پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱
۲

مردی که هنوز خواهان تبریک گفتن به برجام روحانی است!

شنبه ۱ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۰۲
کد مطلب: 551691
اگرچه سخنرانی دانلد ترامپ یک افتضاح برای آمریکا و سخنرانی آقای روحانی یک سخنرانی مجموعا مثبت برای دولت جمهوری اسلامی بود اما از امثال آقای کرباسچی انتظار می‌رود که خردمندی و عبرت‌مداری بیشتری نسبت به حوادث جهان و رخدادهای بین‌المللی داشته باشند.
مردی که هنوز خواهان تبریک گفتن به برجام روحانی است!
به گزارش جهان نيوز؛ غلامحسین کرباسچی، دبیر کل حزب کارگزاران سازندگی و از فعالان اصلاح‌طلب، طی یادداشتی در شماره پنجشنبه گذشته روزنامه اعتماد، با اشاره به سخنرانی تند دانلد ترامپ در سازمان ملل نوشته است:

«امروز در یک حرکت معکوس می بینیم آمریکا یک طرف ایستاده و ایران در مقابل همراه با قدرت‌های بزرگ جهانی اروپا و آسیای حامی منطق و ادعای ایران یک طرف. اینکه بالاترین مسئولان سیاسی اروپا و روسای جمهور کشورها بلافاصله پس از استماع این سخنان در مقابل آن به نفع ایران موضع بگیرند و رسما در برابر آمریکا آن را اعلام کنند، نشان از موفقیت بزرگ دیپلماتیک ایران دارد که نه تنها حقانیت خود را در استفاده صلح آمیز از انرژی هسته‌ای به دنیا ثابت کرد و نه تنها همه همراهان سابق امریکا در برابر خود را به مقابله با امریکایی ها واداشته که به گونه‌ای در صحنه سیاسی بین‌الملل در این سه ساله ظاهر شده و پروژه‌ای را پیش برده که بالاترین قدرت اجرایی آمریکا اعلام "شرمندگی" از برجام را در یک عرصه بزرگی چون تریبون سازمان ملل اعلام کند و تنها کسی که برای او کف بزند نتانیاهو و همراهان او باشند.»

او می‌افزاید:
آیا نباید ما در داخل با همه اختلاف سلیقه‌ها از دولتی که بی‌منطق‌ترین دشمنانی چون امریکا و اسراییل را با تهیه و تصویب برجام شرمنده کرده با تمام توان حمایت کنیم و این موفقیت بزرگ بین‌المللی را به رهبری و ملت و دولت تبریک بگوییم؟[1]

*اگرچه سخنرانی دانلد ترامپ یک افتضاح برای آمریکا و سخنرانی آقای روحانی یک سخنرانی مجموعا مثبت برای دولت جمهوری اسلامی بود اما از امثال آقای کرباسچی انتظار می‌رود که خردمندی و عبرت‌مداری بیشتری نسبت به حوادث جهان و رخدادهای بین‌المللی داشته باشند.

قدرت‌های بزرگی که آقای کرباسچی می‌گوید در کنار ایران و در مقابل آمریکا ایستاده‌اند! نه تنها بانک‌های کشورهایشان از همکاری با ایران در پسابرجام امتناع می‌کنند، بلکه سران ارشد این کشورها نیز طی روزهای اخیر یا در مقابل زیاده‌گویی‌های ترامپ سکوت کرده‌اند، یا موضع خنثی گرفته‌اند و یا بر خواسته‌های او نظیر «مذاکره مجدد درباره برجام»! تأکید داشته‌اند.

این مسئله که پیش از این توسط «دلواپسان» به آقای روحانی هشدار داده شده بود اتفاقا جای تأسف و عبرت دارد نه جای تبریک...
درباره مواضع سران برخی کشورها در مقابل ترامپ نیز نبایستی خود را به تجاهل زد.

بله! سران برخی کشورها بعضاً در مقابل برخی مقولات حریّت به خرج می‌دهند و هنگامی که احساس کنند چند صدای موافق دیگر هم دارند، در لفظ سخنانی انتقاداتی بیان می‌کنند اما کیست که نداند این سخنان هرگز از حدّ لفظ فراتر نخواهند رفت و عمده این چهره‌های به اصطلاح مخالف و منتقد! آمریکا را متحد شماره یک و البته زعیم خود می‌دانند.

حکما آقای کرباسچی به یاد دارد سخنرانی‌های آتشین اردوغان در دفاع از عاشورا و حمله او به رئیس رژیم صهیونیستی بخاطر کودک‌کشی را...
نمایشی مزوّرانه که از پس آن، شاهد حمایت هیئت حاکمه ترکیه از تروریست‌های تکفیری، همدستی بیشتر با صهیونیست‌ها و عاملیّت سیاست‌های آمریکا در غرب آسیا توسط دولت اردوغانی بودیم.

درباره ابراز شرمندگی آمریکای ترامپ از برجام نیز گفتنی‌ها بسیار است اما مجمل آنکه این رجزخوانی‌ها که ناشی از رصد دقیق وقوع «شکست رسمی برجام» صورت می‌گیرد، نه جای تبریک به مقامات دولت ایران که جای انتقاد گسترده از آنها را دارد...
و البته این تأسف را نیز باقی می‌گذارد که چرا در سراشیب حرکت برجام به سمت شکست و اضمحلال ناشی از بدعهدی طرف مقابل، مقامات و نزدیکان دولت ایران هنوز در مدح برجام شعر می‌سرایند.


1_ http://www.magiran.com/npview.asp?ID=3632072
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
بزرگترین اشتباه مقامات دولت ایران در روزهای اخیر همین بوده که وقتی شیطان بزرگ می گوید برجام ناقص است و نفع آمریکا کم است ما بگوییم نه برجام کامل است و ننفع ایران زیاد است. برعکس شما هم بگو سهم ایران کم شده است....
Iran, Islamic Republic of
کرباسچی بهتره ... بشی تا کلام منعقد بشه !!!