چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

واکنش آیت الله مرعشی نجفی به تجاوز عراق

شنبه ۱ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۰۰
کد مطلب: 551867
ملت شریف عراق بایستی هرچه زودتر همانند برادران ایرانی خود که علیه طاغوت قیام کرده و سرنگونش ساختند به پا خاسته و تا نابودی کامل رژیم صدام تکریتی از پای ننشسته و نگذارند که تسلیحات جنگی آن‌ها که از بیت‌المال مسلمین تهیه شده صرف تجاوز به خاک ایران و کشتار برادران مسلمان بی دفاع و نابودی منابع حیاتی گردد.
واکنش آیت الله مرعشی نجفی به تجاوز عراق
به گزارش جهان نيوز، آیت الله العظمی مرعشی نجفی همزمان با تجاوز عراق به خاک ایران پیامی را صادر کردند که شرح آن در زیر می آید:
بسم الله الرحمن الرحیم
و لا تحسبن الله غافلا عما یعمل الظالمون
ملت مسلمان و آگاه ایران! همان طور که آگاهی دارید به دنبال حملات هوایی و زمینی ناجوانمردانه و غیر انسانی مزدوران رژیم بعثی عراق به شهرها و قراء و قصبات، خاصه مناطق مسکونی و موسسات درمانی و آموزشی در خوزستان و غرب کشور صدها مرد و زن و کودک و پیر و جوان ما شهید و یا مجروح و مصدوم و آواره و بی خانمان شده اند.
جای بسی شگفتی است که برخی از دستگاه های تبلیغاتی کشورهای مختلف به تقلید از رادیو عراق این حملات وحشیانه را به مراکز نظامی، و خارج از مناطق مسکونی قلمداد می کنند و شگفت آورتر آن که برخی دیگر از رژیم خونخوار بعثی حمایت و جانبداری می نمایند.
گویی از عواقب شوم هجوم بر ملت مسلمان ایران که خشم و تحرک ملت های مسلمان دیگر کشورهای اسلامی را به دنبال دارد آگاهی ندارند. آنان بدانند که ملت مسلمان عراق خود به زودی رژیم ظالم و جبار بعثی را سرنگون نموده و ملت های دیگر اسلامی نیز آنان را که از حمله وحشیانه به مسلمانان کشور ما حمایت می کنند به آتش خشم خدا خواهد سوخت.
آری! ملت شریف عراق بایستی در این موقعیت حساس و سرنوشت ساز هرچه زودتر همانند برادران ایرانی خود که علیه طاغوت قیام کرده و سرنگونش ساختند به پا خاسته و تا نابودی کامل رژیم صدام تکریتی از پای ننشسته و نگذارند که تسلیحات جنگی آن ها که از بیت المال مسلمین تهیه شده و بایستی در جنگ با دشمنان اسلام به کار رود صرف تجاوز به خاک ایران و کشتار برادران مسلمان بی دفاع و نابودی منابع حیاتی گردد.
اینجانب ضمن درود به ارواح پاک برادران مجاهدی که در این جنگ تحمیلی به درجه رفیع شهادت رسیده اند به عموم بازماندگان آنان تبریک و تسلیت عرض نموده و از درگاه خداوند متعال برای آن گلگون کفنان طلب مغفرت و آمرزش می نمایم.
همچنین از نیروهای مسلح، ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران شجاع و جان بر کف و سایر قوای نظامی و انتظامی و نیروهای رزمنده و انقلابی و مردم مبارز که با رشادت خارق العاده در جنگ با قوای صدام تکریتی جهانیان را به حیرت افکنده اند مجددا قدر دانی می کنم.
واقعا مایه امیدواری است که گاهی به جوانانی بر می خورم و از اینجانب می خواهند تا دعا کنم آنان در جبهه نبرد حق علیه باطل به درجه شهادت نایل شوند. این روحیه معنوی که در هیچ یک از ارتش های جهان به جز سربازان صدر اسلام سابقه نداشته در خور تقدیر و ستایش است. و نیز از پزشکان و متخصصین امور درمانی که با جان و دل رهسپار مناطق جنگی شده و به یاری هموطنان مجروح و مصدوم خود شتافته اند همچنین از عموم ملت شجاع و مبارزمان که با مساعدت های مادی و معنوی خود دیگر برادران ایمانی ما را که در مناطق جنگی در حال نبرد به سر می برند یاری می نمایند قدردانی و آنان را دعا نموده و توفیقات روز افزون یکایک آنان را از خداوند سبحان مسالت می نماید.
البته لازم است عموم ملت انقلابی ما به یاری آوارگانی که در این جنگ تحمیلی در اثر بمباران های قوای بعثی خانه و کاشانه خود را از دست داده اند بشتابند و قبل از فرا رسیدن فصل سرما از هیچ کمکی تا حد توان خود در حق آنان دریغ نورزند.
امید است به یاری خداوند بزرگ و توجهات حضرت ولی عصر روحی له الفداء به زودی حکومت جبار بعث عراق سرنگون و ان شاءالله تعالی حکومت عدل اسلامی و قرآنی در کشور هم کیش و همسایه ما عراق عزیز که دربرگیرنده مراقد ائمه اطهار و اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام است برقرار گردد.
والسلام علی جمیع عبادالله الصالحین
اول ذی الحجه 1400
قم- شهاب الدین الحسینی المرعشی النجفی

منبع:دفاع پرس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *