جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۳
۲۴

رمزگشایی از یک عکس پرسروصدا/ وحید جلیلی: معتمدآریا از سالم ترین نیرو های سینماست

شنبه ۱ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۰۵:۵۵
کد مطلب: 551655
در میان همسفران امسال او، علاوه بر معتمد آریا و جلیلی، نام های آشنای دیگری چون مریلا زارعی و کمال تبریزی هم به چشم می خورند. اصل این تصویر را حسین کازرونی در توئیتر منتشر کرده بود و با واکنش های فراوانی هم مواجه شده بود.
رمزگشایی از یک عکس پرسروصدا/ وحید جلیلی: معتمدآریا از سالم ترین نیرو های سینماست
گروه فرهنگ و هنر جهان نيوز: حدود یک ماه و نیم پیش بود که تصویر سمت راست، با شرح «فاطمه معتمد آریا و وحید جلیلی؛ رستورانی در ژاپن سر یک میز» در فضای مجازی ترند شد.

دلیل آن هم مشخص است؛ حضور فاطمه معتمد آریا و وحید جلیلی بر سر یک میز و یک گفت وگوی دونفره، برای همه کسانی که کمی هم از این دو شخصیت فرهنگی، شناخت داشته باشند، بسیار جذاب است.

یک بازیگر و سلبریتی اصلاح طلب در کنار یک روزنامه نگار و فعال فرهنگی اصول گرا، آن هم کسانی که در جبهه های سیاسی خود، به نوعی به عنوان چهره های معتدل شناخته نمی شوند. هر دو از لحاظ ظاهری هم آن قدر با هم اختلاف دارند که نتوان تصور کرد حتی در یک مراسم فرهنگی- اجتماعی هم در کنار یکدیگر حضور داشته باشند، چه برسد در حال گفت وگو.

با این حال آن ها در این تصویر در کنار هم و در حال گفت وگویی مسالمت آمیز و کاملاً عادی دیده می شوند و همین موضوع، برای همه بینندگان تصویر، جذاب بود.
 
تصویر از کجا آمد؟
این عکس، از حاشیه سفر جمعی از هنرمندان و فعالان فرهنگی ایران به ژاپن برای شرکت در مراسم یادبود قربانیان حمله هسته ای به هیروشیماست. هر سال حبیب احمدزاده نویسنده دفاع مقدس بانی این سفر است و تعدادی از هنرمندان و فعالان فرهنگی-اجتماعی کشور را به ژاپن می برد.

در میان همسفران امسال او، علاوه بر معتمد آریا و جلیلی، نام های آشنای دیگری چون مریلا زارعی و کمال تبریزی هم به چشم می خورند. اصل این تصویر را حسین کازرونی در توئیتر منتشر کرده بود و با واکنش های فراوانی هم مواجه شده بود.

شهاب اسفندیاری مستندساز و منتقد سینما درباره این تصویر نوشته است: «تنها یک نفر در عالم وجود است که می تواند فاطمه معتمدآریا و وحید جلیلی را همسفر و همسفره کند. نام او حبیب احمدزاده است. خدا اجرش دهد.»
 

جلیلی: معتمد آریا از سالم ترین نیرو های سینماست
به تازگی هم روزنامه تماشاگران امروز، در گفت وگویی با وحید جلیلی، از او درباره این تصویر پرسروصدا پرسیده است. او در این گفت وگو حرف هایی خواندنی زده که می تواند تصورات بسیاری از ما را از خط کشی های معمول سیاسی در فضای سینما، به هم بریزد. او در پاسخ به سوالی درباره نظرش درمورد فاطمه معتمد آریا، پیش و پس از سفر به ژاپن گفته است: «نظر من قبل و بعد از سفر به  ژاپن فرقی نکرده. قبلش هم نظر من نسبت به ایشان مثبت بود و هنوز هم هست.»

جلیلی درباره امکان برقرار شدن گفت وگو میان طیف های مختلف سینمایی، نه در ژاپن بلکه در ایران، هم گفته است: «فراتر از بازی های ژورنالیستی و پاپاراتزی های سیاسی، در واقعیت خیلی از این مرزبندی هایی که بعضی دوست دارند درباره اش جنجال کنند وجود خارجی ندارد. یکی از مهم ترین فیلم ها و درخشان ترین بازی های خانم معتمد آریا در فیلم «گیلانه» است.

10 سال پیش زمانی که سوره بودم، مفصل به «گیلانه» پرداختیم و با خانم رخشان بنی اعتماد میزگرد داشتیم که چاپ شده است. یعنی وقتی که به واقعیت نگاه می کنید می بینید که فراتر از بازی های ژورنالیستی سخیف و پیش پاافتاده اگر بر اساس اطلاعات واقعی و منصفانه بخواهید نگاه کنید بسیاری از این کار های ژورنالیستی، بازی سیاسی است.»

او همچنین معتمد آریا را یکی از سالم ترین نیرو های سینمای ایران خوانده و درباره او گفته است: «خانم معتمدآریا کسی است که «گیلانه» و «مهر مادری» و «روسری آبی» را بازی کرده و کسی است که یکی از سالم ترین نیرو های سینمای ایران از لحاظ خانوادگی و خوش نامی است.»
مرجع : خراسان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
همین یارو بود که "رقص آزاد گشته" رو رقصیده و خونده بود!
میثم
Iran, Islamic Republic of
باسلام واحترام.بنده از ابتدامعتقدم که هنر سینمابدلیل ماهیت غربی وصهیونی آن ونیزابتناقطعی آن برسکس وغلووقلب واقعیت آلوده وضددین وغیر اخلاقیست واگر بدیل دینی واخلاقی وبومی برایش نسازیم جز استحاله اهالی خودبا هر مرام وپیشینه ای عاقبتی دیگر ندارد.دراینصورت راحتترمیتوان پی بردچراباپول نظام بجای جانبازان شیمیایی یک عده لاییک ومطرب ورقاصه که درعکسهای رسمی متعددی باپای تازانولخت وبیحجاب علنامنکر ضروری دین شده اندهمرا هنرمندان استحاله شده ویا درمسیر استحاله به ژاپن میروندتامثلا عوارض بمباران شیمیایی رادر توکیووهیروشیماو.....!بررسی کنند.طنز ماجرا اینجاست که انبوه رزمندگان شیمیایی ایام دفاع مقدس رابه اسم نداشتن بودجه سنگ قلاب میکنندو.......دیگرهیچ
جامانده
Iran, Islamic Republic of
دمت گرم.گل گفتی داداش
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
همچین میگن آقای .....بانی شده وایناروبرده ژاپن انگاراز جیبش خرج کرده.نکنه ایشونم مثل جوادهاشمی خونه شوفروخته وقربه الی الله بردتشون جاپان.
Iran, Islamic Republic of
امثال آقای وحید جلیلی بایدحواسشان رو جمع کنند، امتحان خدا بی سر وصدا میاد و ممکنه کسانی بد زمین بخورند. این همراهی و این موضع از آقای جلیلی بسیار کار اشتباهی بوده و ادامه این روند به شدت موقعیت انقلابی اسلامی ایشان رو در نز افکار عمومی به خطر خواهد انداخت. دلیل نمیشه چون ایشان انقلابی و متدین است اشتباه نکند، باید بیشتر مواظب باشند. ضمن این که این آقایی که افراد رو هر سال با پول بیت المال به ژاپن میبره اگر مواضع درست انقلابی داشت به جای این جماعت کاملا بی ربط و غیرمعتقد محض به ارزش های انقلابی اسلامی، جانبازان شیمیایی رو میبرد. ولی هر وقت پول های جشنواره فجر خرج آرمان های فجرگونه انقلاب و اسلام شد، سفرهای خارجی با پول کلان بیت المال هم جهت انقلابی دینی خواهد گرفت. فقط تعجب از جلیلی ها است که چطور در دام امثال این فرد می افتند!!
Iran, Islamic Republic of
آقای جلیلی امت حزب الله بیسوادنیستن
بلدن این خانم رادراینترنت جستجوکنن وعکسهاش بارهبرمیانماروجانبداری ازجنبش سبزوافتضاحش درجشنواره خارجی و...راببینند
فقط بایدگفت برات متاسفم
Romania
سالمترین!!!!!!شوخی کرده حتما
Romania
آقای وحید جلیلی خودتون رو نمیدونم ولی طیف نزدیک شما بود ک این جنجال ها رو راه انداخت و اینهمه دو دستگی ایجاد کرد،حالا میگین خیلی از این مرزبندی ها وجود ندارد!!!کاش خیلی قبل تر ها این حرفا رو میزدید و باعث نمیشدین نزدیکانتون این همه از وقت و سرمایه و جایگاه نظام را صرف دعواهای سیاسی کنن
19
Iran, Islamic Republic of
سلام علیکم
آقای جلیلی آیا شما فیلم گیلانه را درست دیده اید؟
سلام
Iran, Islamic Republic of
يادش به خير در سفرى به مالزى در چايناتاون كشف حجاب با همراهان سينمايى مشغول خريد.
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
همین خانم در سال 89 افاضه فرمودند که بعد از انقلاب به دلیل حذف سکس، شراب و خشونت جذابیت از سینمای ایران رفته است. همین خانم در جشنواره کن کشف حجاب کرد. اون وقت ایشان سالم ترین هستند؟! عجب
Iran, Islamic Republic of
روسريشون را باد برده بوده!
رضا
Iran, Islamic Republic of
حجاب یک امر شخصیه
در دین الزامی برای این مورد یافت نشده است
چند سال قبل کنفرانسی در تهران برگزار شد بین علمی کشورهای اسلامی در خصوص حجاب که به واسطه اختلاف نظرشدید و دعوای زیاد به نتیجه ای نرسید
خیلی تندروی دارید هموطن
اگر درایران نیز اجازه دهند که چنین سمیناری با تضمین آزادی کامل سخنرانان و شرکت کنندگان بقرگزار گردد قطعا رفرنس های متقنی در این خصوص ارائه می گردد.
حلما
Iran, Islamic Republic of
اوه این فتوا دیگه جدید بود چطور در دین الزامی نداره ما ایه حجاب داریم در قران ....منظور شما دین اسلامه دیگه نه؟؟؟؟؟هنوز استدلالتون فکرمو مشغول کرده
United Arab Emirates
اون از آقای سید جواد هاشمی که تو جام جهانی ریو خودشو نشون داد. اینم از این آقای به ظاهر متشرع!! اصلا تجربه نشون داده آدمایی که در مباحث دینی ومتشرع بودن تندروی میکنند یه جایی اصل خودشونو نشون میدن که با حرفها و ظاهرش کاملا متضاد هست. متاسفانه نفاق در جامعه تبدیل به یک رویه و عادت معمول شده.
Iran, Islamic Republic of
آقاي جليلي اين گفته بني اعتماد و جبلي را در جشن كذايي چگونه توجيه مي كنند؟ممد نبودي رقص آزاد گشته
Iran, Islamic Republic of
آقای وحید جلیلی برو ببین اشکال کارت کجاست . فقط سرنوشت علیرضا سجادپور را بهت یاد آوری میکنم .دنیای ابتذال بسیار فریبنده است.اگر سلاح مقابله نداری از این دنیای کثیف ابتذال دور شو
Iran, Islamic Republic of
دوستان دقیق بخونید نوشته سالم ترین از نظر خانوادگی وگرنه ما هم فراموش نکردیم افاضات این سرکار خانم رو
حامی
Iran, Islamic Republic of
جناب جلیلی حالا حالا ها از این خبرها در میاد لاریجانی هم از دیشب تا امروز گفته خاتمی جز ولایتمدارترین افراد بعد از ماست
Romania
بیچاره مردم ک این سیاست بازی های دو طرف رو باور کردند
رجبی
Iran, Islamic Republic of
امربروحیدخان عزیزمشتبه گشته.ایشون وهم خودآوینی پنداری دارند.دقت بفرمایید:پاپاراتزی.مجله سوره.مصاحبه با رخشان خانم بنی اعتماد.سالمترین افراد.دهسال پیش........عاقبت بخیری گاهی بایک چشم به هم زدن ازدست میره.خداکنه عاقبتمون بخیربشه.دراین مورد بخصوص اطمینان دارم حشرونشرونشست وبرخواست وتاییدیه اینچنینی فردی معلوم الحال مثل معتمدآریاوحرفهای تندبعدیش درتوجیه امر توسط وحیدجلیلی عاقبت بخیری نداره.بوی تنداستحاله میاد.از مخملباف چه خبر؟!خدابر درجات مرحوم سلحشور بیفزاید.انشاالله
Iran, Islamic Republic of
جناب جلیلی مرز بندی ما رو با ضد انقلاب دچار خدشه نکن اونم به خاطر مقاصد شخصی . انقدر مرد باش که بگی تغییر موضع داری....
سالار
United Arab Emirates
آقای جلیلی !
من این خانم را قضاوت نمیکنم . ولی آیا خود شما از سالمترین نیرو ها هستی ؟
قضاوت با خودت.
خیاوی
Iran, Islamic Republic of
...