جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
سخنگوی دولت در رشت:

امنیت با تکیه بر توان داخلی ایجاد می‌شود

شنبه ۱ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۵۴
کد مطلب: 551748
معاون رئیس جمهور و سخنگوی دولت گفت: امنیت داخلی تنها مسئله‌ای است که خود مردم و بدون تکیه بر ظرفیت خارجی باید آن را ایجاد کنند.
امنیت با تکیه بر توان داخلی ایجاد می‌شود
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم ، محمدباقر نوبخت صبح امروز در آئین آغاز سال تحصیلی 96-97 در رشت با بیان اینکه دستیابی به موفقیت فردی آرزوی هر انسانی است اظهار داشت: باید تلاش کرد تا دید و نگاه خود را وسیع‌تر کنیم و نه تنها به فکر موفقیت خود بلکه به فکر موفقیت کشورمان باشیم.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه توسعه یکی از عوامل رتبه‌بندی در میان کشورهای جهان است عنوان داشت: یکی از ابعاد توسعه حفظ امنیت و استقلال مردم است.

وی افزود: ممکن است کشوری در زمینه‌های اقتصادی یا علمی دچار ضعف باشد و با جایگزین کردن ظرفیت خارجی آن را جبران کند اما امنیت داخلی تنها مسئله‌ای است که خود مردم و بدون تکیه بر ظرفیت خارجی باید آن را ایجاد کنند.
سخنگوی دولت با اشاره به جنایات در حال وقوع در میانمار، یمن و سوریه خاطرنشان کرد: توجه همیشگی جمهوری اسلامی ایران به چنین مسائلی نشان بزرگ‌منشی ملت ایران است.

نوبخت با اشاره به سخنان ترامپ رئیس جمهور آمریکا در سازمان ملل عنوان داشت: امروز آمریکا می‌گوید باید ایران را تحریم کنیم و دلیل این اظهارنظر میزان نفوذ ایران در کشورهای منطقه است.

وی با بیان اینکه شرایط در سال 92 و در هنگام آغاز به‌کار دولت یازدهم بسیار نامساعد بود گفت: در آن زمان ما را به‌عنوان کشوری مخالف امنیت می‌شناختند و علیه ما قطعنامه صادر می‌کردند اما امروز دنیا پشت ماست و مخالفان ما را نا به‌کار می‌دانند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *