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل متحد نشانه شکست‌های دولت آمریکا در مقابل جمهوری اسلامی ایران در منطقه غرب آسیاست.
جهان نيوز - امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان*: دفاع مقدس گنجینه‌ای ارزشمند و عبرت‌آموز برای تاریخ امروز و فردای کشور است و هفته دفاع مقدس، فرصتی برای نشان دادن بخشی از اقتدار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران بویژه ارتش به مردم است. در عین حال می‌توان تقارن هفته دفاع مقدس با ماه محرم را نیز فرصتی مناسب برای تبیین فرهنگ ایثار و شهادت و فرهنگ عاشورا به نسل‌های جدید انقلاب اسلامی عنوان کرد.
 
امروز ما علاوه بر تجربه هشت سال جنگ تحمیلی، جنگ اول و دوم خلیج فارس و جنگ افغانستان را رصد کرده و با بهره‌گیری از این آموخته‌ها، آمادگی حضور در شرایط نابرابر را داریم. اقتدار نیروهای مسلح کشور در مقایسه با سال‌های دفاع مقدس بسیار بالاتر است و این اقتدار سبب شده تا حضور بیگانگان هیچ تاثیری در امنیت کشور نداشته باشد.
 
مقاومت، پایداری و صلابت مردم ایران در هشت سال دفاع مقدس تحت فرماندهی هوشمندانه و مدیریت حکیمانه حضرت امام(ره) روند جنگ تحمیلی و واقعیات صحنه نبرد را به گونه‌ای ترسیم کرد که دشمنان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای نه تنها دسترسی به اهداف خود را با شکست مواجه می‌دیدند که تلاش همه‌جانبه‌ای را برای نجات صدام و جلوگیری از فروپاشی رژیم بعث در دستور کار قرار دادند.
 
تردیدی نیست که ملت غیور ایران اسلامی به فضل و مدد الهی با رهبری مقتدرانه و حکیمانه مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای عزیز (مدظله العالی) و اندوخته‌ها و تجربیات عزت‌بخش هشت‌ساله دفاع مقدس و پس از آن دوران رشد و بالندگی و سازندگی، بابصیرت و هوشیاری آحاد جامعه در برابر هجمه‌ها، توطئه‌ها و ترفندهای مذبوحانه دشمنان قسم‌خورده با بیداری و هوشیاری، اقتدار و عظمت بیش از پیش اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی را برای آحاد مسلمانان به ارمغان خواهند آورد.
 
البته نباید این نکته را نیز از نظر دور داشت که به طور قطع نبرد ملت ایران با دشمنان خود پایان نیافته است. جنگی که رژیم صدام به ملت ایران تحمیل کرد، حاصل توطئه مشترک آمریکا، اروپا و اکثر رژیم‌های عربی خاورمیانه و خلیج‌فارس بود. دولتمردان آمریکا با هویت اسلامی انقلاب و ظلم‌ستیزی و سازش‌ناپذیری نظام جمهوری اسلامی ایران، مشکل دارند. آمریکا، انقلاب اسلامی را آغازگر بیداری اسلامی در جهان و کانون مقاومت در برابر سیاست‌های سلطه‌جویانه خود می‌بیند و به همین دلیل در چهار دهه اخیر از هیچ تلاشی برای نابودی نظام جمهوری اسلامی ایران خودداری نکرده است.
 
در همین ارتباط می‌توان به رجزخوانی اخیر ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل متحد اشاره کرد که نشانه شکست‌های دولت آمریکا در مقابل جمهوری اسلامی ایران در منطقه غرب آسیاست.
 
تردیدی نیست که ستیز سلطه‌جویانه‌ آمریکا علیه ایران، در سال‌های آینده نیز ادامه خواهد یافت اما در این نکته نیز نباید تردید کرد که ایران قدرتمندتر از همیشه به راه خود ادامه خواهد داد و بر توطئه‌های آتی نیز غلبه خواهد کرد.
 *جانشین فرمانده کل ارتش
مرجع : روزنامه جام جم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *