پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
۲

اظهارات جدید از ظریف/ از بی فایده بودن مذاکره با آمریکا تا خروج از برجام

يکشنبه ۲ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۵۹
کد مطلب: 552065
ظریف در پاسخ به این پرسش که آیا اروپایی ها به ایران گفته اند که صرف نظر از هر اتفاقی که بیفتد به توافقنامه برجام پایبند خواهند ماند، گفت: اروپا چنین چیزی را بیان کرده است. ضرورت دارد که ما در زمان مناسب برای خودمان مشخص کنیم که منافع ملی ما چیست؟ ما منطبق بر منافع ملی خودمان عمل می کنیم.
اظهارات جدید از ظریف/ از بی فایده بودن مذاکره با آمریکا تا خروج از برجام
گروه بین الملل جهان نيوز: طی روزهای گذشته محمد جواد ظریف تلاش کرده مواضع متفاوتی نسبت به ماه های گذشته دربرابر آمریکا و همچنین درباره پرونده برجام اتخاذ کند.

وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با وزیر خارجه ژاپن تاکید کرد: سیاست دولت کنونی آمریکا در قبال برجام این پیام را به جهان می دهد که مذاکره با آمریکا بی فایده است.

«محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران در گفت‌وگو با شبکه "سی ان ان" گفت عقب‌نشینی از برجام و بازگرداندن برنامه هسته‌ای به سرعت قبل، یکی از گزینه‌های ایران است.

ظریف در پاسخ به سوالات «فرید زکریا» مجری سی‌ان‌ان تاکید کرد که تایید پایبندی یا عدم پایبندی ایران به برجام، بخشی از توافق هسته‌ای نبوده و یک موضوع داخلی برای دولت آمریکاست که نمی‌تواند رئیس جمهور «دونالد ترامپ» و دولتش را از مسئولیت‌هایی که در قبال برجام دارد، فارغ کند.

وی با بیان اینکه تهران به خروجی فرایند تایید از سوی کاخ سفید توجه می‌کند، افزود که ایران گزینه‌های متعددی دارد، از جمله عقب‌نشینی کردن از برجام و بازگرداندن برنامه هسته‌ای به سرعت قبل.

با این حال وی تاکید کرد: این برنامه همچنان صلح آمیز باقی خواهد ماند اما دیگر محدودیت هایی را که ایران داوطلبانه پذیرفت، شامل نخواهد شد.

ظریف در پاسخ به این پرسش که آیا اروپایی ها به ایران گفته اند که صرف نظر از هر اتفاقی که بیفتد به توافقنامه برجام پایبند خواهند ماند، گفت: اروپا چنین چیزی را بیان کرده است. ضرورت دارد که ما در زمان مناسب برای خودمان مشخص کنیم که منافع ملی ما چیست؟ ما منطبق بر منافع ملی خودمان عمل می کنیم. این مسئله مهم است که بتوانیم یک فضای بین المللی قابل پیش بینی داشته باشیم. به نظر من کاری که آمریکا می کند این است که این کشور علاوه بر اینکه غیرقابل پیش بینی است، که شاید برخی وقت ها کارایی داشته باشد، اما این کشور ثابت کرده است که قابل اعتماد نیست.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
امیدوارم صداقت داشته باشد
سعید110
Iran, Islamic Republic of
ظریف هیچ وقت فاعل فعل فهمیدن نبوده است! یعنی متن های پیچیده و دو پهلوی کدخدا چنین اجازه ایی را هیچ وقت به او نخواهد داد! مگر آنکه از چنین متونی فاصله بگیرد. البته بیشتر منظور مذاکراتی است که به چنین متونی ختم می شود.