شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
۸

چرا مشکل خاتمی با تله گذاری حل نمی شود؟

شنبه ۱ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۵۹
کد مطلب: 551769
آقای خاتمی نه تنها دیگر خط امامی نیست بلکه با معیارهای عرفی، حتی دموکرات هم نیست و سیاسی کاری مستبد و معارض جمهوریت محسوب می شود. چنین شناسنامه ای حتی با نشستن کنار امام معصوم (ع) هم جا به جا یا پاک نمی شود
چرا مشکل خاتمی با تله گذاری حل نمی شود؟
گروه سیاسی جهان نيوز، محمد ایمانی: مراسم وداع با پیکر مرحوم آیت‌الله راستی کاشانی دیشب در حسینیه جماران برگزار شد. در حاشیه این مراسم ، تصاویری منتشر شده که سید محمد خاتمی (از سران فتنه 88) را کنار آقایان رئیس مجلس و رئیس صدا و سیما نشان می دهد. آبان دو سال پیش هم کرباسچی عکس مشابهی را از خاتمی - به بهانه حضور درمراسم روضه در خانه قدرت علیخانی- کنار وزیر اطلاعات گرفت. تدارک کنندگان این تصاویر لابد تصور می کنند که از این طریق می شود به ممنوعیت زدایی از خاتمی پرداخت.

اینجا چند سوال وجود دارد: اولا نسبت مشی خاتمی با مواضع انقلابی آیت الله راستی کاشانی (ره) چیزی جز تباین و تقابل است؟ خاتمی برای چه در مراسم وداع با شخصیتی شرکت کرده که پاکباخته امام خمینی بود؟ مگر نه اینکه متحدین سیاسی خاتمی ، در سازمان مجاهدین انقلاب، از امام خواستند شخصیتی را برای حکمیت میان آنها (طیف چپ) و طیف راست سازمان انتخاب کند و امام، آقای راستی کاشانی را حکم قرار دادند؟ و مگر نه اینکه هم طیفان خاتمی به داوری آیت الله راستی تمکین نکردند و حرف امام را زمین گذاشته و سازمان را به بن بست کشاندند؟

سازمان و " مجمع روحانیون " و حزب مشارکت (اکثریت دوم خردادی ها) بعد ها با کنار گذاشتن خط امام(ره)، سراغ ائتلاف با گروهک های التقاطی مطرود اما نظیر نهضت آزادی رفتند و پروژه های مشترکی مانند آشوب های 78 و 88 را بر ضد منویات امام طراحی کردند. با این وصف آیا حضور خاتمی در مراسم وداع با یار امام  (ره) چیزی جز ظاهر سازی و بی صداقتی است.

ثانیا ، آقای خاتمی نه تنها دیگر خط امامی نیست بلکه با معیارهای عرفی، حتی دموکرات هم نیست و سیاسی کاری مستبد و معارض جمهوریت محسوب می شود. چنین شناسنامه ای حتی با نشستن کنار امام معصوم (ع) هم جا به جا یا پاک نمی شود؛ مگر به ابراز ندامت وعذرخواهی صادقانه از نظام و مردم . معمای پیچیده ای نیست که نشود فهم کرد. خاتمی چندین بار در محافل خصوصی و حتی در دیدار با برخی فعالان دانشجویی تصریح کرده است که می دانست تقلب مورد ادعا در انتخابات سال 88 واقعیت ندارد.

او یا باید تکذیب کند که بارها در دیدار های خصوصی و محفلی چندین و چند بار به دروغ بودن ادعای تقلب اذعان کرده، که نمی تواند. چون هم شاهدان اذعان او فراوان و متعد هستند و هم در آن صورت باید تقلب 11 میلیون رایی را ثابت کند. یا این که بر اساس اعتراف درست خود، به مردم توضیح دهد برای چه کتمان شهادتی به این مهمی کرده ، بلکه برخلاف علم خود، سردسته مدعیان تقلب و تحریک کنندگان مردم به آشوب شده و آن خسارت عظیم را که موجب دشمن شاد شدن ملت ایران شد، کلید زده است؟

خاتمی البته تا امروز شجاعت نداشته که یکی از دو گزینه فوق را در پیش گیرد و در موقعیت خود ساخته "ارّه نشینی" گرفتار شده است. او چاره ای جز ابراز پشیمانی و عذرخواهی ندارد. اما چیزی که کم دارد، حرّیت و شجاعت جبران خیانت است. او در جرگه ای قرار گرفت که خط قرمز جمهوری اسلامی اس، چرا که رای مردم و جمهوریت همانند اسلامیت، خط قرمز نظام است. که اگر شورش طلبی و یاغیگری در برابر رای مردم خط قرمز نباشد، دیگر مردم سالاری وجود نخواهد داشت.

نشستن آقایان لاریجانی و عسکری کنار یکی از سران فتنه حتما خطایی بزرگ و ظلم به جمهوری اسلامی است. پیش از این کرباسچی دبیر کل حزب اشرافی کارگزاران، با اسم بردن از لاریجانی، خواستار سربازگیری از اردوگاه رقیب شده بود.اما خیانت سران فتنه هم با چنین صحنه سازی هایی پاک نمی شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
تو را به خدا تسویه حساب های شخصی را جایگزین مشکلات اصلی کشور نکنید
Denmark
بیخودی توهم نزن. هیچ کس با کنار هم نشستن اینا دنبال هیچ هدفی نبوده
شریفی
Iran, Islamic Republic of
بسمه تعالی
مرحوم راستی اواخر گرایشش از خط امامی به خط هاشمی تغییر کرده بود و این جلسه نیز به همین منظور باید انجام شده باشد تا قدردانی از آن مرحوم کرده باشند و نیز نیات خود را در اینگونه مراسم به منصه ظهور برسانند. بنابراین عبارت صحیح در مورد آقای راستی این است که باید گفت خط امامی سابق.
حسین
Netherlands
از یک جائی در تاریخ باید بتوانیم عملکردها را در ترازو بگداریم و بعد یک قدم جلوتر رفته رفتار نوکران مردم را قبل از رسیدن به مقامات پیش بینی کنیم. متاسفانه هنوز اهمیت ارزشیابی عملکردها را با میزان درک نکرده ایم و احساسی یا خطی رای می دهیم. می بینیم که افرادی با نتایج منفی در مسئولیتها ، هنوز هستند و یا امید به بازگشت دارند.
یا حق
Iran, Islamic Republic of
وقتی که آقای عسکری در سیمای ملی فوت یک شخصیت را با یک فیلم زیر سوال می برد (به طرف با اجبار سم می خورانند بعد در استخر می اندازند تا گمان برده شود که در استخر خفه شده)نشستن کنار دست لیدر فتنه که چیزی نیست و از طرفی آقای لاریجانی هم بارها نشان داده که یک فرد ...هستش و هر وقت تشخیص دهد که باد از کدام طرف میوزد به آن طرف میل می کند
United States
خاتمی همین است که هست . اون دو نفر دیگر را بپایید
حقگو
Iran, Islamic Republic of
بسمه تعالی
کسی که رو بازی میکند بهتر است از کسی که عمل منافقانه دارد. یکی از عوامل ایجاد فتنه تبریک نابهنگام همین رئیس مجلس بود که میر حسین متوهم را جری کرد.
یزدی زاده
Iran, Islamic Republic of
خاتمی جرائت ندارد رو بازی کند والا در محافل خصوصی نمیگفت تقلب نشده ودر جایی دیگر به عنوان تقلب آشوب سازی وفتنه گری کند، مرگ بر منافق