پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

تاریخچه اجاره خودرو شرایط اجاره آن

شنبه ۱ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۱۱
کد مطلب: 551803
اجاره ماشین یا آژانس کرایه خودرو شرکتی است که مدت کوتاهی خودروها - رنت ماشین و خودرو - را اجاره می دهد، معمولا از چند ساعت تا چند هفته اجاره می شود. اغلب با شاخه های محلی متعددی (که به کاربر اجازه می دهد یک وسیله نقلیه را به مکان دیگر بازگرداند)، و عمدتا در نزدیکی فرودگاه ها یا مناطق مشغول شهر قرار دارند و اغلب توسط یک وب سایت که امکان رزرو آنلاین را فراهم می کند، تکمیل می شوند.
تاریخچه اجاره خودرو شرایط اجاره آن
به گزارش جهان نيوز؛ آژانس های اجاره خودرو عمدتا به افرادی که نیاز به وسایل نقلیه موقت دارند، به عنوان مثال کسانی که ماشین ندارند، مسافران خارج از شهر وکشور یا صاحبان وسایل نقلیه آسیب دیده هستند. آژانس های اجاره خودرو همچنین می توانند به نیازهای صنعتی خود حرکت کنند، با اجاره کامیون ها و کامیون ها، و در بازار های خاص، انواع وسایل نقلیه مانند موتور سیکلت یا اسکوتر نیز ارائه می شود.
در کنار اجاره اولیه وسایل نقلیه، سازمان های اجاره خودرو نیز معمولا محصولات اضافی مانند بیمه، سیستم موقعیت یابی جهانی (GPS)، سیستم های سرگرمی، تلفن های همراه، صندوق های ایمنی و صندلی های ایمنی کودک را ارائه می دهند.
 
تاریخچه اجاره خودرو
اولین ومشهور ترین شرکت اجاره خودرو، به سال ۱۹۱۲می رسد. شرکت آلمانی Sixt با سه اتومبیل برای اجاره تاسیس شد.جو ساندرز از اوماخا، نبراسکا برای اولین بار تنها با یک مدل T Ford قسطی در سال ۱۹۱۶ شروع به کار کرد، اما در سال ۱۹۱۷، شرکت فورد - اجاره خودرو اسپرت - لیروی ۱۸ مدل Ts را با ۱۰ سنت در هر مایل خریداری کرد. نام شرکت Saunders Drive-It-Yourself و سپس سیستم Saunders تبدیل شد. تا سال ۱۹۲۶، سوندرز به ۵۶ شهر گسترش یافت. شرکت ساوندز توسط Avis در سال ۱۹۵۵ خریداری شد.
یکی از رقبای اولیه در اجاره خودرو شرکت  Saunders، والتر جاکوبس بود که در سال ۱۹۱۸ با دوازده شرکت Ford Model T.The قرداد داشت .در سال ۱۹۲۳ توسط جان هرتز خریداری شد.
در انگلستان، شرکت اجاره خودرو با نام Godfrey Davis در سال ۱۹۲۰ تأسیس شد و در سال ۱۹۸۱ توسط Europcar خریداری شد.
این بخش به سرعت در آمریکا گسترش یافت؛ در سال ۱۹۲۶ انجمن آمریکایی Driveurself بیش از ۱۲۰۰ نماینده در شیکاگو تشکیل داد.
رشد در سفر پس از جنگ جهانی دوم منجر به ایجاد چندین شرکت بین المللی شناخته شده از جمله شرکت ملی اتومبیل (۱۹۴۷)، Europcar (1949)، Car Rental Project (1957)، Bus day car (1958)، و Budget car rental (1958) میتوان اشاره کرد.
 
 
شرکت های اجاره خودرو چگونه کار میکنن
بسیاری از دفاتر اجاره اتومبیل انواع وسیعی از وسایل نقلیه را با توجه به بودجه و نیازهای فضایی مورد استفاده قرار می دهند و بعضی نیز وسایل نقلیه تخصصی را با توجه به مکان خود مانند مبدل ها، مدل های معتبر، وسایل نقلیه هیبریدی / الکتریکی یا SUV ها و مسافرین ارائه می دهند. در فرودگاه های بزرگ و یا در شهرهای بزرگتر، برخی از آژانس های اجاره ای مستقل خودرو، وسایل نقلیه ای را برای اجاره ارائه می کنند. برخی از شرکت های تخصصی مانند Rent-a-Wreck خودروهای - اجاره ماشین و خودرو خارجی - قدیمی تر را با قیمت - قیمت کرایه ماشین خارجی - های پایین تر ارائه می دهند.
برای اجازه دادن به طبقه بندی یکنواخت و مقایسه آسان قیمت های اجاره اتومبیل، انجمن سیستم های صنعت اجاره اتومبیل (ACRISS) سیستم کد گذاری کد ماشین ACRISS را توسعه داده است. این توصیف اندازه، تعداد درب، نوع گیربکس (دستی / اتوماتیک)، و اینکه آیا ماشین دارای تهویه مطبوع است، به چهار حروف کد گذاری شده است. اولین حرف در کد Acriss نشان دهنده طبقه بندی عمومی وسیله نقلیه (به عنوان مثال مینی، اقتصاد، فشرده و غیره) است. نام دوم نوع خودرو را پیشنهاد می دهد (به عنوان مثال ۴ درب، املاک، تبدیل، SUV و غیره). نام سوم به طور کلی برای مشخص کردن نوع انتقال مورد استفاده قرار می گیرد، اگرچه می توان آن را نیز برای توصیف چند چرخ وسیله نقلیه استفاده کرد و نام چهارم نوع سوخت را مشخص می کند و اینکه آیا خودرو دارای تهویه مطبوع است یا خیر.
طبقه بندی های اضافی بر اساس تعداد صندلی ها و حجم تنه نیز توسط انجمن اجاره خودرو بلادرنگ تنظیم شده اند تا سیستم یکپارچه برای ارزیابی انواع ماشین ها در سیستم های رزرو آنلاین مانند Amadeus، Galileo GDS، Worldspan یا Sabre فراهم کند.
 
شرایط اجاره خودرو
اجاره اتومبیل تحت شرایط بسیاری است که از یک کشور به کشور دیگر متفاوت است و از یک شرکت به دیگری متفاوت است. به طور کلی، خودرو باید همان شرایطی که در آن اجاره داده شد، بازگردانده شود و اغلب نباید محدودیت مسافت پیموده شود، در غیر این صورت هزینه اضافی ممکن است متحمل شود.
به دلایل بیمه، برخی شرکت ها حداقل و یا حداکثر سن اجاره را تعیین می کنند. در بعضی موارد، سن قانونی برای اجاره می تواند تا ۲۵ برابر باشد، حتی در کشورهایی که حداقل سن قانونی برای داشتن گواهینامه رانندگی بسیار پایین است، به عنوان مثال ۱۴،۱۵،۱۶ یا ۱۷ در ایالات متحده.
در همه موارد مجوز رانندگی معتبر برای اجاره یک وسیله نقلیه مورد نیاز است، و برخی از کشورها نیاز به مجوز رانندگی بین المللی (IDP) دارند.
اکثر شرکت های اجاره اتومبیل نیاز به استفاده از یک کارت اعتباری برای اتهام هزینه های اضافی دارند باید با بازده خودرو و یا هزینه های جاده، جریمه مربوط به موتورسیکلت و یا سوخت گم شده در پیدا کردن نقص باشد. در عوض یک کارت اعتباری، برخی از شرکت ها نیاز به سپرده نقدی بزرگ دارند. بعضی از شرکتها مانند Enterprise، کارت اعتباری را برای سپرده ها، معمولا با تأیید بلیط اقامت در دور سفر، برای مثال، یک بلیط هواپیمایی، اتوبوس یا قطار.
 
مختصر شرح حال اجاره خودرو تشریفات طباطبایی
 
 اجاره خودرو طباطبایی
مجموعه اجاره خودرو تشریفات طباطبایی با سالها تجربه در صنعت نسبتا نوپای اجاره خودرو یا همان رنت کار مفتخر است که با بیش از ۸۰ دستگاه خودرو وهمچنین بهترین خودروهای روز دنیا را با نازلترین قیمت و شرایط سهل و آسان در اختیار متقاضیان محترم قرار دهد.
پیشینه فعالیت مجموعه:
سابقه تاسیس این مجموعه حدودا به سال ۱۳۸۲ توسط برادران طباطبایی باز می گردد. این مجموعه در ابتدا فعالیت خود را با سرمایه گذاری در این صنعت آغاز نمود و در طول زمان بر تعداد خودروهای خود افزود و خودروهای ناوگان خود را در اختیار شرکت های واسطه جهت اجاره خودرو قرار می داد و تا آنجا که به عنوان بزرگترین دارنده ناوگان خودروهای لوکس برای شرکت های واسطه رنت کار درآمد و تقریبا غالب شرکت های مهم در این صنف با این مجموعه کار کرده اند و تمامی و یا حداقل بخشی از خودروهای مورد نیاز خود را از طریق این مجموعه تامین و فراهم نموده اند و در این برهه زمانی این مجموعه هرگز با مشتریان به صورت مستقیم در ارتباط و تماس نبوده است.
در سال ۱۳۹۰ مجموعه تشریفات طباطبایی بنا به دلایل ذیل اقدام به تعامل مستقیم با مشتریان نمود:
  • عرضه مستقیم خودرو با به مشتریان با هدف حذف هزینه های واسطه گری از پرداختی های مشتریان
    تعامل صحیح و تعهد نسبت عودت به اسناد و ودیعه های مشتریان بدون معطلی و در هنگام عودت خودرو
    سرویس دهی بهتر به مشتریان و چک آپ کامل خودروها قبل از تحویل
    پشتیبانی اداری (مثل رفع توقیف و …)  و فنی (مثل تعمیرات مورد نیاز و … ) بدون واسطه گری و در اسرع وقت
    دریافت بازخورد مستقیم و بدون واسطه از مشتریان در بابب رضایتمندی آنها از خودرو استیجاری و تمایلات آنها در باب تامین خودروهای جدید
    تعیین صحیح و منصفانه خسارات احتمالی به جهت جلوگیری از زیان بیشتر مشتریان
    و هم اکنون مفتخر به آن هستیم که به عنوان بزرگترین مجموعه اجاره خودرو بدون واسطه گری در خدمت هموطنان گرامی باشیم.
مزیت های نسبی نسبت به سایر رقبا:
خودروهای این مجموعه در مالیکت خود مجموعه بوده و بنابرین مشتری هزینه واسطه گری را پرداخت نمی نماید.

 
بدلیل مالیکت مجموعه بر خودروهای ناوگان و در جهت حفظ منافع مجموعه و رضایتمندی مشتریان خودروها از لحاظ فنی سالم بوده و سرویس شده تحویل مشتری می گردد.به دلیل سودآوری مجموعه از محل دریافت اجاره بها این مجموعه در تعیین خسارات احتمالی بر خلاف بسیاری از شرکت های واسطه رعایت انصاف را نموده و از دریافت وجهی مازاد بر هزینه کرد و خسارت وارده به جد خودداری می نماید.
 
تمامی اسناد و ودیعه دریافتی هنگام عقد قرارداد بر خلاف بسیاری از شرکت های واسطه بی قید و شرط به مشتری عودت داده می شود.
راهبردها:
خودروهای این مجموعه همگی در مالکیت مجموعه اجاره خودرو طباطبایی بوده و هیچگونه واسطه گری در آن صورت نمی گیرد این مجموعه سالیان متوالی خودروهای خود را در اختیار سایر شرکت های اجاره خودرو قرار می داده است لیکن با توجه به بی تعهدی برخی شرکت های اجاره خودرو در تعامل با متقاضیان اجاره خودرو و عدم پایبندی به تعهدات ضمن قرارداد و متضرر شدن مستاجرین خودرو اقدام به حذف واسطه ها نموده و اهتمام ورزیده تا خود با تعاملی سالم و شرافتمندانه و با پایبندی به تعهدات مبتی بر قرارداد فی مابین این معضل را از سر راه این صنعت نوپا بردارد و از خسران و زیان مستاجرین جلوگیری نماید. فلذا اکیدا توصیه می گردد که در صورتی قصد اجاره خودرو رو دارید صرفا از مالک خودرو و پس از رویت سند و برگ سبز خودرو اقدام به اجاره آن نمایید تا مبادا دچار خسران و زیان گردید. همانطور که گفته شد از آنجا که این مجموعه مالک خودروها می باشد بنا به مصالح مجموعه و رفاه حال مشتریان بر سلامت فنی خودرو دقت بیشتری به عمل می آید و تمام تلاش ما بر آن است تا خودرو بی عیب و نقص تحویل گردد و تمامی سرویس های دوره ای در زمان مقرر انجام گردد تا مبادا در هنگامی در اجاره مشتری می باشد دچار خرابی و نقص فنی گردد.
“ما بر آنیم تا خدماتی بهتر و شایسته و درخور شما هموطن گرامی ارائه دهیم”
 
 
 
از جمله شرکت های اجاره خودرو در جهان

شرکت های اجاره خودرو در ایران :
شرکت اجاره خودرو تشریفات طباطبایی – شرکت اجاره خودرو – شرکت اجاره خودرو بدون راننده – شرکت اجاره اتومبیل
شرکت های اجاره خودرو در خارج :
Autolib’-AutoShare-Buffalo CarShare-Cambio CarSharing-Car Next Door-Car2Go-City Car Club-City CarShare-Cityhop-CarShareGoCarGoGet-Greenwheels–ommunauto/VrtucarCommunityCarShare-DriveNow-Drivezy-Enjoy-Enterprise CarShare-Evo Car Share-Flexicar-Flinkster-Getaround-Gig Uhaul Car Hertz 24/7-JustShareIt-Carsharing-Modo-Momo Car-Sharing-MylesCar-ReachNow-RideShare DelawareStadtmobil-Turo-ShareYourDrive-Zipcar-Zoom-
 
شرکت های اجاره خودرو  صنعتی:
Bunk Campers- CanaDream- Cruise America- Wicked Campers
تماس با اجاره خورو طباطبایی
موبایل: ۰۹۱۲۱۰۱۰۸۲۲
موبایل :۰۹۱۲۱۰۱۰۹۰۰
تلفن های ثابت :
۰۲۱-۳۳۰۰۰۱۰۰
۰۲۱-۷۷۰۰۰۱۰۰
۰۲۱-۲۲۰۰۰۱۰۰
تاریخچه اجاره خودرو/اتمام اخبار خودرو
Print Friendly, PDF & Email
مرکز اجاره خودرو بدون راننده طباطبایی
تلفن تماس:۰۹۱۲۱۰۱۰۹۰۰ - ۰۹۱۲۱۰۱۰۸۲۲
مشخصات خودرو اجاره بهای خودرو
# تصویر خودرو رنگ مدل روزانه ماهیانه
۱ اجاره پورشه پانامرا پورشه پانامرا ۴S قهوه ای ۲۰۱۰ ۳,۵۰۰,۰۰۰ ۵۰,۰۰۰,۰۰۰
۲ اجاره بنز S500 بنز S500 (فول کامل) مشکی ۲۰۰۹ ۱,۸۰۰,۰۰۰ ۳۵,۰۰۰,۰۰۰
۳ اجاره بی ام و 428 کروک بی ام و ۴۲۸ (کروک) آبی کاربنی ۲۰۱۵ ۱,۸۰۰,۰۰۰ ۳۵,۰۰۰,۰۰۰
۴ اجاره بی ام و x6 بی ام و X6 سفید ۲۰۱۱ ۱,۷۰۰,۰۰۰ ۳۲,۰۰۰,۰۰۰
۵ اجاره بی ام و x6 بی ام و X4 سفید ۲۰۱۵ ۱,۶۰۰,۰۰۰ ۳۱,۰۰۰,۰۰۰
۶ اجاره پورشه باکستر کروک قهوه ایی پورشه باکستر (کروک) قهوه ای ۲۰۱۱ ۱,۵۰۰,۰۰۰ ۳۰,۰۰۰,۰۰۰
۷ اجاره پورشه باکستر کروک پورشه باکستر (کروک) سفید ۲۰۱۱ ۱,۵۰۰,۰۰۰ ۳۰,۰۰۰,۰۰۰
۸ اجاره بنز E250 بنز E250 سفید ۲۰۱۴ ۱,۴۰۰,۰۰۰ ۲۴,۰۰۰,۰۰۰
۹ اجاره بی ام و z4 کروک بی ام و Z4 (کروک) سفید ۲۰۱۴ ۱,۲۰۰,۰۰۰ ۲۰,۰۰۰,۰۰۰
۱۰ اجاره بی ام و 528 بی ام و ۵۲۸ سفید ۲۰۱۴ ۱,۲۰۰,۰۰۰ ۲۰,۰۰۰,۰۰۰
۱۱ اجاره بی ام و 528 بی ام و ۵۲۸ مشکی مات (کربن) ۲۰۱۳ ۱,۲۰۰,۰۰۰ ۲۰,۰۰۰,۰۰۰
۱۲ اجاره بی ام و 328 بی ام و ۳۲۸ سفید ۲۰۱۴ ۱,۰۰۰,۰۰۰ ۱۹,۰۰۰,۰۰۰
۱۳ اجاره بنز CLS بنز CLS مشکی مات (کربن) ۲۰۰۸ ۹۵۰,۰۰۰ ۱۸,۰۰۰,۰۰۰
۱۴ اجاره لندکروز GXR لندکروز مشکی ۲۰۱۰ ۸۵۰,۰۰۰ ۱۷,۰۰۰,۰۰۰
۱۵ اجاره بنز C200 بنز C200 سفید ۲۰۱۱ ۸۵۰,۰۰۰ ۱۷,۰۰۰,۰۰۰
۱۶ اجاره پرادو دو درب پرادو نیو (دو درب) سفید ۲۰۱۲ ۶۵۰,۰۰۰ ۱۳,۰۰۰,۰۰۰
۱۷ اجاره پرادو دو درب پرادو نیو (دو درب) مشکی ۲۰۱۲ ۶۵۰,۰۰۰ ۱۳,۰۰۰,۰۰۰
۱۸ اجاره سانتافه نیو سانتافه نیو (IX45) مشکی ۲۰۱۵ ۵۰۰,۰۰۰ ۱۲,۰۰۰,۰۰۰
۱۹ اجاره سانتافه نیو سانتافه نیو (IX45) سفید ۲۰۱۴ ۴۵۰,۰۰۰ ۱۱,۰۰۰,۰۰۰
۲۰ اجاره اسپورتیج اسپورتیج نیو (فول) سفید ۲۰۱۴ ۴۵۰,۰۰۰ ۱۱,۰۰۰,۰۰۰
۲۱ اجاره اسپورتیج اسپورتیج نیو (نیمه فول) سفید ۲۰۱۴ ۴۰۰,۰۰۰ ۱۰,۰۰۰,۰۰۰
۲۲ اجاره اپتیما اپتما نیو سفید ۲۰۱۴ ۴۰۰,۰۰۰ ۱۰,۰۰۰,۰۰۰
۲۳ اجاره سوناتا نیو YF سوناتا نیو YF سفید ۲۰۱۲ ۳۸۰,۰۰۰ ۹,۰۰۰,۰۰۰
۲۴ اجاره سوناتا نیو سوناتا نیو YF سفید ۲۰۱۱ ۳۵۰,۰۰۰ ۸,۵۰۰,۰۰۰
۲۵ اجاره النترا النترا سفید ۲۰۱۴ ۳۵۰,۰۰۰ ۸,۵۰۰,۰۰۰
۲۶ اجاره پژو پرشیا پژو پرشیا سفید ۱۳۹۴-۵ ۱۳۰,۰۰۰ ۳,۰۰۰,۰۰۰
۲۷ اجاره پژو 206 پژو ۲۰۶ سفید ۱۳۹۴-۵ ۱۳۰,۰۰۰ ۳,۰۰۰,۰۰۰
به اشتراک بگذارید!
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *