سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰

درخواست تیلرسون از ترامپ درباره ایران

جمعه ۳۱ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۴۴
کد مطلب: 551568
وزیر خارجه آمریکا از رئیس جمهور این کشور خواسته است تا پایبندی ایران به توافق هسته‌ای را تایید کند.
درخواست تیلرسون از ترامپ درباره ایران
به گزارش جهان نيوز، روزنامه وال استریت ژورنال نوشت: رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا از دونالد ترامپ خواسته است تا به کنگره اعلام کند، ایران به مفاد توافق هسته ای پایبند بوده است.
در خواست تیلرسون از ترامپ پس از انتشار گزارش هایی بوده است که ترامپ ظاهرا قصد دارد اصلاحیه ها و متمم های مهمی را به توافق هسته ای، منضم کند.
مقام های فعلی و سابق آمریکایی به وال استریت ژورنال گفته اند که تیلرسون و سایر مقام های رسمی آمریکایی از ترامپ خواسته اند تا پایبندی ایران به توافق هسته ای را تایید کند ولی تغییراتی را در توافق هسته ای ایجاد کند تا نگرانی های آمریکا برطرف شود.
توصیه وزیر خارجه آمریکا به رئیس جمهور پس از آن بوده است که ترامپ در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل، توافق هسته ای را مایه شرمساری آمریکا ارزیابی کرده است.
ترامپ روز چهارشنبه گفته است که تصمیم درباره توافق هسته ای را گرفته است. تیلرسون بر این باور است که پیش از علنی شدن این تصمیم، نیاز به کار بیشتری بر روی آن است.
تیلرسون نیز روز چهارشنبه گفت: ایران از لحاظ فنی به مفاد توافق هسته ای پایبند بوده است.
فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز پس از نشست مقام های ارشد کشورهای 1+5 در هفته جاری بر اهمیت توافق هسته ای تاکید کرده است.
تیلرسون به این مساله اشاره کرده است که گرچه ایران از نظر فنی به توافق هسته ای پایبند بوده ولی نگرانی های دولت ترامپ، بیشتر سیاسی است.
ترامپ باید هر 90 روز به کنگره درباره پایبندی ایران به توافق هسته ای گزارش دهد. اگر ترامپ عدم پایبندی ایران به توافق را اعلام کند، کنگره 60 روز فرصت خواهد داشت تا درباره اعمال تحریم های جدید تصمیم گیری کند.

منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *