جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
جوانان و افراد با تجربه ترکیب شدند؛

هراس اصلاح‌طلبان از تغییرات در اردوگاه رغیب

استراتژی جدید اصولگرایان با بازسازی بدنه جبهه مردمی
شنبه ۱ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۱۱
کد مطلب: 551716
اصولگرایان که طمع تلخ عدم وحدت را در انتخابات سال 92 چشیده بودند تصمیم گرفتند برای حضور در انتخابات سال 96 با ترکیبی جدید پا به عرصه انتخابات بگذارند و درهمین راستا جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در دی ماه سال گذشته و با حضور جمعی از چهره‌های شاخص فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و رسانه‌ای آغاز به کار کرد.
هراس اصلاح‌طلبان از تغییرات در اردوگاه رغیب
به گزارش جهان نيوز به نقل از دانا؛ اصولگرایان که طمع تلخ عدم وحدت را در انتخابات سال 92 چشیده بودند تصمیم گرفتند برای حضور در انتخابات سال 96 با ترکیبی جدید پا به عرصه انتخابات بگذارند و درهمین راستا جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در دی ماه سال گذشته و با حضور جمعی از چهره‌های شاخص فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و رسانه‌ای آغاز به کار کرد.
 
این جبهه برای رسیدن به کاندیدا نهایی جریان اصولگرایی دو مجمع با حضور نمایندگان مردم از سراسر کشور برگزار کرد که در مجمع اول از بین 21 کاندید حاضر 10 نفر و در مجمع دوم از میان 10 منتخب مجمع اول 5 نفر به عنوان کاندیداهای نهایی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی جهت شرکت در انتخابات ریاست جمهوری انتخاب شدند.
تمکین همه کاندیداها به نظر نمایندگان مردم در هر دو مجمع ملی که از سوی جبهه مردمی برگزار شد از نکات قابل توجه و تحسین  برانگیز جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی است، آنجا که حتی برخی مدعیان مانند محسن رضایی هم به نظر نمایندگان مردم تمکین کردند و پس از اینکه جزو برگزیدگان مجمع ملی جبهه مردمی نشدند، در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام نکردند.

اعضای هیئت موسس و شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی از همان ابتدا تاکید کردند که این جبهه تنها برای حضور در عرصه انتخابات 96 تشکیل نشده و بعد از انتخابات هم با هدف ایجاد وحدت و یکپارچگی میان نیروهای انقلابی به فعالیت خود ادامه خواهد داد و این همان موضوعی بود باعث شد این جبهه بیش از پیش مورد توجه جریان اصلاحات و رسانه‌های اصلاح‌طلب قرار گیرد.

حال پس از برگزاری انتخابات و مشخص شدن نتایج، اعضای جبهه مردمی فصل جدید از تغییرات در این مجموعه آغاز شده و از اظهارات و اقدامات شورای مرکزی چنین به نظر می‌رسد اعضای جبهه مردمی در حال بازسازی بدنه این جبهه برای حضور موثرتر و بهتر در صحنه‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی هستند.

انتخاب نجابت به عنوان رئیس کمیته سیاسی
در همین راستا حسین نجابت که دانش آموخته دکتری فیزیک هسته‌ای و نماینده سه دوره مجلس شورای اسلامی در روزهای اخیر به عنوان رئیس کمیته سیاسی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی انتخاب شد.
همچنین سید محمد حسینی عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی چندی پیش از آغاز تغییرات در جبهه مردمی و جوانگرایی در این جبهه خبر داد.

آغاز جوانگرایی در جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی
سید محمد حسینی عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب درگفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره جوانگرایی در بدنه جریان اصول‌گرایی اظهار کرد: این مسئله از نظر تئوریک به عنوان یک اصل مسلم پذیرفته شده است آن چه مشکل آفرین شده این است که در عمل گاهی توجه لازم صورت نمی‌گیرد و به بهانه اینکه افراد مُسن از تجربه بیشتری برخوردار هستند به جوان‌ترها میدان اقدام و عمل و بروز خلاقیت‌ها و توانمندی‌ها داده نمی‌شود.
عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب تأکید کرد: بهره گیری از تجربه پیشکسوتان و قدرت نشاط جوانان امری مثبت تلقی می‌شود و لازم است که از هر دو گروه در جایگاه خودشان استفاده شود.

حسینی بیان داشت: کسانی که امروز در مسند مسئولیت‌ها قرار گرفته‌اند و دهه‌های پایانی عمر خود را می‌گذرانند غالبا کسانی بوده‌اند که در بیست الی سی سالگی به مدیریت‌های ارشد و خطیری مانند استانداری و وزارتخانه‌ها رسیده‌اند و امام راحل نیز به جوانان اعتماد می‌کرد و آنها نیز با روحیه آرمان خواهی، عدالت جویی، ظلم ستیزی، خدمت به مردم و محرومان وارد صحنه می‌شدند و کارهای بزرگی را به ثمر می‌رساندند.

وی تأکید کرد: امروز نیز نیاز به چنین نگاهی ضروری است به ویژه با تحولاتی که با سرعت در سطح جهان صورت می‌گیرد لذا جوانان بهتر می‌توانند خود را تطبیق داده و با عزم و اراده قوی و همتی والا در پیشرفت کشور نقش آفرین باشند.

عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب در پایان خاطرنشان کرد: این رویکرد در جبهه مردمی نیروهای انقلاب آغاز شده است به عنوان مثال در تشکیل جبهه مردمی تأکید و الزام بر این بود که در بین منتخبان هر شهرستان و استان و کمیته‌های تخصصی حتما تعدادی از جوانان مستعد و خوش فکر وجود داشته باشند و حتی در شورای مرکزی جبهه نیز شاهد حضور این افراد هستیم و امیدواریم این روند ادامه داشته باشد.

اما رسانه‌های اصلاح‌طلب در روزهای اخیر واکنش های جالبی به تغییرات به وجود آمده در جبهه مردمی داشتند و آنچه از گزارش‌ها و اخبار رسانه‌های اصلاح‌طلب که در واکنش به آغاز تغییرات و بازسازی بدنه جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی منتشر شده بدست می‌آید این است که جریان اصلاحات و رسانه‌های آن به شدت نگران وحدت حداکثری جریان اصولگرایی هستند و این هراس آن‌ها موجب شده تا از کوچکترین تغییر در بدنه جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی احساس خطر کنند و آن را به تیتر یک رسانه‌های خود تبدیل کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *